Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Problémový motor TFSI: Pre chybu páli veľa oleja

Audi dalo na trh motor, ktorý ma konštrukčnú chybu piestneho krúžku. Porucha môže viesť k zničeniu celého agregátu. Na problém sa sťažujú samotní zákazníci.
3 108 príspevkov 14.02.2017 / Redakcia AUTO BILD

Značka Audi sa zvykne prezentovať reklamným sloganom „Náskok vďaka technike“ a hoci tento výrok pri množstve modelov do bodky spĺňa, o motoroch TFSI s objemom 1,8 a 2,0 litra, vyrobených v rokoch 2008 až 2011, sa to povedať nedá. Do niektorých totiž treba dopĺňať olej takmer rovnako často ako benzín. Jeho spotreba môže dosiahnuť až 2,5 litra na 1 000 kilometrov, čo je približne 10-krát viac než je obvyklé.

foto: AUTO BILD 3 fotografie v galérii foto: AUTO BILD Zdroj: AUTO BILD

Spomínaný problém na olej náročného motora, označeného fabrickým kódom EA888, je síce známy už dlhšiu dobu, v tých dňoch sa však na domácom trhu fabriky vystupňoval. Dokonca získal prvé miesto v počte sťažností čitateľov nemeckého vydania magazínu AUTO BILD, ktorý im na takéto účely vytvoril akúsi „čiernu skrinku.“ O poruche však informujú viaceré nemecké média, napríklad špecializovaný portál Automobilwoche.

Ktorým automobilkám sa kazia motory najviac?

Britská poisťovňa Warranty Direct zverejnila výsledky aktuálneho prieskumu o spoľahlivosti motorov. Štatistika sledovala približne 50-tisíc vozidiel 37 značiek.

Magazín sa preto podujal odhaliť, čo môže byť príčinou extrémne vysokej spotreby oleja. Spolupracovník redakcie Roland Kontny tvrdí, že indície naznačujú konštrukčnú chybu stieracieho (olejového) piestneho krúžku. Jeho úlohou je pri zdvihu z hornej úvrate do dolnej stierať olej zo stien valca i piesta a cez vŕtania, ktoré sú v ňom (v pieste) vytvorené, ho odvádzať do olejovej vane.

foto: AUTO BILD 3 fotografie v galérii foto: AUTO BILD Zdroj: AUTO BILD

Ak sa olejový film nepodarí zotrieť úplne, olej sa dostáva nad piest, teda do spaľovacieho priestoru. Tam časť z neho zhorí a z časti sa vplyvom vysokých teplôt vytvoria karbónové usadeniny. Usádzajú sa najmä na plášti, na dne piesta, v drážkach pre piestne krúžky, okrem toho blokujú spomínané odtokové kanáliky.

Riešiť problém dolievaním oleja nie je dlhodobo možné, a to nielen s ohľadom na jeho cenu, či preto, že jeho splodiny extrémne znižujú životnosť katalyzátora a navyše zvyšujú škodlivé emisie. Ešte väčším problémom je, že spomenuté usadeniny výrazne zhoršujú odvod tepla z piesta a skôr, či neskôr spôsobia jeho prepálenie, či minimálne zadretie. Navyše sa oveľa rýchlejšie opotrebúva aj valec.

Nezničiteľné autá: Tieto sa kazia najmenej

Spoločnosť Dekra zverejnila najnovší prieskum spoľahlivosti jazdených vozidiel. Štatistika, ktorá pri každom aute berie do úvahy počet najazdených kilometrov, sa týka takmer 15 miliónov modelov...

Motory série EA888 samozrejme využíva, resp, využívalo viacero značiek koncernu, okrem Audi aj materský Volkswagen, Seat i Škoda. U nich sa ale zatiaľ podľa dostupných informácií problémy v takej výraznej miere neprejavili. Posledné automobily, v ktorých boli tieto agregáty osadené sa mali predávať ešte koncom roku 2012.

foto: AUTO BILD 3 fotografie v galérii foto: AUTO BILD Zdroj: AUTO BILD

Aktuálne už používa Audi v sériovej výrobe aj pri opravách rekonštruované piesty, ktoré zatiaľ problém nemajú. V Spojených štátoch v roku 2014 automobilka zadarmo opravila 129-tisíc automobilov, ktorým navyše predĺžila záruku na osem rokov. Európski zákazníci takýmto spôsobom doteraz riešení neboli.


Najnovšie články
VW znížil ceny, jeho predaj rastie

Ekonomická neistota a geopolitické napätie, ktoré vyvolávajú najmä USA, vedú k dlhej sérii poklesov cien ropy. To síce nepomôže krajinám odkázaným na ropu, no...

Benzín a nafta: Prinesie koniec prázdnin úľavu?

Po spoplatnení jázd nákladných áut po všetkých cestách spolkové ministerstvo dopravy nepredpokladá, že dôjde k výraznejšiemu zaťaženiu ciest nižšej kategórie...

Obchádzanie nemeckého mýta sa nevypláca

Nielen superšporty môžu byť silné a rýchle. Firma HGP-turbo vytvorila extrémny VW Multivan, jeho parametre posunula na doteraz nevídanú úroveň.

Dodávka s výkonom 700 koní? Špeciálny Multivan

Český Senát schválil vládnu novelu zákona o podmienkach prevádzky vozidiel na pozemných komunikáciách, ktorá od 1. októbra 2018 výrazne sprísňuje sankcie...

Česko pritvrdilo v boji proti stáčaniu kilometrov

Svetoznámy tuner naordinoval osemvalcu prídavnú riadiacu jednotku, no svoju pozornosť sústredil najmä na karosériu terénnej legendy.

Brabus šľachtí Mercedes-Benz G500

Na internete sa objavilo sedem kvalitných záberov, ktoré zachytávajú exteriér, kabínu i motor špičkovej verzie M40i.

Prvé oficiálne fotky nového BMW Z4
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×