Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Škoda Fabia: Kráľ slovenského trhu sa zmení

Zmodernizovaná verzia tuzemského bestselleru sa ukáže na autosalóne v Ženeve. Okrem dizajnových zmien možno čakať aj technické úpravy.
1 46 príspevkov 18.01.2018 / Marek Pokrývka

Na jeseň uplynuli tri roky od uvedenia aktuálnej generácie typu Fabia, ktorým česká automobilka valcuje predajné rebríčky. U nás sa dlhodobo drží na prvej priečke. Kráľ slovenského trhu si svoju pozíciu chce udržať, preto sa onedlho zmení. Škoda avizuje jeho polčasový facelift. Plachtu z omladeného vozidla stiahne na jar, no už teraz naznačuje skicou jeho vzhľad.

Škoda Fabia nedostane rozdelené svetlomety ako väčší brat

Zmodernizovaná verzia tuzemského bestselleru sa ukáže na autosalóne v Ženeve, ktorý svoje brány otvorí pre novinárov dňa 6. marca. Na výstavisku predvedie Fabia svoju modernejšiu tvár. Ako môžeme vidieť na dizajnovej skici, zástupca segmentu B dostane upravenú kapotu s výraznou líniou vedúcou od A-stĺpikov k modifikovanej maske chladiča. Rovnaký tvar má aj aktuálna Octavia.

Predný gril dostal skosené vrchné rohy, ktoré priamo nadväzujú na prepracované svetlomety. Ich kontroverzné rozdelenie v štýle väčšieho brata sa nekoná. Reflektory zostávajú jednoliate, ale majú nahnevanejší výzor. Navyše môžu byť kompletne diódové. LED technológia sa objaví aj v zadných jednotkách, očakávať možno tiež retuš nárazníkov či diskov kolies. Zásahom sa určite nevyhne ani interiér. Pravdepodobne sa dotknú multimediálneho systému, Škoda zatiaľ oficiálne spomína akurát ďalšie praktické riešenia spadajúce pod balík Simply Clever.

Prekvapenie: Škoda pripravuje ďalšie SUV

Novinka s označením Kamiq svojou vizážou pripomína súrodencov. Odhalená je v predstihu, premiéru má absolvovať na autosalóne v Pekingu.

Okrem dizajnových a interiérových zmien možno čakať aj technické úpravy, české servery napríklad skloňujú možnosť stopky pre naftový motor 1.4 TDI. Vznetovou alternatívou by namiesto neho mohol byť 1,6-litrový agregát s jedným piestom navyše. Gro ponuky však budú nepochybne naďalej tvoriť trojvalce, najmä prepĺňaný zážihový agregát 1.0 TSI dostupný v dvoch naladeniach. To drahšie by mohlo po facelifte dosahovať rovnakých 85 kW (115 k) ako v prípade typu Octavia. No zatiaľ ide len o špekulácie, bližšie informácie sa dozvieme až časom.


Najnovšie články
Honda HR-V: Po facelifte aj turbobenzín

Hoci európska smernica o novom označení palív začne platiť až o dva mesiace, na niektorých čerpacích staniciach už možno nájsť nové symboly.

Jednotné označenie palív už čoskoro

Ďalšie zo série policajných videí poukazuje nielen na tradičné umelecké výkony vodičov, tentokrát hlavnú úlohu získali aj chodci a cyklisti.

Polícia: Chodci a cyklisti vystrájajú na cestách

Japonské kupé ohuruje svojím futuristickým dizajnom, honosným interiérom, hybridnou technikou i perfektne naladeným podvozkom.

Test Lexus LC500h: Sexsymbol na kolesách

Segment C je v európe naďalej extrémne dôležitý a každý automobilka sa ho snaží mať vyplnený prinajmenšom niekoľkými autami. BMW má medzi kompaktnými...

Test BMW 120d xDrive: Delikátna záležitosť

Bavorský roadster absolvoval predčasný debut, živé zábery odhalili dizajn špičkového modelu M40i. Technické detaily zatiaľ nepoznáme.

BMW Z4: Sériová verzia na fotografiách

Vo svete veteránov či automobilových zberateľov má často vysokú hodnotu aj príslušenstvo k autám. Presne to isté platí aj v tomto prípade, starý prívesný vozík...

Kus Škody 1000 MB za cenu jazdenej Fabie?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×