Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

BMW M5: Po prvýkrát so štítkom xDrive

Bavorský sedan má motor s výkonom 441 kW (600 k), osemstupňový automat a pohon všetkých kolies. Driftovanie však nie je minulosťou.
54 16 príspevkov 22.08.2017 / Marek Pokrývka

Na sklonku minulého roka predstavil Mercedes špičkovú verziu aktuálnej triedy E. Jej silnejšia odroda prekročila magickú hranicu šiestich stoviek koní, ktoré spolu so štandardným pohonom všetkých kolies posunuli hranice segmentu. Z modelu E63 S urobili čísla kráľa teritória. Bavori však túto situáciu nenechali len tak a hodenú rukavicu teraz zdvíhajú. Oficiálne odhalili novú em-päťku.

BMW zdvihlo hodenú rukavicu a odhalilo nový model M5 54 fotografií v galérii BMW zdvihlo hodenú rukavicu a odhalilo nový model M5 Zdroj: BMW

O príprave ďalšieho vydania tejto ikony hovorila mníchovská automobilka už nejaký čas. Vo veľkom predstihu prezradila, že sa vydá podobnou cestou ako trojcípa hviezda a automobil prinesie po prvýkrát so štítkom xDrive. Ide o najzásadnejší bod komplexného balíka vylepšení.

Dizajnové, interiérové i technické modifikácie

Ako sme mohli predčasne vidieť vďaka včerajšiemu úniku fotografií, z hľadiska dizajnu využíva BMW M5 tradičný recept. Vizuálnu muskulatúru získala siedma generácia sedanu prostredníctvom nafúknutých blatníkov a ostrejšie rezaných nárazníkov. Neodmysliteľné modifikácie ako mriežky za prednými kolesami, štyri výfukové koncovky či špeciálne spätné zrkadlá sú na svojom mieste. Okrem toho je prítomný aj strešný panel vyrobený z plastu vystuženého uhlíkovými vláknami.

Hlavným poznávacím znakom First Edition je matný lak 54 fotografií v galérii Hlavným poznávacím znakom First Edition je matný lak Zdroj: BMW

Blatníky bežne vypĺňajú devätnásťpalcové kolesá, predstavený model však obúva príplatkové dvadsiatky. Spod nich vykúkajú zlaté strmene. Ide o poznávací znak karbónovo-keramických bŕzd, ktoré sú tiež opciou. Športovo nastavený podvozok s adaptívnymi tlmičmi sa dodáva štandardne.

Bavorskej em-päťke už prischla modrá farba, novinka však prichádza aj v odlišnom kabáte. Na mnohých oficiálnych záberoch sa predvádza s matným vínovočerveným lakom. Ten je hlavným špecifikom uvádzacej verzie First Edition, ktorá sa okrem toho vyznačuje použitím čiernej farby na dvadsaťpalcových kolesách i viacerých prvkoch obdarených pôvodne pochrómovaným finišom. Vlastný štýl má tiež jej interiér.

Okrem sedadiel je upravený aj volant či volič prevodovky 54 fotografií v galérii Okrem sedadiel je upravený aj volant či volič prevodovky Zdroj: BMW

Kabína modelu M5 sa od klasických exemplárov odlišuje v prvom rade odlišne tvarovanými sedadlami. Upravený je tiež volant, na ktorom sa nachádzajú dve extra tlačidlá červenej farby. Výrazný odtieň prevzalo aj „gombík“ prebúdzajúci motor. Okrem toho ho nájdeme aj na centrálnej konzole, kde sa objavil špecifický volič samočinnej prevodovky doplnený ovládačmi veliacimi jednotlivým častiam techniky.

Vyšší výkon, vylepšený automat a systém 4x4

Srdcom mníchovského sedanu zostal dobre známy 4,4-litrový benzínový osemvalec s dvomi turbodúchadlami, ktorý je však vďaka ladeniu silnejší než pod kapotou predchodcu. BMW už dávnejšie prezradilo jeho maximálny výkon 441 kW (600 k). V prípade krútiaceho momentu automobilka hovorila o vyše siedmich stovkách, nakoniec je špičkou hodnota 750 Nm.

