Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Mitsubishi Outlander: Storočnica

Mitsubishi si nedávno pripravilo špeciálnu edíciu populárneho Outlandera. SUV oslavuje storočnicu značky atraktívnou cenovkou. Oplatí sa však do neho investovať v skutočnosti? Má svoje pre i proti.
48 24 príspevkov 19.01.2018 / Filip Kadlečík

Mitsubishi Outlander patrí svojou povahou ku stále menšej skupinke pravoverných SUV, ktoré na našom trhu reprezentuje napríklad aj Subaru Forester. Obidve vozidlá sa vyznačujú komfortnými jazdnými vlastnosťami na ceste i veľkým potenciálom mimo pohodlia asfaltu.

Z profilu vyznáva Outlander osvedčenú koncepciu - rovná strecha je zárukou veľkého priestoru 48 fotografií v galérii Z profilu vyznáva Outlander osvedčenú koncepciu - rovná strecha je zárukou veľkého priestoru Zdroj: Filip Kadlečík

Outlander sme si už v minulosti vyskúšali vo vznetovej i hybridnej verzii, tentokrát voľba padla na špeciálnu limitovanú edíciu “100 rokov”. Tá pripomína storočnicu japonskej automobilky a láka na zaujímavý kompromis medzi slušnou výbavou a rozumnou cenovkou. Oplatí sa však do neho investovať? Veľké Mitsubishi má svoje pre i proti.

Ešte stále moderný

Pri pohľade na exteriér plní Outlander aj napriek dlhšej prítomnosti na trhu ešte stále všetky moderné dizajnové nároky. Prednej časti jednoznačne kraľuje čelná maska v štýle Dynamic Shield doplnená o plne diódové predné svetlomety s automatickým nastavovaním sklonu.

Predné diódové svetlá svoju funkciu plnia vynikajúco 48 fotografií v galérii Predné diódové svetlá svoju funkciu plnia vynikajúco Zdroj: Filip Kadlečík

Profil automobilu ide proti dnešným trendom, nevyznáva totiž filozofiu padajúcej strechy a z nej plynúceho dynamického dojmu. Práve naopak, toto Mitsubishi je poriadna “krabica” a cítiť to aj na priestrannosti interiéru. Páčili sa nám aj koncové svetlá s charakteristickým diódovým podpisom. Zvonka Outlanderu ťažko niečo vyčítať.

Diametrálne odlišná situácia

Vnútri je, bohužiaľ, situácia diametrálne odlišná. Interiér je odetý do lacno pôsobiacich materiálov. Nepatríme medzi tých, ktorí detailne skúmajú mäkkosť toho-ktorého plastu, tu však musíme urobiť výnimku. Automobil za 30 000 eur je obsypaný dielcami z nepríjemne tvrdého plastu, mnohé z nich navyše dostali povrchovú úpravu v štýle klavírneho laku. Nedbanlivá voľba materiálov spôsobuje, že kabína má retro nádych.

Interiér vyzerá na prvý pohľad veľmi dobre, nedostatky odhalí až detailnejší pohľad 48 fotografií v galérii Interiér vyzerá na prvý pohľad veľmi dobre, nedostatky odhalí až detailnejší pohľad Zdroj: Filip Kadlečík

Dobre nepôsobí ani zastaralý centrálny displej, o ktorý sa postarala firma Pioneer. Opäť platí, že v lacnejšom pracovnom automobile by mohol byť akceptovateľný, tu však nie. Bluetooth pripojenie neustále vypadávalo a keď fungovalo, tak ste si aj tak príliš nepomohli. Slabučký mikrofón spôsobil, že človek na druhej strane linky vám nerozumel. Pochváliť nemožno ani navigáciu, ktorá nás do cieľa bežne vzdialeného dve a pol hodiny cesty nelogicky viedla trasou kombinujúcou diaľnicu a bežné komunikácie trvajúcou 4,5 hodiny.

