Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Mercedes-Benz triedy G: Moderná klasika

VIDEO
Nemecký off-road spája tradičné silné stránky s výdobytkami súčasnej techniky, vďaka čomu by predchodcu mal prekonať vo všetkých smeroch.
33 14 príspevkov 15.01.2018 / Marek Pokrývka

Sezónu medzinárodných autosalónov v tomto roku netradične otvorilo Tokio, klasická prvá lastovička v podobe Detroitu o pár dní zaostala. Aktuálne už sú brány severoamerickej výstavy otvorené. Podujatie prinieslo viacero debutantov lokálneho významu, ale tiež predstavenia týkajúce sa okrem USA aj ďalších častí sveta. Medzi najvýznamnejšie môžeme bezpochyby zaradiť novú triedu G.

Nástupca terénnej ikony absolvoval v Detroite veľkolepý debut 33 fotografií v galérii Nástupca terénnej ikony absolvoval v Detroite veľkolepý debut Zdroj: Mercedes-Benz

O príprave nástupcu terénnej ikony sa hovorí dlhý čas. Mercedes-Benz pustil v ostatných týždňoch verejnosť do interiéru, prezradil viacero technických informácii a taktiež ukázal zábery maskovaného prototypu. Stratégiu postupného odhaľovania narušil únik fotografií. Napriek tomu priniesla premiéra viacero informácii, ktoré sme doposiaľ vedieť nemohli.

Novinka je mohutnejšia, priestrannejšia a ľahšia

Z dizajnového hľadiska neprinieslo živé odhalenie žiadne prekvapenie. Už dávno bolo jasné, že nezameniteľný vzhľad desiatky rokov vyrábanej klasiky sa zásadne meniť nebude. Opäť teda ide o „škatuľu“ na štyroch kolesách umiestnených v rohoch. Okrem základného tvaru zostalo vozidlo verné aj mnohým typickým detailom, ako sú vypuklé smerovky nad svetlometmi, odhalené pánty dverí či umiestnenie náhradného kolesa v kryte na piatych dverách. V tomto smere si Stuttgart jednoznačne ctí svoje tradície.

Rozoznať novú generáciu nie je z niektorých uhlov jednoduché 33 fotografií v galérii Rozoznať novú generáciu nie je z niektorých uhlov jednoduché Zdroj: Mercedes-Benz

Off-road dostal uhladenejšie spätné zrkadlá či tvary koncových svetiel, snáď najväčšou exteriérovou inováciou je však uvedenie LED reflektorov. Pozmenenú štylistiku majú nárazníky i maska chladiča. Drobné vizuálne zmeny zamaskovali fakt, že karoséria sa citeľne zväčšila. Na dĺžku pribudlo 53 milimetrov. Ešte výraznejší nárast zaznamenala šírka, v ramenách má Mercedes 121 mm navyše.

Mercedes neustrážil triedu G: Čo sa zmení?

Krátko po zverejnení ďalších parametrov a maskovaných fotografií sa na internete objavila hŕstka záberov bez kamufláže.

Nemecká automobilka už vopred prezradila, že interiér bude priestrannejší. No nemožno to pripísať na vrub len zväčšeniu exteriérových proporcií. Môže za to aj premyslenejšia konštrukcia, čo dokazuje priestor pre kolená zadných pasažierov. Napriek natiahnutiu triedy G o čosi vyše piatich centimetrov pribudol vzadu na nohy zhruba trojnásobok. V tomto mieste došlo k najvýraznejšiemu bonusu, ale viac miesta by mal interiér ponúkať vo všetkých smeroch. Nárast sa nespomína iba v oblasti hlavy.

Interiér off-roadu má ponúkať nebývalú úroveň pohodlia a luxusu 33 fotografií v galérii Interiér off-roadu má ponúkať nebývalú úroveň pohodlia a luxusu Zdroj: Mercedes-Benz

V porovnaní s dosluhujúcim exemplárom je teda novinka mohutnejšia a priestrannejšia, napriek tomu je zároveň ľahšia. Môže za to kombinácia lepších materiálov. Géčko prešlo na diétu obsahujúcu množstvo vysokopevnostnej ocele a hliníka, ktorý tvorí napríklad kapotu, dvere a telá blatníkov. Výsledkom je medzigeneračný pokles hmotnosti o nezanedbateľných 170 kilogramov. A to aj napriek tomu, že torzná tuhosť konštrukcie sa zvýšila až o 55 percent.

Géčko bude schopnejšie na asfalte i mimo neho

Popri pomerne výraznej liposukcii prešla trieda G aj množstvom ďalších technických zmien. Základom automobilu je síce naďalej klasický rebrinový rám, ale predná náprava tentokrát disponuje nezávislým zavesením kolies s dvomi lichobežníkovými ramenami. Na jeho vývoji sa podieľala divízia Mercedes-AMG. Použitie odlišnej prednej osi malo zlepšiť charakter off-roadu na ceste bez toho, aby obmedzilo jeho schopnosti mimo nej.

