Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Ferrari má nového kráľa: Extrémny hybrid LaFerrari

ŽIVÉ FOTO
ŽENEVA    Je to hybrid, ale má takmer tisíc koní. Je to Ferrari, ale v mene nemá číslo. Volá sa síce čudne, ale stovku dá pod tri sekundy a zvládne vyše 350 km/h.
24 28 príspevkov 05.03.2013 / Marek Pokrývka

Jednou z najočakávanejších noviniek tohtoročného ženevského autosalónu bola nepochybne nová vlajková loď automobilky Ferrari. O talianskom superšporte sa toho už napísalo a povedalo veľa. Oficiálna premiéra mnohé klebety potvrdila, ale priniesla aj prekvapenia.

Najrýchlejšie Ferrari histórie pokrstili zvláštne: LaFerrari 24 fotografií v galérii Najrýchlejšie Ferrari histórie pokrstili zvláštne: LaFerrari Zdroj: Marek Pokrývka

Agresívny dizajn podriadený prúdeniu vzduchu

Nastupujúci kráľ Maranella má netradičné meno: volá sa LaFerrari. Rovnako ako jeho rodový predok Enzo teda nemá v mene žiadne číslo, čo je v portfóliu automobilky pomerne netradičné. Označenie je možno originálne, no pôsobí zvláštne. Podstatnejšie než meno je však dizajn a najmä technika tohto rýdzo športového vozidla.

LaFerrari je dvojsedadlové kupé s motorom uprostred. Jeho línie voľne vychádzajú z ideologického predchodcu, no sú výrazne ovplyvnené tvarmi modelov FF, 458 Italia i špeciálu P4/5 od Pininfarinu. Automobil má poriadne agresívny dizajn, prím však hrala aerodynamika.

LaFerrari naživo 24 fotografií v galérii LaFerrari naživo Zdroj: Marek Pokrývka LaFerrari naživo 24 fotografií v galérii LaFerrari naživo Zdroj: Marek Pokrývka  
 Rovnako ako Enzo má aj novinka veľké krídlové dvere

Rovnako ako pri konkurentoch novinky tu nechýba aktívny aerodynamický prvok – výsuvné zadné krídlo. Vzadu sú typické okrúhle svetlá, štvorica výfukových koncoviek či hmlové svetlo v štýle monopostov F1. Hmlovka tvorí centrálny prvok veľkého difúzoru.

BANNER300

Kokpit má jednoduché tvarovanie, ktoré pripomína najčerstvejšie modely z Maranella, no je výrazne minimalistickejšie. Vodič má pred sebou hranatý volant s indikátorom radenia, za ním sa nachádzajú veľké pádla prevodovky. Plochy interiéru sú tvorené lakovaným karbónom, ktorý je doplnený čalúnením z alcantary a kože.

Hybridné srdce s takmer tisíc plnokrvníkmi

Uprostred vozidla je uložený vyladený motor pôvodom z modelu FF. Atmosférický vidlicový dvanásťvalec má zdvihový objem 6,3 litra a maximálny výkon 588 kW, teda rovných osemsto koní. Dosahuje ho v motorkárskom pásme deväťtisíc otáčok, 250 dielikov pod zásahom obmedzovača. Špička krútiaceho momentu vrcholí pri 6 750 otáčkach hodnotou 700 Nm.

TIP: Vyhrajte ceny za 7 000 eur. Hľadajte symboly!

Spaľovacia jednotka však nie je na pohon kupé sama. Podobne ako v priamych súperoch McLaren P1 či Porsche 918 Spyder je aj LaFerrari hybridný automobil. Dvanásťvalcu sekunduje elektromotor s najvyšším výkonom 120 kW (163 k) a krútiacim momentom 270 Nm. Kombinovaný systém sa teda pýši krásnym číslom 708 kW (963 k).

Motory sú spriahnuté so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou, ktorá takmer tisíc konskými silami kŕmi zadné kolesá. Ferrari hovorí o zrýchlení 0-100 km/h za menej než tri sekundy, dvestovku zhltne kupé pod sedem sekúnd. Číslo 300 km/h zasvieti len pätnásť sekúnd od štartu, čím LaFerrari poráža britský McLaren. Maximálna rýchlosť hybridu presahuje 350 km/h. O spotrebe výrobca nehovorí, no uvádza emisie CO2 na úrovni 330 g/km.

