Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Chieftain: Britská klasika s modernou DNA

Vyrábať repliky klasických automobilov je v poslednom čase populárna záležitosť. Takémuto procesu sa nevyhol ani klasický Range Rover.
8 20.01.2018 / Redakcia AUTO BILD

Vlajková loď firmy Land Rover je už dlhé roky jedným z najvyhľadávanejších prémiových SUV. No zatiaľ čo staršie generácie predstavovali kompromis medzi terénnym a luxusným vozidlom, tie moderné začali byť zamerané skôr na imidž a maximálne pohodlie. Nie každému však takáto zmena lahodí. Niektorí motoristi by omnoho viac uvítali „pravý“ Range Rover a práve pre nich je tu firma Jensen International Automotive.

Chieftain má hranatý dizajn pôvodných typov Range Rover 8 fotografií v galérii Chieftain má hranatý dizajn pôvodných typov Range Rover Zdroj: Jensen International Automotive

Spoločnosť venujúca sa najmä renováciám a prestavbám kedysi slávneho typu Interceptor má pre fanúšikov starého britského SUV riešenie. Vzala totiž platformu donedávna vyrábaného typu Discovery 3 a obliekla ju do karosérie prvej generácie typu Range Rover. Tú v niekoľkých detailoch upravila. Ide napríklad o blatníky, z dôvodu prítomnosti širších náprav museli dostať veľké nadstavce. Vyplnené sú klasicky štylizovanými trojlúčovými diskami. V porovnaní s originálom majú väčší priemer, no presné číslo nepoznáme.

Defender: Vzkriesenie s osemvalcom

Britská automobilka prináša špeciálnu edíciu legendy, ktorá zaujme svojou technickou stránkou i mastnou cenovkou.

Nie je to však iba o hranatom vzhľade klasiky. Firma si dala záležať aj na ostatných častiach vozidla, komplexnou prestavbou prešiel aj interiér. Vo vnútri nájdeme množstvo krémovej kože, v kontraste s čiernou. Do retro palubovky zasadili Angličania navigačný systém, avšak zachovali jej pôvodný dizajn. Nezmenili ani dvojramenný volant či tlačidlá pripomínajúce poistky. No upravený je napríklad volič prevodovky a najmä stred palubnej dosky, objavil sa tam totiž dotykový displej multimediálneho systému obsahujúceho navigáciu.

Do retro palubovky zasadila firma moderný navigačný systém 8 fotografií v galérii Do retro palubovky zasadila firma moderný navigačný systém Zdroj: Jensen International Automotive

Aby nebolo modernej DNA málo, pod kapotu repliky klasického SUV Range Rover sa nasťahoval poriadny motor. Prekvapujúco nemá britský pôvod. Autori projektu si požičali od amerického koncernu General Motors 6,2-litrový osemvalec LSA, ktorý štandardne poháňa Cadillac CTS-V. Agregát produkuje výkon 415 kW (564 k) a krútiaci moment 764 Nm. O plynulý prenos sily sa stará šesťstupňový automat, pohodlie zabezpečuje nastaviteľný vzduchový podvozok a nechýbajú ani silné brzdy. Cenu vozidla nepoznáme.


Najnovšie články
Polícia: Chodci a cyklisti vystrájajú na cestách

Japonské kupé ohuruje svojím futuristickým dizajnom, honosným interiérom, hybridnou technikou i perfektne naladeným podvozkom.

Test Lexus LC500h: Sexsymbol na kolesách

Segment C je v európe naďalej extrémne dôležitý a každý automobilka sa ho snaží mať vyplnený prinajmenšom niekoľkými autami. BMW má medzi kompaktnými...

Test BMW 120d xDrive: Delikátna záležitosť

Bavorský roadster absolvoval predčasný debut, živé zábery odhalili dizajn špičkového modelu M40i. Technické detaily zatiaľ nepoznáme.

BMW Z4: Sériová verzia na fotografiách

Vo svete veteránov či automobilových zberateľov má často vysokú hodnotu aj príslušenstvo k autám. Presne to isté platí aj v tomto prípade, starý prívesný vozík...

Kus Škody 1000 MB za cenu jazdenej Fabie?

Česko vráti prepravcom niekoľko miliónov z mýta, nakoľko majú nárok na nezanedbateľnú zľavu.

Česká vláda vráti kamionistom milióny

Redakčnej skúške sme podrobili dve verzie nového japonského SUV, ktoré ponúka výhradne 1,5-litrový benzínový turbomotor.

Test Mitsubishi Eclipse Cross: Ktoré zvoliť?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×