Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Ford a Mazda budú druhýkrát vymieňať airbagy

V airbagoch sa pôvodne používal na jeho rýchle naplnenie dusičnan amónny, pritom mala vznikať len slabá explózia. Časom sa chemikália znehodnotila.
25.12.2017 / TASR

Automobilky Ford a Mazda zvolávajú už druhýkrát do servisov viac ako 380 000 malých pickupov, aby v nich vymenili nafukovače ochranných vakov od japonskej firmy Takata. Ide o vozidlá Ford Ranger a Mazda B vyrobené v rokoch 2004 až 2006 v závodoch americkej automobilky.

V airbagoch sa pôvodne používal na jeho rýchle naplnenie dusičnan amónny, pritom mala vznikať len slabá explózia. Časom sa chemikália znehodnotila, získala iné vlastnosti. Dochádzalo k silnej explózii. Pritom sa dostávali do ovzdušia drobné časti kovu, nebezpečné pre cestujúcich. Známych je 20 prípadov usmrtenia osôb.

Prvýkrát sa opravovali airbagy v rokoch 2015 a 2016. Teraz budú nahradené bezpečnými airbagmi, v ktorých sa nepoužíva dusičnan amónny.

(TASR)


Najnovšie články
Polícia: Chodci a cyklisti vystrájajú na cestách

Japonské kupé ohuruje svojím futuristickým dizajnom, honosným interiérom, hybridnou technikou i perfektne naladeným podvozkom.

Test Lexus LC500h: Sexsymbol na kolesách

Segment C je v európe naďalej extrémne dôležitý a každý automobilka sa ho snaží mať vyplnený prinajmenšom niekoľkými autami. BMW má medzi kompaktnými...

Test BMW 120d xDrive: Delikátna záležitosť

Bavorský roadster absolvoval predčasný debut, živé zábery odhalili dizajn špičkového modelu M40i. Technické detaily zatiaľ nepoznáme.

BMW Z4: Sériová verzia na fotografiách

Vo svete veteránov či automobilových zberateľov má často vysokú hodnotu aj príslušenstvo k autám. Presne to isté platí aj v tomto prípade, starý prívesný vozík...

Kus Škody 1000 MB za cenu jazdenej Fabie?

Česko vráti prepravcom niekoľko miliónov z mýta, nakoľko majú nárok na nezanedbateľnú zľavu.

Česká vláda vráti kamionistom milióny

Redakčnej skúške sme podrobili dve verzie nového japonského SUV, ktoré ponúka výhradne 1,5-litrový benzínový turbomotor.

Test Mitsubishi Eclipse Cross: Ktoré zvoliť?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×