Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Honda predstavila svoj najmenší sedan

Štvordverová novinka prichádza s čerstvou platformou a vlastným dizajnom, ktorý viacerými riešeniami pripomína Accord.
2 4 príspevky 14.02.2018 / Marek Pokrývka

Autosalón v indickej metropole prináša prevažne novinky lokálneho významu, jeho aktuálny ročník sa však vďaka prvej expozícii značky Kia a jej novému konceptu SP dostal aj do zahraničných médií. Ďalšiu zaujímavú novinku do Naí Dillí priniesla Honda. Predstavila tam svoj najmenší sedan, ktorý plánuje do konca roka začať ponúkať pod anglickým označením Amaze.

Honda Amaze už nie je karosárskou nadstavbou hatchbacku Brio 2 fotografie v galérii Honda Amaze už nie je karosárskou nadstavbou hatchbacku Brio Zdroj: Honda

Toto meno ázijskí spotrebitelia už poznajú, od roku 2013 pod ním v danom regióne automobilka predávala štvordverového súrodenca hatchbacku Brio. Od neho sa teraz novinka odpútala. Prichádza s čerstvou platformou a vlastným dizajnom, ktorý viacerými riešeniami pripomína Accord. No všetko je výrazne zmenšené. Dĺžka karosérie totiž rovnako ako v minulosti dosahuje iba štyri metre, čomu museli byť štylistické línie prispôsobené. Výsledkom je „narazený“ nos a tiež krátky zadok.

Honda Accord: Desiata generácia odhalená

Japonský automobil je zameraný na Spojené štáty americké. Debutoval vo forme sedanu a pod kapotou má rýdzo benzínovú paletu motorov.

Oficiálne obrázky interiéru japonská značka nevydala, živé zábery zachytené na pôde indického výstaviska však odhaľujú dvojfarebné vyhotovenie i prítomnosť viacerých známych komponentov. Ide napríklad o sedempalcovú obrazovku multimediálneho systému. Okrem nej prezrádzajú fotky prítomnosť tempomatu, automatickej klimatizácie či dvojice USB portov pred radiacou pákou.

Sedan disponuje dlhším rázvorom a väčším vnútorným priestorom 2 fotografie v galérii Sedan disponuje dlhším rázvorom a väčším vnútorným priestorom Zdroj: Honda

Pod kapotu drobného sedanu má Honda montovať rovnaké motory ako pri predchodcovi, teda atmosférický benzín s objemom 1,2 litra alebo 1,5-litrový turbodiesel. Oba budú štandardne spárované s päťstupňovým manuálom. Vybrať si však bude možné aj prevodovku CVT, ktorá bola v minulosti vyhradená zážihovému variantu. Ceny by mali štartovať v prepočte na úrovni 7-tisíc eur.


Najnovšie články
Polícia: Chodci a cyklisti vystrájajú na cestách

Japonské kupé ohuruje svojím futuristickým dizajnom, honosným interiérom, hybridnou technikou i perfektne naladeným podvozkom.

Test Lexus LC500h: Sexsymbol na kolesách

Segment C je v európe naďalej extrémne dôležitý a každý automobilka sa ho snaží mať vyplnený prinajmenšom niekoľkými autami. BMW má medzi kompaktnými...

Test BMW 120d xDrive: Delikátna záležitosť

Bavorský roadster absolvoval predčasný debut, živé zábery odhalili dizajn špičkového modelu M40i. Technické detaily zatiaľ nepoznáme.

BMW Z4: Sériová verzia na fotografiách

Vo svete veteránov či automobilových zberateľov má často vysokú hodnotu aj príslušenstvo k autám. Presne to isté platí aj v tomto prípade, starý prívesný vozík...

Kus Škody 1000 MB za cenu jazdenej Fabie?

Česko vráti prepravcom niekoľko miliónov z mýta, nakoľko majú nárok na nezanedbateľnú zľavu.

Česká vláda vráti kamionistom milióny

Redakčnej skúške sme podrobili dve verzie nového japonského SUV, ktoré ponúka výhradne 1,5-litrový benzínový turbomotor.

Test Mitsubishi Eclipse Cross: Ktoré zvoliť?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×