Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Škoda Octavia: Toto je štvrtá generácia

EXKLUZÍVNE
Škoda pridáva plyn a stále sa jej darí lepšie, a to nielen pokiaľ ide o ekonomiku, ale aj vo vývoji. To potvrdzuje aj budúca Octavia. Tá bude zreteľne väčšia, ušľachtilejšia a modernejšia.
2 64 príspevkov 01.01.2018 / Redakcia AUTO BILD

Škoda sa poriadne rozbieha. Viac áut, vyšší podiel na trhu, viac hotovosti v pokladnici – tento trend má od októbra 2020 posilniť štvrtá generácia Octavie. Keď si tento zázrak priestrannosti obľúbia aj v Číne, nemal by byť predaj 400 000 exemplárov žiadnym problémom. Asi 160 000 vozidiel sa predá vo verzii kombi, ktorá je obľúbená hlavne v Európe.

Test Škoda Superb Sportline: Český drak

Vyskúšali sme si liftback so špičkovým motorom, balíkom doplnkov a jedinečným lakovaním, vďaka ktorému vzbudzoval množstvo pozornosti.

Dizajn novinky z Mladej Boleslavi pochádza ešte od Jozefa Kabaňa, ktorý sa už medzitým presunul do BMW (tam začal pôsobiť už v lete). Rozmery, ktoré nenarušia štýl, a vysoká precíznosť do posledného detailu sú tak zaručené. Rázvor náprav, ktorý má byť zreteľne dlhší, a k tomu vhodne priliehavý väčší zadný previs sa postarajú o ďalšie umocnenie ponuky priestoru. To platí v ešte vyššej miere pre kombi, ktorého obrí kufor dokáže prekonať už len Superb kombi. Súčasne sa so zväčšením rázvoru budú meniť aj proporcie.

Domnievame sa, že nová generácia Octavie upustí od kontroverznej štvorice svetlometov 2 fotografie v galérii Domnievame sa, že nová generácia Octavie upustí od kontroverznej štvorice svetlometov Zdroj: AUTO BILD/Larson

Octavia IV pôsobí podľa očitých svedkov mohutnejšie, elegantnejšie a pripomína skôr sedan z vyššej triedy. Jej dĺžku ešte podčiarkujú priame vodorovné línie, prelisy, škáry a hrany, ktoré aj bez pomoci barličiek líšt dokážu vykúzliť len zo samotného plechu pevnú formu, ktorú u konkurencie len tak ľahko nenájdete. Typická pre dizajn Škody je kapota zasahujúca do bokov vozidla, ktorá priamo prilieha na mriežku prepojenú so svetlometmi. Chróm a lesklá čerň sú určujúce pre štýl a v budúcnosti sa ich rozdielny podiel bude starať o bezpečnejšie rozlíšenie medzi sedanmi a SUV.

Technický pokrok, ktorý príde v roku 2018 so zavedením nového Golfa ôsmej generácie, budú prínosom aj pre plánovanú Octaviu. Pripravujú sa asistenčné systémy s režimom autonómnej jazdy (Level 3), doplnková výbava ako virtuálny kokpit, tri rôzne veľké displeje, rozšírené ovládanie hlasovými pokynmi, adaptívne LED svetlomety a mnohé ďalšie.

V ponuke budú tradičné stupne výbavy: Ambition, Style, Scout (len kombi), Laurin & Klement a RS. Sivý základný stupeň výbavy má byť postupne zavrhnutý – to však závisí aj od teritória predaja. K tomu má slúžiť viac chrómu, rádovo lepšia kvalita materiálov, nová generácia sedadiel, príplatkové luxusné prvky a vyššia akosť spracovania aj na miestach, kde to človek uvidí až na druhý pohľad. Napríklad pod kapotou motora alebo v batožinovom priestore.

