Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

GM zatvorí fabriku v Južnej Kórei

General Motors sa snaží šetriť, preto opúšťa nerentabilné trhy. V rámci tohto programu mieni zatvoriť jednu juhokórejskú továreň, ktorá využíva necelých 20 percent výrobných kapacít.
14.02.2018 / TASR

Americká automobilka General Motors (GM) zatvorí jeden zo svojich štyroch závodov v Južnej Kórei. V priebehu nasledujúcich pár týždňov rozhodne aj o budúcnosti zvyšných troch na základe výsledku rozhovorov s vládou a odborovými zväzmi. Oznámil to prezident GM Dan Ammann.

Vo vyhlásení GM sa uvádza, že zaúčtuje náklady vo výške 850 miliónov dolárov (693,14 milióna eur) na reštrukturalizáciu svojich stratových prevádzok v Južnej Kórei, vrátane hotovosti vo výške 375 miliónov dolárov, ktorá súvisí s nákladmi na zamestnancov. Väčšinu finančných odpisov zaknihuje do konca 2. štvrťroka 2018.

GM v utorok predstavil plán na zatvorenie svojho montážneho závodu v prístavnom meste Kunsan, ktorý zamestnáva asi 2 000 ľudí. Táto továreň vyrobila vlani len 33 982 vozidiel, čo predstavuje približne 20 percent jej plnej výrobnej kapacity a len sedem percent zo zhruba 520 000 áut vyprodukovaných v kórejských továrňach GM. GM predáva na kórejskom trhu modely Chevrolet a Cadillac. Viac ako polovicu vozidiel vyrobených v tejto krajine pritom vyváža.

GM chystá automobil úplne bez volantu

Cruise AV je štvrtou generáciou samostatne jazdiaceho automobilu americkej spoločnosti, tá ho chce vidieť v premávke už na budúci rok.

Plán automobilky na redukciu jej prevádzok v Južnej Kórei je najnovším zo série opatrení (za uplynulé tri roky) na dosiahnutie ziskovosti. GM od roku 2015 odišiel z viacerých nerentabilných trhov, vrátane Európy, Austrálie, Južnej Afriky a Ruska.
Generálna riaditeľka spoločnosti Mary Barrová, v tejto súvislosti uviedla, že sa zameria na ziskové trhy, najmä v Spojených štátoch a Číne, a na nové technológie, ako sú elektrické a autonómne vozidlá.

GM rokuje s predstaviteľmi kórejskej vlády o spôsoboch, ako dosiahnuť ziskovosť tamojších závodov. Štátna rozvojová banka Južnej Kórey vlastní 17-percentý podiel v kórejskej divízii GM. Americký koncern v nej má 77-percentný podiel a zvyšných šesť percent vlastní čínska spoločnosť SAIC Motor. Juhokórejskí predstavitelia oznámili minulý týždeň, že diskutujú o niekoľkých možnostiach, ako pomôcť GM s vysokými nákladmi na pracovnú silu v krajine. Investície do nových modelov v juhokórejských závodov závisia od dohôd o znížení nákladov, dodal Ammann.

(TASR)


Najnovšie články
Elektrický monopost pripravuje aj Infiniti

Pri príležitosti 50. výročia sovietskej okupácie Československa sme sa pozreli na autá, ktoré nám a našim predkom počas dvoch dekád ušli. Zakázané ovocie...

Jazdenky z čias 1968 až ´89: Zakázané ovocie

Volkswagen zvoláva státisíce Tiguanov a Touranov aktuálnej generácie pre riziko skratu v elektroinštalácii stropného osvetlenia kabíny.

VW zvoláva Tiguany a Tourany

Sedan predávaný na ruskom trhu s logom Renault prichádza v terénne štylizovanej verzii, ktorá disponuje svetlou výškou až 195 milimetrov.

Dacia Logan môže dostať verziu Stepway

Pod kapotu dvojice Giulia a Stelvio začína automobilka montovať modernejšie verzie svojho 2,2-litrového štvorvalca.

Alfa Romeo vylepšuje naftové modely

Ak auto slúži, nepotrebuje zmenu. Presne tejto filozofie sa, zdá sa, držia v ruských automobilkách. Dodávka, ktorá je rovnaká už celých 60 rokov dostala...

Štýlové retro z Ruska: UAZ-452 oslavuje 60-tku

Volkswagenu sa v júli darilo aj vďaka nižším cenám vozidiel. Napriek tomu stále zápasí s prípravami na WLTP, ktoré budú stáť miliardy eur.

VW znížil ceny, jeho predaj rastie
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×