Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Mercedes-Benz EQA: Druhý člen rodiny

AUTOSALÓN
Kompaktný hatchback by mohol tvoriť alternatívu ku konvenčnej triede A, má poháňané obe nápravy a dosahuje výkon vyše 200 kW (272 k).
15 13.09.2017 / Marek Pokrývka

Pod vlajkou trojcípej hviezdy na frankfurtskom autosalóne je momentálne rušno, o čo sa pričinila najmä premiéra hyperšportu Project One s technológiou F1. Nejde však o jediného debutanta Mercedes-Benz. Obdobne dôležitou novinkou je koncept EQA, druhý člen vznikajúcej elektricky poháňanej rodiny. Tú vlani v Paríži inaugurovala štúdia SUV menom Generation EQ.

Mercedes-Benz EQA má dojazd približne 400 kilometrov 15 fotografií v galérii Mercedes-Benz EQA má dojazd približne 400 kilometrov Zdroj: AUTO BILD

Použitím písmena A v názve novinky automobilka naznačuje zaradenie v rámci jednotlivých segmentov. Ide o kompaktný hatchback, ktorý by v budúcnosti mohol tvoriť alternatívu ku konvenčnej triede A. Jeho trojdverová karoséria disponuje pomerne čistými líniami s jasným dôrazom na vizuálnu dynamiku. Štylisticky nadväzuje na minuloročný koncept, zhodných rysov je viacero.

Mercedes Generation EQ: Elektrizujúca dynamika

Mercedes-Benz sa v Paríži chváli elektrickým SUV-kupé. Dizajnovo vyzerá výborne, my sme sa však dostali aj do interiéru.

Podobne ako spomínané SUV má novinka imitáciu masky chladiča, ktorá plynulo prechádza do pomerne štíhlych LED svetlometov. Spoločným motívom sú tiež prepojené diódy na opačnej strane karosérie. Obe osvetľovacie jednotky však majú v tomto prípade väčšiu plochu a vyzerajú o niečo hodnovernejšie. Zaujímavá je spomínaná náhrada za gril. V skutočnosti totiž ide o displej, ktorý mení svoj vzhľad podľa zvoleného režimu. V prípade módu Sport Plus pripomína dizajn Panamericana.

Kompakt by mohol prísť na trh v najbližších piatich rokoch 15 fotografií v galérii Kompakt by mohol prísť na trh v najbližších piatich rokoch Zdroj: Mercedes-Benz

Do interiéru nás Mercedes-Benz nepustil a o technike prezradil zopár základných rysov. Elektromobil má poháňané obe nápravy. Dosahuje najvyšší výkon vyše 200 kW (272 k), pričom jeho pohon čerpá energiu z batérie s kapacitou 60 kWh. Vďaka nej by štúdia EQA mala byť schopná prejsť asi 400 kilometrov na jedno nabitie. Zatiaľ je otázne, či sa tieto parametre pretavia do reality. Stuttgart však v najbližších piatich rokoch plánuje uviesť na trh desať rýdzo elektrických áut a tento kompakt asi bude jedným z nich.


Najnovšie články
Polícia: Chodci a cyklisti vystrájajú na cestách

Japonské kupé ohuruje svojím futuristickým dizajnom, honosným interiérom, hybridnou technikou i perfektne naladeným podvozkom.

Test Lexus LC500h: Sexsymbol na kolesách

Segment C je v európe naďalej extrémne dôležitý a každý automobilka sa ho snaží mať vyplnený prinajmenšom niekoľkými autami. BMW má medzi kompaktnými...

Test BMW 120d xDrive: Delikátna záležitosť

Bavorský roadster absolvoval predčasný debut, živé zábery odhalili dizajn špičkového modelu M40i. Technické detaily zatiaľ nepoznáme.

BMW Z4: Sériová verzia na fotografiách

Vo svete veteránov či automobilových zberateľov má často vysokú hodnotu aj príslušenstvo k autám. Presne to isté platí aj v tomto prípade, starý prívesný vozík...

Kus Škody 1000 MB za cenu jazdenej Fabie?

Česko vráti prepravcom niekoľko miliónov z mýta, nakoľko majú nárok na nezanedbateľnú zľavu.

Česká vláda vráti kamionistom milióny

Redakčnej skúške sme podrobili dve verzie nového japonského SUV, ktoré ponúka výhradne 1,5-litrový benzínový turbomotor.

Test Mitsubishi Eclipse Cross: Ktoré zvoliť?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×