Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Shelby predstavuje ultimátny Mustang

Upravený muscle car má pod kapotou 5,2-litrový osemvalec z verzie GT350 doplnený kompresorom. Výsledkom je výkon asi 735 kW (1 000 k).
3 1 príspevok 07.11.2017 / Marek Pokrývka

Začiatkom tohto roka absolvoval Ford Mustang modernizáciu, ktorá zasiahla dizajnovú i technickú stránku. Tomuto kroku sa museli prispôsobiť tuneri. Medzi najznámejšie mená v tomto smere patrí Shelby, ktoré predstavuje vlajkovú loď svojho portfólia označenú cifrou 1000. Tento ultimátny variant má byť opäť lepší. Má však jeden háčik, ktorý môže nejedného záujemcu odradiť od kúpy.

Ford Mustang v úprave Shelby 1000 má jeden zásadný problém 3 fotografie v galérii Ford Mustang v úprave Shelby 1000 má jeden zásadný problém Zdroj: Shelby

Od sériového svalovca sa modifikovaná verzia odlišuje na prvý pohľad. Disponuje odvetrávanou prednou kapotou, agresívnym nárazníkom a mohutne nafúknutými blatníkmi. Tie predné sú odvetrávané. Súčasťou dizajnu sú tiež široké 20-palcové kolesá odhaľujúce silné brzdy, nadstavce prahov či difúzor, ktorý je lemovaný dvomi šesťuholníkovými koncovkami. K balíku patrí aj veľký zadný spojler. 

Ako už napovedá názov, upravený muscle car má pod kapotou poriadne stádo. Namiesto pôvodného päťlitrového osemvalca tu pracuje špeciálny agregát z verzie Mustang GT350 s objemom väčším o dva decilitre. Svoju atmosférickú náturu vymenil za obrovský kompresor Whipple s medzichladičom, ktorý dopĺňa množstvo prispôsobených komponentov. Zmenilo sa výfukové potrubie, palivový systém i riadiaca jednotka. Výsledkom je najvyšší výkon asi 735 kW (1 000 k), ktorý motor prenáša na zosilnenú nápravu. Podvozok prešiel viacerými zmenami s cieľom zvládnuť extrémnu silu.

Ford posúva Mustang GT na novú úroveň

Modrý ovál uvádza Performance Pack Level 2. Balík obsahuje špecifické spojlery, kolesá a podvozok s výrazne vyššou tuhosťou.

Pre mnohých priaznivcov amerických svalov sú tieto slová nepochybne balzamom na dušu, prípadných záujemcov však schladí jedna zlá správa. Modifikované kupé má zásadný problém. Nie je schválené pre bežnú premávku, majiteľ s ním teda môže jazdiť výhradne na okruhoch či uzatvorených cestách. Dôvod absencie homologizácie nepoznáme. Shelby si napriek tomu myslí, že nájde 50 ľudí ochotných zaplatiť za osemvalcovú beštiu zhruba 220-tisíc dolárov (190-tisíc eur).


Najnovšie články
Polícia: Chodci a cyklisti vystrájajú na cestách

Japonské kupé ohuruje svojím futuristickým dizajnom, honosným interiérom, hybridnou technikou i perfektne naladeným podvozkom.

Test Lexus LC500h: Sexsymbol na kolesách

Segment C je v európe naďalej extrémne dôležitý a každý automobilka sa ho snaží mať vyplnený prinajmenšom niekoľkými autami. BMW má medzi kompaktnými...

Test BMW 120d xDrive: Delikátna záležitosť

Bavorský roadster absolvoval predčasný debut, živé zábery odhalili dizajn špičkového modelu M40i. Technické detaily zatiaľ nepoznáme.

BMW Z4: Sériová verzia na fotografiách

Vo svete veteránov či automobilových zberateľov má často vysokú hodnotu aj príslušenstvo k autám. Presne to isté platí aj v tomto prípade, starý prívesný vozík...

Kus Škody 1000 MB za cenu jazdenej Fabie?

Česko vráti prepravcom niekoľko miliónov z mýta, nakoľko majú nárok na nezanedbateľnú zľavu.

Česká vláda vráti kamionistom milióny

Redakčnej skúške sme podrobili dve verzie nového japonského SUV, ktoré ponúka výhradne 1,5-litrový benzínový turbomotor.

Test Mitsubishi Eclipse Cross: Ktoré zvoliť?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×