Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Mercedes-AMG: Silné medvede s iskrou

Kupé-sedan disponuje vo verzii 53 šesťvalcom s dvomi formami prepĺňania a elektrickým dopingom, identické vnútornosti sa dostali aj do triedy E.
36 1 príspevok 17.01.2018 / Marek Pokrývka

Po predstavení tretej generácie typu CLS z novembra minulého roka na seba nenechala dlho čakať ani športová odroda. Na autosalóne v Detroite predstavila divízia Mercedes-AMG model CLS 53, ktorý doplnili rovnakou technikou vybavené dvojdverové varianty triedy E. Ich pohonná jednotka prvýkrát využije pomoc elektrickej energie v podobe mikrohybridného systému EQ Boost známeho z verzie CLS 450.

Krátko po premiére prichádza CLS-ko vo verzii Mercedes-AMG 36 fotografií v galérii Krátko po premiére prichádza CLS-ko vo verzii Mercedes-AMG Zdroj: Mercedes-AMG

Pod kapotou vyhotovenia CLS 53 (a identicky označených variantov E Coupé/E Cabriolet) sa nachádza trojlitrový radový šesťvalec osadený dvomi formami prepĺňania: klasickým turbodúchadlom a elektrickým kompresorom. Benzínový agregát vďaka tomu v základe dosahuje výkon 320 kW (435 k) a krútiaci moment 520 Nm. Iskru medveďovi dodáva malý elektromotor, ktorý k špičkovým hodnotám pridáva 16 kW (22 k) a 250 Nm. Navyše prináša ešte plynulejší nástup sily.

Tento elektrický doping umožní CLS-ku vystreliť z pokoja na 100 km/h za 4,5 sekundy. S plynom na podlahe sa ručička tachometra zastaví až na úrovni 270 km/h. Cieľom použitia hybridnej technológie pritom bolo nielen zväčšenie bicepsov, ale tiež zníženie emisií a spotreby paliva. Automobilka uvádza kombinovanú hodnotu apetítu na úrovni 8,5 litra na 100 kilometrov.

Elektrický doping motora vychádza zo 48-voltového okruhu 36 fotografií v galérii Elektrický doping motora vychádza zo 48-voltového okruhu Zdroj: Mercedes-AMG

Výkon bude štandardne prenášaný prostredníctvom 9-stupňovej automatickej prevodovky na všetky štyri kolesá, pričom pohon 4Matic+ vie silu rozdeľovať variabilne. Momentálnu náladu môže dať vodič najavo prostredníctvom výberu z piatich módov jazdy: Eco, Comfort, Sport, Sport+ a Individual. Tie sa následne postarajú o nastavenie vzduchového podvozka, odozvy plynového pedála či reakcie riadenia.

Mercedes-Benz CLS: Kompletné informácie

Nemecký kupé-sedan dostal pomerne kontroverzný dizajn, interiér pripomínajúci triedu E a úvodnú ponuku s tromi radovými šesťvalcami.

Silný kupé-sedan CLS 53 príde do predaja s limitovanou verziou Edition 1, v ktorej má športový nádych zdôrazňovať aj interiér. Ten bude odetý do čiernej kože nappa doplnenej detailmi medenej farby. Štandardne je farebné a materiálové vyhotovenie vecou vkusu majiteľa.

Okrem typu CLS dostali verziu 53 aj dvojdverové modely triedy E 36 fotografií v galérii Okrem typu CLS dostali verziu 53 aj dvojdverové modely triedy E Zdroj: Mercedes-AMG

Okrem hybridného pohonu sa nový model odlišuje od súrodencov aj maskou chladiča s odlišnou výplňou a dvojitou priečkou obsahujúcou logo AMG. Špecifické sú disky kolies i štyri výfukové koncovky s okrúhlym tvarom, ktorý Mercedes aktuálne nepoužíva. Tieto prvky prebrali spolu so spojlerom na veku kufra aj modely E53 Coupé a Cabriolet. Na cenovky noviniek s hybridnými vnútornosťami si ešte musíme počkať. 


Najnovšie články
Elektrický monopost pripravuje aj Infiniti

Pri príležitosti 50. výročia sovietskej okupácie Československa sme sa pozreli na autá, ktoré nám a našim predkom počas dvoch dekád ušli. Zakázané ovocie...

Jazdenky z čias 1968 až ´89: Zakázané ovocie

Volkswagen zvoláva státisíce Tiguanov a Touranov aktuálnej generácie pre riziko skratu v elektroinštalácii stropného osvetlenia kabíny.

VW zvoláva Tiguany a Tourany

Sedan predávaný na ruskom trhu s logom Renault prichádza v terénne štylizovanej verzii, ktorá disponuje svetlou výškou až 195 milimetrov.

Dacia Logan môže dostať verziu Stepway

Pod kapotu dvojice Giulia a Stelvio začína automobilka montovať modernejšie verzie svojho 2,2-litrového štvorvalca.

Alfa Romeo vylepšuje naftové modely

Ak auto slúži, nepotrebuje zmenu. Presne tejto filozofie sa, zdá sa, držia v ruských automobilkách. Dodávka, ktorá je rovnaká už celých 60 rokov dostala...

Štýlové retro z Ruska: UAZ-452 oslavuje 60-tku

Volkswagenu sa v júli darilo aj vďaka nižším cenám vozidiel. Napriek tomu stále zápasí s prípravami na WLTP, ktoré budú stáť miliardy eur.

VW znížil ceny, jeho predaj rastie
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×