Jediné pozitívum na hlavnej obrazovke bol režim, v ktorom sa podľa údajov GPS zobrazovala reálna rýchlosť vozidla veľkými digitálnymi číslovkami. Okrem tempa sa v tomto móde z displeja dá odčítať aj aktuálna nadmorská výška či smer jazdy. Nám toto zobrazenie čiastočne nahrádzalo prístrojovku.Tam sa totiž o aktuálnej rýchlosti dočítate len v analógovom podaní, čo už dnes v tejto cenovej kategórii taktiež nebýva zvykom.

Takto centrálny displej a jeho infotainment v súčasnosti v automobile za 30 000 eur jednoducho vyzerať nemajú 48 fotografií v galérii Takto centrálny displej a jeho infotainment v súčasnosti v automobile za 30 000 eur jednoducho vyzerať nemajú Zdroj: Filip Kadlečík

Treba podotknúť, že tieto nedostatky by nás od kúpy Outlandera jednoznačne odrádzali. Jeho kabína už jednoducho nedrží krok s mladšou a dravejšou konkurenciou - potreboval by výraznú modernizáciu. Samozrejme, veľké SUV Mitsubishi má aj množstvo pozitív a najvýraznejším z nich je vnútorný priestor.

Kufor má štandardne 667 litrov, priestor na zadných sedadlách je pritom bezkonkurečný. Kabína je nielen dlhá, ale aj poriadne široká a vzdušná. Sedadlá sú príjemne mäkká a volant padne do ruky príjemne. Interiér veľkého SUV má podarenú koncepciu, škoda len nešťastnej voľby materiálov a zastaralej technologickej výbavy. Ak však tieto nedostatky do budúcnosti Outlander eliminuje, bude radosť s ním jazdiť.

Do koča i do voza

Veľké Mitsubishi spĺňa definíciu športovo úžitkového vozidla do bodky svojou univerzálnosťou. Pohon všetkých kolies z neho v teréne robí priestranný tank na kolesách, ktorý vďaka režimu CVT skrine “L” pripomínajúcemu klasickú redukčnú prevodovku nemá problémy ani s výraznejšími terénnymi prekážkami. V teréne túto verziu limituje v podstate len absencia kolies s off-roadovým dezénom. Inteligentný pohon všetkých kolies je totiž v tomto prípade naozaj rozumný a premýšľa aj za šoféra.

Veľké spätné zrkadlá k takémuto autu jednoducho patria, Mitsubishi na ne nezabudlo 48 fotografií v galérii Veľké spätné zrkadlá k takémuto autu jednoducho patria, Mitsubishi na ne nezabudlo Zdroj: Filip Kadlečík

Spoľahnúť sa bez okolkov dá aj na pohonnú jednotku MIVEC. Atmosférický dvojliter naladený na 110 kW (150 k) a 195 Nm je za bežných okolností veľmi tichý a s bezstupňovou CVT prevodovkou si rozumie bezchybne. Pri razantnom rozbehu cítiť jemné trhnutia, no nejde o nič tragické. Dôležité je, že táto dvojka má dosť pary aj na predbiehanie či dynamickejšiu jazdu. S CVT si na štandardných komunikáciach síce veľa srandy neužijete, no vyslovené pomalý tento Outlander rozhodne nie je.

Zábavu si však na oplátku vychutnáte mimo spevnených ciest. Tam je na dvojliter spojený s bezstupňovým automatom spoľah. Vďaka charakteru CVT môžete krásne presne dávkovať plyn podľa potreby, pomalé rozbehy z komplikovaného terénu sú s ňou lahodné. Delikátne je nastavené aj ABS či ESP, ktoré vám do riadenia nezasahujú príliš skoro a nechajú vás robiť to, čo si aktuálna situácia skutočne vyžaduje.