Mimo spevnených povrchov by trieda G mala byť naďalej ako doma 33 fotografií v galérii Mimo spevnených povrchov by trieda G mala byť naďalej ako doma Zdroj: Mercedes-Benz

Vzadu síce zostala klasická pevná náprava, ale taktiež je nová a využíva panhardskú tyč. Jej upravená konštrukcia mala zvýšiť jazdný komfort. Ten podporujú adaptívne tlmiče, pravdepodobne za príplatok. No okrem pohodlia boli dôležité aj vlastnosti týkajúce sa prevádzky mimo spevneného povrchu, obavy súvisiace s odlišným podvozkom kolies automobilka vyvrátila číslami.

Podľa skôr zverejnených parametrov by ďalšia generácia Géčka mala byť v teréne ešte talentovanejšia. Svojho predchodcu mierne prekonáva nielen svetlou výškou (241 mm), ale tiež nájazdovými uhlami (31°vpredu a 30° vzadu), prejazdovým uhlom (26°) či maximálnym bočným náklonom (35°) a víťazí tiež hĺbkou brodu (70 cm). Stuttgart spomína aj schopnosť šplhať sa do stúpania až 100 %.

Modernejší podvozok nemal terénnym schopnostiam nijak uškodiť 33 fotografií v galérii Modernejší podvozok nemal terénnym schopnostiam nijak uškodiť Zdroj: Mercedes-Benz

Pri použití mimo asfaltu bude Mercedes ťažiť z elektronického asistenta G-Mode, ktorý upravuje funkčnosť tlmičov, riadenia či akcelerátora. Nový režim sa aktivuje automaticky po zaradení redukčného prevodu alebo uzamknutí jedného z troch diferenciálov, ktoré sa dokážu stopercentne uzatvoriť. Naďalej sa ovládajú samostatnými tlačidlami na palubnej doske.

Predaj off-roadu na domácom trhu sa začína v júni

Prítomnosť známej trojice uzávierok prezradili oficiálne fotografie, ktorými automobilka kompletne odhalila interiér off-roadu. Ich hlavným posolstvom bola prítomnosť dvojice 12,3-palcových displejov. No obrázky zároveň ukázali aj zaujímavé výduchy ventilácie či moderného volantu. Z hľadiska vybavenia i vyhotovenia kabíny by Géčko malo ísť podstatne ďalej a poskytnúť nebývalý luxus.

Kabína novej triedy G oficiálne odhalená

Mercedes-Benz ukázal interiér chystaného off-roadu. Podľa očakávania sa v ňom objavilo duo veľkých displejov, ktoré však nebude štandardom.

Na centrálnej konzole sa objavilo dotykové ovládanie multimediálneho systému. Páku manuálu tu nehľadajte, trojcípa hviezda už dávnejšie spomínala nasadenie deväťstupňovej automatickej prevodovky špeciálne pripravenej pre triedu G. Pohon všetkých kolies je úplnou samozrejmosťou. Zatiaľ poznáme jediný dostupný model G500, pod jeho kapotou pracuje motor prevzatý z aktuálnej generácie. Ide o benzínový osemvalec s objemom štyri litre a dvomi turbodúchadlami. Ponechal si svoje parametre, dosahuje teda výkon 310 kW (422 k) a krútiaci moment 610 Nm.

Pod kapotu off-roadu nepochybne prídu aj šesťvalcové agregáty 33 fotografií v galérii Pod kapotu off-roadu nepochybne prídu aj šesťvalcové agregáty Zdroj: Mercedes-Benz

Dynamické parametre nového terénneho vozidla nepoznáme, vzhľadom na zníženie hmotnosti však bezpochyby prekonajú dosluhujúci variant. Géčko by ho okrem toho malo pokoriť aj priestrannosťou, komfortom či terénnym talentom. Moderná klasika za to vďačí receptu, ktorý spája tradičné silné stránky s výdobytkami súčasnej techniky. Výsledok by prví majitelia mali ochutnať ešte do konca roka. Na domácom trhu sa predaj začína v júni, základná cena je stanovená na 107-tisíc eur.


Najnovšie články
Honda HR-V: Po facelifte aj turbobenzín

Hoci európska smernica o novom označení palív začne platiť až o dva mesiace, na niektorých čerpacích staniciach už možno nájsť nové symboly.

Jednotné označenie palív už čoskoro

Ďalšie zo série policajných videí poukazuje nielen na tradičné umelecké výkony vodičov, tentokrát hlavnú úlohu získali aj chodci a cyklisti.

Polícia: Chodci a cyklisti vystrájajú na cestách

Japonské kupé ohuruje svojím futuristickým dizajnom, honosným interiérom, hybridnou technikou i perfektne naladeným podvozkom.

Test Lexus LC500h: Sexsymbol na kolesách

Segment C je v európe naďalej extrémne dôležitý a každý automobilka sa ho snaží mať vyplnený prinajmenšom niekoľkými autami. BMW má medzi kompaktnými...

Test BMW 120d xDrive: Delikátna záležitosť

Bavorský roadster absolvoval predčasný debut, živé zábery odhalili dizajn špičkového modelu M40i. Technické detaily zatiaľ nepoznáme.

BMW Z4: Sériová verzia na fotografiách

Vo svete veteránov či automobilových zberateľov má často vysokú hodnotu aj príslušenstvo k autám. Presne to isté platí aj v tomto prípade, starý prívesný vozík...

Kus Škody 1000 MB za cenu jazdenej Fabie?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×