Octavia sa tak ešte tesnejšie priblíži k Passatu. Cenové polohovanie zostane takmer bez zmeny, lebo Octavia si musí uchovať rozumný odstup od Passata aj Superba. Nebezpečenstva koncernovej kanibalizácie sa však šéfovia značky neboja, čo vysvetľujú: „Skutočnosť je taká, že zákazníci sa rozhodujú skôr medzi VW a Audi, než medzi Škodou a Volkswagenom.“ Škoda má teda svoje vlastné miestečko, stálych zákazníkov a ani jej neustále vylepšovanie neuberá klientov z VW. Je to skutočne tak a bude to tak aj pri štvrtej generácii? Pochybnosti sú na mieste. Prečo platiť viac za rovnaké technológie, len v inom kabáte?

Kombi so zväčšeným batožinovým priestorom bude konkurovať „kombíkom“ vyššej triedy 2 fotografie v galérii Kombi so zväčšeným batožinovým priestorom bude konkurovať „kombíkom“ vyššej triedy Zdroj: AUTO BILD/Larson

Paleta motorov bude pre modelový rok 2021 zostavená úplne nanovo. Pri benzínových agregátoch siaha ponuka od dvoch litrových trojvalcov s výkonmi 95 a 115 koní cez najnovší 1,5-litrový štvorvalec s výkonom 150 koní až po dvojliter s výkonom 197 koní a krútiacim momentom 340 Nm. Obzvlášť veľký výkonový vzostup čaká Octaviu RS, ktorá má v aktuálnom vydaní 230 koní.  Vo štvrtej generácii bude mať RS 292 koní a krútiaci moment 380 Nm – aspoň tak to tvrdia naše dobre informované zdroje zvnútra automobilky.

Rarita na predaj: Stará Octavia s osemvalcom

História Octavie siaha omnoho ďalej, než by sa laikovi mohlo zdať. Toto typové označenie bolo populárne aj pred piatimi dekádami. Pozrite sa, čo zo starého veterána urobil poľský tuner.

Naftové motory budú mať výkony 95, 122, 163 a 190 koní. Už krátko po uvedení na trh chce Škoda zaviesť do Octavie aj 48-voltovú palubnú sieť, čo je predpokladom pre mild hybrid – teda hybrid, ktorý sa nevie samostatne pohybovať na elektrinu, ale elektro¬motor pôsobí len ako pomocný agregát. V tomto prípade by malo ísť o posilu 10 kW a 55 Nm.

Plánuje sa aj plug-in hybrid, ktorý bude kombinovať 1,5-litrový benzínový motor s elektromotorom. Ich spoločný výkon by mal byť 252 koní a krútiaci moment 590 Nm. Keby sa mala dostať do výroby aj čisto elektrická Octavia, môže čerpať techniku z najbližšej generácie e-Golfa či z elektrickej stavebnice (MEB). To by Octavia bola kmotrom Volkswagena I. D.


Najnovšie články
Polícia: Chodci a cyklisti vystrájajú na cestách

Japonské kupé ohuruje svojím futuristickým dizajnom, honosným interiérom, hybridnou technikou i perfektne naladeným podvozkom.

Test Lexus LC500h: Sexsymbol na kolesách

Segment C je v európe naďalej extrémne dôležitý a každý automobilka sa ho snaží mať vyplnený prinajmenšom niekoľkými autami. BMW má medzi kompaktnými...

Test BMW 120d xDrive: Delikátna záležitosť

Bavorský roadster absolvoval predčasný debut, živé zábery odhalili dizajn špičkového modelu M40i. Technické detaily zatiaľ nepoznáme.

BMW Z4: Sériová verzia na fotografiách

Vo svete veteránov či automobilových zberateľov má často vysokú hodnotu aj príslušenstvo k autám. Presne to isté platí aj v tomto prípade, starý prívesný vozík...

Kus Škody 1000 MB za cenu jazdenej Fabie?

Česko vráti prepravcom niekoľko miliónov z mýta, nakoľko majú nárok na nezanedbateľnú zľavu.

Česká vláda vráti kamionistom milióny

Redakčnej skúške sme podrobili dve verzie nového japonského SUV, ktoré ponúka výhradne 1,5-litrový benzínový turbomotor.

Test Mitsubishi Eclipse Cross: Ktoré zvoliť?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×