48 fotografií v galérii "Edícia 100 rokov" oslavuje storočnicu značky, v Outlanderi kombinuje rozumnú výbavu so zaujímavou cenou Zdroj: Filip Kadlečík

Podvozok robustného SUV sa skvelo vyrovná s rozbitými cestičkami, zablatenými zvážnicami, ale i deravým asfaltom našich ciest. Jeho jediným výraznejším nedostatkom je jazda cez výrazné priečne nerovnosti, napríklad mestské spomaľovače.

Test Mitsubishi Outlander: Stará škola SUV

Japonské vozidlo síce nemá niektoré najnovšie čačky-mačky, ale ponúka množstvo priestoru i dobré schopnosti mimo asfaltu.

Na nich je podvozok neistý a do kabíny sa neraz prenesie nepríjemné buchnutie. V tejto kategórii rozhodne treba rátať s bočnými náklonmi karosérie, nejde však o nič výnimočné či nepríjemné. Vo všeobecnosti je z Outlander v edícii “100 rokov” z hľadiska pohonného ústrojenstva a podvozku veľmi príjemný. Ide o skvelého pracanta, ktorý sa hodí do koča i do voza.

Fyziku neoklame

Benefity plynúce z veľkého SUV, teda vnútorný priestor, robustná karoséria, vyšší posed a pocit bezpečia si však nevyhnutne musia vybrať svoju daň. Fyzika sa oklamať nedá a preto ani nemožno očakávať, že by Outlander vynikal extrémne nízkou spotrebou. Vzhľadom na jeho rozmery a parametre však v tejto disciplíne obstál veľmi dobre.

Zadné svetlá patria k ozdobám exteriéru SUV 48 fotografií v galérii Zadné svetlá patria k ozdobám exteriéru SUV Zdroj: Filip Kadlečík

V kombinovanom cykle sme mohutnému Mitsubishi počas testovania namerali apetít 8,0 l/100 km. Japonci v papieroch hovoria o kombinovanom údaji 6,4 l/100 km, k tomu sme sa však priblížili len na vidieku. Tam Outlander na sto kilometrov spotrebuje 6,6 l/100 km, čo je o 0,8 dcl viac, než by mal podľa samotnej značky.

Sedadlá boli jedným z najväčších pozitív interiéru - sú nesmierne pohodlné 48 fotografií v galérii Sedadlá boli jedným z najväčších pozitív interiéru - sú nesmierne pohodlné Zdroj: Filip Kadlečík

Predpoklady výrobcu prekonáva i v meste a to dokonca o rovný liter. Tam totiž na 100 km jazdy spotrebuje 8,6 l benzínu. Benzínový dvojliter sa najhoršie cíti na diaľnici, kde sa jeho apetít vyšplhá až na úroveň 8,8 l/100 km. Stále však platí, že s ohľadom na ponúkaný komfort a výkon nejde o zlé hodnoty. Na diaľničné presuny by sme si však určite kúpili vznetový variant.

Atraktívna cenovka?

Outlander aktuálne zoženiete už od sumy 21 990 eur. V takom prípade však dostanete podstatne slabšie vybavené vozidlo. Rovnaký motor ako v testovanom vozidle v tom prípade navyše roztáča len predné kolesá a to prostredníctvom päťstupňovej manuálnej prevodovky.

Test Mitsubishi Outlander: Hybridné SUV

Vyskúšali sme si Mitsubishi Outlander PHEV. Plug-in hybridné SUV je možno pre mnohých ľudí tŕňom v oku, my sme však presvedčení o niečom inom.

Vyhotovenie Outlander Edícia “100 rokov” naproti tomu za 29 400 eur ponúkne podstatne viac výbavy, no najmä pohon všetkých kolies a samočinnú prevodovku. Testovaný automobil stál o rovných 600 eur viac, dopláca sa totiž za metalický lak karosérie. Cenovka je atraktívna z hľadiska jazdných i úžitkových vlastností, interiér tohto auta by sme však tridsaťtisícovémú autu nepriradili.