Vďaka ladeniu dosahuje osemvalec maximálne 441 kW (600 k) 54 fotografií v galérii Vďaka ladeniu dosahuje osemvalec maximálne 441 kW (600 k) Zdroj: BMW

Motor sa teda zásadne nezmenil, ďalšie komponenty techniky však áno. Pôvodnú dvojspojkovú prevodovku so siedmimi stupňami nahradil komplexne vylepšený osemstupňový automat. Ešte väčšou zmenou je opustenie pohonu zadných kolies, ktorý nahradil systém 4x4. Pracuje v troch režimoch. Okrem štandardu pozná aj nastavenie 4WD Sport a taktiež mód 2WD, v ktorom sú predné kolesá odpojené. Driftovanie teda v žiadnom prípade nie je minulosťou.

Prevzatie komplexnejšieho pohonného systému vyvolalo obavy z prehnanej nadváhy, tie sa však nenaplnili. Východisková siedma generácia radu päť totiž zhruba metrák schudla. Bez vodiča tak model M5 váži 1 855 kilogramov, čo je menšie číslo než pri predchodcovi. Aj vďaka tomu bavorský sedan strieľa stovku už za 3,4 sekundy. Ani dvojnásobné tempo nie je problém, jeho dosiahnutie by malo trvať 11,1 s.

Nemeckí zákazníci zaplatia za nové BMW minimálne 117 900 eur 54 fotografií v galérii Nemeckí zákazníci zaplatia za nové BMW minimálne 117 900 eur Zdroj: BMW

V prípade zrýchlenia 0-100 km/h ide o rovnaký čas, aký dosahuje konkurent Mercedes-AMG E63 S. Zhodný je tiež bežne nastavený limit na 250 km/h. Na želanie ho možno posunúť, no kým Stuttgart ide presne po tristovku, Bavor má definitívny vrchol na úrovni 305 kilometrov za hodinu.

Objednávky začne BMW prijímať v septembri

BMW M5 novej generácie si momentálne odbilo svoju digitálnu premiéru, živé stiahnutie plachty z jeho karosérie je naplánované na frankfurtský autosalón. V septembri naň výrobca okrem toho začne prijímať objednávky. Momentálne už poznáme základnú cenu platnú pre domáci trh, nemecký zákazníci za osemvalcový sedan zaplatia minimálne 117 900 eur. Spolu s klasickým modelom príde do predaja aj verzia First Edition, z ktorej má vzniknúť 400 kusov. Stáť budú o 19 500 eur viac.


Najnovšie články
BMW Z4: Sériová verzia na fotografiách

Vo svete veteránov či automobilových zberateľov má často vysokú hodnotu aj príslušenstvo k autám. Presne to isté platí aj v tomto prípade, starý prívesný vozík...

Kus Škody 1000 MB za cenu jazdenej Fabie?

Česko vráti prepravcom niekoľko miliónov z mýta, nakoľko majú nárok na nezanedbateľnú zľavu.

Česká vláda vráti kamionistom milióny

Redakčnej skúške sme podrobili dve verzie nového japonského SUV, ktoré ponúka výhradne 1,5-litrový benzínový turbomotor.

Test Mitsubishi Eclipse Cross: Ktoré zvoliť?

V Taliansku došlo ku katastrofe, neďaleko Janova sa približne o 11:30 zrútil stometrový úsek mosta neďaleko mesta Janov. O zraneniach či úmrtiach sa ešte...

Nešťastie v Taliansku: Zrútil sa diaľničný most

Americká značka uvádza v najľudnatejšej krajine sveta SUV, ktoré technicky i dizajnovo vychádza z lokálneho modelu JMC Yusheng S330.

Ford Territory vznikol výsostne pre Čínu

Najlepšia reklama vzniká intuitívne a v priebehu krátkeho času. Aspoň tak to občas vyzerá na sociálnych sieťach. Pozrite si, ako geniálne zareagovalo Audi...

Nový hoax na Slovensku: Skvelá reakcia Audi
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×