Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Šialené BMW M5: Drift dlhý stovky kilometrov?

VIDEO
V titule nie je chyba, automobil skutočne môže byť schopný neptretržite jazdiť bokom aj stovky kilometrov. BMW to dokázalo s novým ostrým modelom M5, ktorý odteraz má na konte dva Guinessove svetové rekordy.
2 4 príspevky 18.01.2018 / Filip Kadlečík

Guinessova kniha rekordov obsahuje rôzne kuriozity a preto sa nemožno diviť, že jej záberu neunikajú ani štvorkolesoví tátoši. Známy je najmä oficiálny rýchlostný rekord Bugatti Veyron SS, z času na čas sa však medzi rekordérov zapíšu aj o niečo menej ekluzívne automobily.

Drift s dĺžkou 374,2 km bol extrémne náročný aj z technického hľadiska 2 fotografie v galérii Drift s dĺžkou 374,2 km bol extrémne náročný aj z technického hľadiska Zdroj: Youtube/BMW

BMW M5 luxus a cveng nechýba, no s Bugatti sa môže porovnávať len ťažko. Napriek tomu je taktiež zapísané v Guinessovej knihe rekordov a to dokonca dvakrát. Prvý zárez si ostrá limuzína vyslúžila za nadlhší drift počas ôsmich hodín, druhý za najdlhšie spoločné driftovanie dvoch vozidiel.

Inštruktor Johan Schwartz prešiel za volantom M5 bokom nepretržite 374,2 km. Zveličene sa dá povedať, že na vzdialenosť, ktorú predriftoval, by mu nestačili ani slovenské diaľnice. Rekord padol na kruhovej dráhe strediska BMW Performance Center v meste Geer v Južnej Karolíne.

Predchádzajúci najlepší pokus bol týmto počinom prekonaný o 230,1 km. Neuveriteľne dlhý šmyk umožnil aj fakt, že do Schwartzovho auta sa benzín tankoval počas rekordného pokusu z druhého BMW M5, ktoré s ním simultánne driftovalo. Ide o namieru vyrobený systém, ktorý v inej podobe používajú napríklad aj americké letecké sily.

BMW M5: Po prvýkrát so štítkom xDrive

Bavorský sedan má motor s výkonom 441 kW (600 k), osemstupňový automat a pohon všetkých kolies. Driftovanie však nie je minulosťou.

Zápis číslo dva síce má dĺžku “len” 79,3 km, zato však ide o nepretržitý spoločný drift dvoch exemplárov BMW M5. Bavori chcú týmito pokusmi demonštrovať úroveň pohonného systému xDrive, ktorý je v ostrom manažérskom sedane schopný pracovať v troch režimoch - 4WD, 4WD Sport a 2WD, kedy celý krútiaci moment 4,4-litrového osemvalca naladeného na 441 kW (600 k) a 750 Nm putuje výsostne na zadnú nápravu.


Najnovšie články
Honda HR-V: Po facelifte aj turbobenzín

Hoci európska smernica o novom označení palív začne platiť až o dva mesiace, na niektorých čerpacích staniciach už možno nájsť nové symboly.

Jednotné označenie palív už čoskoro

Ďalšie zo série policajných videí poukazuje nielen na tradičné umelecké výkony vodičov, tentokrát hlavnú úlohu získali aj chodci a cyklisti.

Polícia: Chodci a cyklisti vystrájajú na cestách

Japonské kupé ohuruje svojím futuristickým dizajnom, honosným interiérom, hybridnou technikou i perfektne naladeným podvozkom.

Test Lexus LC500h: Sexsymbol na kolesách

Segment C je v európe naďalej extrémne dôležitý a každý automobilka sa ho snaží mať vyplnený prinajmenšom niekoľkými autami. BMW má medzi kompaktnými...

Test BMW 120d xDrive: Delikátna záležitosť

Bavorský roadster absolvoval predčasný debut, živé zábery odhalili dizajn špičkového modelu M40i. Technické detaily zatiaľ nepoznáme.

BMW Z4: Sériová verzia na fotografiách

Vo svete veteránov či automobilových zberateľov má často vysokú hodnotu aj príslušenstvo k autám. Presne to isté platí aj v tomto prípade, starý prívesný vozík...

Kus Škody 1000 MB za cenu jazdenej Fabie?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×