Dostupný veľkoobjemový tank

Storočnicu značky si Outlander ctí tým, čo je pre Mitsubishi charakteristické. Má výborný pohon všetkých kolies, atmosférický agregát s dostatočným výkonom a pohodlnú prevodovku. Okrem toho ponúka aj obrovský vnútorný priestor. Tieto danosti ho pasujú do úlohy veľkého a ťažko zastaviteľného tanku.

Outlanderu nik nevezme, že mimo asfaltu sa správa suverénne 48 fotografií v galérii Outlanderu nik nevezme, že mimo asfaltu sa správa suverénne Zdroj: Filip Kadlečík

Atraktívna môže byť aj cenovka, najmä pre tých, ktorí potrebujú naozaj priestranný automobil. Nás by však odrádzal interiér, ktorý moderné štandardy naplní len s odretými ušami. Ak na ňom Mitsubishi do budúcna zapracuje, môže tým Outlander posunúť na omnoho vyšší level.

TECHNICKÉ ÚDAJE
MOTOR A POHONNÝ SYSTÉM
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 998 cm3
Max. výkon
110 kW/150 k
pri otáčkach
6 000/min
Max. krútiaci moment
195 Nm
pri otáčkach
4 200/min
Palivo
benzín
Pohon
všetky kolesá
Prevodovka
samočinná bezstupňová
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka
4 695 mm
Šírka
1 810 mm
Výška
1 703 mm
Rázvor náprav
2 670 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 570 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 645 kg
Užitočná hmotnosť
500 kg
Celková hmotnosť
2 070 kg
Objem batožinového priestoru
667/1 608 l
Objem palivovej nádrže
60 l
JAZDNÉ VÝKONY
Max. rýchlosť
190 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
12,4 s
SPOTREBA
Mesto - normovaná
7,6 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
5,8 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
6,4 l/100 km
Mesto - počas testu
8,6 l/100 km
Diaľnica - počas testu
8,8 l/100 km
Vidiek - počas testu
6,6 l/100 km
EMISIE
Emisie CO2 kombinované
149 g/km
Emisná norma
Euro 6
ŠTANDARDNÉ CENNÍKOVÉ CENY S DPH
Základná cena modelu
od 21 990 €
Základná cena verzie
od 29 400 €
Cena testovaného exemplára
29 400 €

 

Test Mitsubishi Outlander: Storočnica


Najnovšie články
Honda HR-V: Po facelifte aj turbobenzín

Hoci európska smernica o novom označení palív začne platiť až o dva mesiace, na niektorých čerpacích staniciach už možno nájsť nové symboly.

Jednotné označenie palív už čoskoro

Ďalšie zo série policajných videí poukazuje nielen na tradičné umelecké výkony vodičov, tentokrát hlavnú úlohu získali aj chodci a cyklisti.

Polícia: Chodci a cyklisti vystrájajú na cestách

Japonské kupé ohuruje svojím futuristickým dizajnom, honosným interiérom, hybridnou technikou i perfektne naladeným podvozkom.

Test Lexus LC500h: Sexsymbol na kolesách

Segment C je v európe naďalej extrémne dôležitý a každý automobilka sa ho snaží mať vyplnený prinajmenšom niekoľkými autami. BMW má medzi kompaktnými...

Test BMW 120d xDrive: Delikátna záležitosť

Bavorský roadster absolvoval predčasný debut, živé zábery odhalili dizajn špičkového modelu M40i. Technické detaily zatiaľ nepoznáme.

BMW Z4: Sériová verzia na fotografiách

Vo svete veteránov či automobilových zberateľov má často vysokú hodnotu aj príslušenstvo k autám. Presne to isté platí aj v tomto prípade, starý prívesný vozík...

Kus Škody 1000 MB za cenu jazdenej Fabie?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×