Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Škoda Fabia: Kráľ slovenského trhu sa zmení

Zmodernizovaná verzia tuzemského bestselleru sa ukáže na autosalóne v Ženeve. Okrem dizajnových zmien možno čakať aj technické úpravy.
1 46 príspevkov 18.01.2018 / Marek Pokrývka

Na jeseň uplynuli tri roky od uvedenia aktuálnej generácie typu Fabia, ktorým česká automobilka valcuje predajné rebríčky. U nás sa dlhodobo drží na prvej priečke. Kráľ slovenského trhu si svoju pozíciu chce udržať, preto sa onedlho zmení. Škoda avizuje jeho polčasový facelift. Plachtu z omladeného vozidla stiahne na jar, no už teraz naznačuje skicou jeho vzhľad.

Škoda Fabia nedostane rozdelené svetlomety ako väčší brat

Zmodernizovaná verzia tuzemského bestselleru sa ukáže na autosalóne v Ženeve, ktorý svoje brány otvorí pre novinárov dňa 6. marca. Na výstavisku predvedie Fabia svoju modernejšiu tvár. Ako môžeme vidieť na dizajnovej skici, zástupca segmentu B dostane upravenú kapotu s výraznou líniou vedúcou od A-stĺpikov k modifikovanej maske chladiča. Rovnaký tvar má aj aktuálna Octavia.

Predný gril dostal skosené vrchné rohy, ktoré priamo nadväzujú na prepracované svetlomety. Ich kontroverzné rozdelenie v štýle väčšieho brata sa nekoná. Reflektory zostávajú jednoliate, ale majú nahnevanejší výzor. Navyše môžu byť kompletne diódové. LED technológia sa objaví aj v zadných jednotkách, očakávať možno tiež retuš nárazníkov či diskov kolies. Zásahom sa určite nevyhne ani interiér. Pravdepodobne sa dotknú multimediálneho systému, Škoda zatiaľ oficiálne spomína akurát ďalšie praktické riešenia spadajúce pod balík Simply Clever.

Prekvapenie: Škoda pripravuje ďalšie SUV

Novinka s označením Kamiq svojou vizážou pripomína súrodencov. Odhalená je v predstihu, premiéru má absolvovať na autosalóne v Pekingu.

Okrem dizajnových a interiérových zmien možno čakať aj technické úpravy, české servery napríklad skloňujú možnosť stopky pre naftový motor 1.4 TDI. Vznetovou alternatívou by namiesto neho mohol byť 1,6-litrový agregát s jedným piestom navyše. Gro ponuky však budú nepochybne naďalej tvoriť trojvalce, najmä prepĺňaný zážihový agregát 1.0 TSI dostupný v dvoch naladeniach. To drahšie by mohlo po facelifte dosahovať rovnakých 85 kW (115 k) ako v prípade typu Octavia. No zatiaľ ide len o špekulácie, bližšie informácie sa dozvieme až časom.


Najnovšie články
Elektrický monopost pripravuje aj Infiniti

Pri príležitosti 50. výročia sovietskej okupácie Československa sme sa pozreli na autá, ktoré nám a našim predkom počas dvoch dekád ušli. Zakázané ovocie...

Jazdenky z čias 1968 až ´89: Zakázané ovocie

Volkswagen zvoláva státisíce Tiguanov a Touranov aktuálnej generácie pre riziko skratu v elektroinštalácii stropného osvetlenia kabíny.

VW zvoláva Tiguany a Tourany

Sedan predávaný na ruskom trhu s logom Renault prichádza v terénne štylizovanej verzii, ktorá disponuje svetlou výškou až 195 milimetrov.

Dacia Logan môže dostať verziu Stepway

Pod kapotu dvojice Giulia a Stelvio začína automobilka montovať modernejšie verzie svojho 2,2-litrového štvorvalca.

Alfa Romeo vylepšuje naftové modely

Ak auto slúži, nepotrebuje zmenu. Presne tejto filozofie sa, zdá sa, držia v ruských automobilkách. Dodávka, ktorá je rovnaká už celých 60 rokov dostala...

Štýlové retro z Ruska: UAZ-452 oslavuje 60-tku

Volkswagenu sa v júli darilo aj vďaka nižším cenám vozidiel. Napriek tomu stále zápasí s prípravami na WLTP, ktoré budú stáť miliardy eur.

VW znížil ceny, jeho predaj rastie
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×