Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Predaj áut v EÚ sa konečne zotavil

Počas finančnej krízy v rokoch 2008 a 2009 predaj áut v EÚ výrazne klesol. Minulý rok bol preto pre európsky trh rekordný: prvýkrát po desiatich rokoch sa vrátil na úroveň spred krízy.
18.01.2018 / TASR

Predaj áut v Európskej únii vzrástol v roku 2017 nad 15 miliónov. Nad túto hranicu sa tak dostal prvýkrát za posledných 10 rokov. Uviedlo to v stredu Európske združenie výrobcov automobilov (ACEA).

Podľa ACEA sa v EÚ predalo vlani 15,1 milióna áut. Oproti roku 2016 to znamená rast o 3,4 percenta. Predtým sa 15-miliónovú úroveň podarilo prekonať v roku 2007, keď sa v EÚ predalo celkovo 15,9 milióna vozidiel. Po nástupe svetovej finančnej krízy v roku 2008 predaj klesal až na 11,8 milióna áut v roku 2013. V ďalších rokoch sa však trh s novými autami začal opätovne zotavovať.

Najvýraznejší rast predaja zaznamenali v roku 2017 v Taliansku a Španielsku, kde nové registrácie vzrástli o 7,9 percenta, respektíve o 7,7 percenta. Vo Francúzsku sa predaj áut vlani zvýšil o 4,7 percenta a v Nemecku o 2,7 percenta.

Naopak, v Británii predaj áut v minulom roku klesol o 5,7 percenta. Výsledok predstavuje prvý celoročný pokles predaja vozidiel na tomto trhu za posledných šesť rokov. Dôvodom je neistota súvisiaca s pripravovaným odchodom krajiny z Európskej únie.

Čo sa týka posledného mesiaca minulého roka, predaj áut v EÚ klesol. Decembrový pokles dosiahol 4,9 percenta, pod čo sa do veľkej miery podpísal fakt, že minuloročný december mal o jeden pracovný deň menej než december 2016. Predaje klesli na takmer všetkých európskych trhoch, až na Španielsko. V tejto krajine sa predaj áut v poslednom mesiaci minulého roka medziročne zvýšil o 6,2 percenta. Výrazný pokles opäť zaznamenala Británia. Podľa ACEA klesol predaj na tomto trhu oproti decembru 2016 o 14,4 percenta.

Pozíciu najväčšej automobilky si udržal nemecký Volkswagen s 23,6-percentným podielom na trhu. Zlepšila sa pozícia francúzskej spoločnosti PSA, pod ktorú patria značky Peugeot, Citroën a DS. Jej podiel na trhu sa zvýšil z 8,9 percenta na 15 percent. Firmu nahor posunulo minuloročné prevzatie značiek Opel a Vauxhall od automobilky General Motors. Na 3. mieste sa umiestnila ďalšia francúzska spoločnosť Renault s 12,7-percentným podielom na trhu.

(TASR)


Najnovšie články
Honda HR-V: Po facelifte aj turbobenzín

Hoci európska smernica o novom označení palív začne platiť až o dva mesiace, na niektorých čerpacích staniciach už možno nájsť nové symboly.

Jednotné označenie palív už čoskoro

Ďalšie zo série policajných videí poukazuje nielen na tradičné umelecké výkony vodičov, tentokrát hlavnú úlohu získali aj chodci a cyklisti.

Polícia: Chodci a cyklisti vystrájajú na cestách

Japonské kupé ohuruje svojím futuristickým dizajnom, honosným interiérom, hybridnou technikou i perfektne naladeným podvozkom.

Test Lexus LC500h: Sexsymbol na kolesách

Segment C je v európe naďalej extrémne dôležitý a každý automobilka sa ho snaží mať vyplnený prinajmenšom niekoľkými autami. BMW má medzi kompaktnými...

Test BMW 120d xDrive: Delikátna záležitosť

Bavorský roadster absolvoval predčasný debut, živé zábery odhalili dizajn špičkového modelu M40i. Technické detaily zatiaľ nepoznáme.

BMW Z4: Sériová verzia na fotografiách

Vo svete veteránov či automobilových zberateľov má často vysokú hodnotu aj príslušenstvo k autám. Presne to isté platí aj v tomto prípade, starý prívesný vozík...

Kus Škody 1000 MB za cenu jazdenej Fabie?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×