LaFerrari naživo 24 fotografií v galérii LaFerrari naživo Zdroj: Marek Pokrývka LaFerrari naživo 24 fotografií v galérii LaFerrari naživo Zdroj: Marek Pokrývka  
 Brutálne brzdy a ešte brutálnejšie srdce auta

Špičková technika a poriadne mastná cena

Napriek zložitému pohonu je hmotnosť automobilu iba 1 255 kilogramov, pod čo sa podpísalo mohutné využitie ľahkých materiálov, najmä uhlíkových vlákien. Samotné hybridné ústrojenstvo váži 140 kg, pričom 62 kilogramov z toho tvorí batéria. Hmotnosť je rozložená v pomere 41:59 v prospech zadnej nápravy. Dĺžka kupé je 4 702 milimetrov, na šírku meria 1 992 mm a výška je len 111,6 centimetra. Rázvor náprav má 2 665 mm.

Podvozok využíva magneticky ovládané tlmiče, predné zavesenie s dvojicou lichobežníkových ramien a viacprvkovú nápravu vzadu.  Náboje sú osadené karbónovo-keramickými brzdami od Bremba, ktoré majú na priemer 398 mm a 380 milimetrov. LaFerrari roluje na diskoch s priemerom devätnásť palcov vpredu, vzadu sú ešte o palec väčšie. Poháňaná náprava je obutá do pneumatík so štedrými rozmermi 345/30 R20.

Do tohto kokpitu si bude sadať iba hŕstka vyvolených 24 fotografií v galérii Do tohto kokpitu si bude sadať iba hŕstka vyvolených Zdroj: Marek Pokrývka

Najrýchlejšie Ferrari histórie nastúpi na svoj trón po krátkom panovaní modelu F12 Berlinetta, ktorý mal premiéru presne pred rokom. Talianska značka plánuje vyrobiť 499 kusov novinky a podľa jej vyjadrenia má už väčšina svojich majiteľov. Tí za vozidlo vyplazili poriadnu sumu: minimálne 1,3 milióna eur. Kedy sa k svojím miláčikom dostanú zatiaľ automobilka nespresnila, no prvé kusy pravdepodobne prídu koncom roka.

Všetky novinky zo Ženevy nájdete v špeciálnej rubrike

 

Neprehliadnite
archiv 24 fotografií v galérii archiv Zdroj: archiv Nové Bentley Flying Spur naživo pôsobí majestátne archiv 24 fotografií v galérii archiv Zdroj: archiv Otvorená Corvette zostáva verná klasike 
archiv 24 fotografií v galérii archiv Zdroj: archiv Rolls-Royce Wraith: Šprintujúci prízrak  archiv 24 fotografií v galérii archiv Zdroj: archiv BMW 3 Gran Turismo: Väčší menší liftback 

Najnovšie články
Polícia: Chodci a cyklisti vystrájajú na cestách

Japonské kupé ohuruje svojím futuristickým dizajnom, honosným interiérom, hybridnou technikou i perfektne naladeným podvozkom.

Test Lexus LC500h: Sexsymbol na kolesách

Segment C je v európe naďalej extrémne dôležitý a každý automobilka sa ho snaží mať vyplnený prinajmenšom niekoľkými autami. BMW má medzi kompaktnými...

Test BMW 120d xDrive: Delikátna záležitosť

Bavorský roadster absolvoval predčasný debut, živé zábery odhalili dizajn špičkového modelu M40i. Technické detaily zatiaľ nepoznáme.

BMW Z4: Sériová verzia na fotografiách

Vo svete veteránov či automobilových zberateľov má často vysokú hodnotu aj príslušenstvo k autám. Presne to isté platí aj v tomto prípade, starý prívesný vozík...

Kus Škody 1000 MB za cenu jazdenej Fabie?

Česko vráti prepravcom niekoľko miliónov z mýta, nakoľko majú nárok na nezanedbateľnú zľavu.

Česká vláda vráti kamionistom milióny

Redakčnej skúške sme podrobili dve verzie nového japonského SUV, ktoré ponúka výhradne 1,5-litrový benzínový turbomotor.

Test Mitsubishi Eclipse Cross: Ktoré zvoliť?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×