Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Reklama vs. realita: Ako vyzerajú autá v základe?

FOTO
Svet reklám je krásny, plný farieb, dobrého počasia, dobrodružstva, úsmevov a lásky. Problémom však je, že je aj nereálny. Presne tento fakt šikovne využívajú aj automobilky.
46 39 príspevkov 18.04.2018 / Filip Kadlečík

Každý motorista má nejakú obľúbenú automobilku, ktorú z istých dôvodov preferuje pred celou konkurenciou. Často za to môžu tradície v rodine, spomienky na detstvo, ale napríklad aj účinný marketing tej-ktorej značky. Dá sa mu však veriť? Nie tak úplne, na jeden detail si treba dávať pozor.

Rozdiely medzi plnou a základnou výbavou bývajú často priepastné 46 fotografií v galérii Rozdiely medzi plnou a základnou výbavou bývajú často priepastné Zdroj: AUTO BILD

O tom, že automobilky rady využívajú rôzne “pomôcky” na zlepšenie imidžu či predajov svojich produktov, sme informovali už v minulosti. V reklamách často ukazujú nablýskané automobily na najväčších možných diskoch kolies, s najdrahším lakom a v najvyššej možnej špecifikácií. Ako je to možné? Stačí využiť jednoduchú formulku, ktorá znie približne takto: “Vyobrazený automobil môže obsahovať prvky doplnkovej výbavy.”.

Vďaka magickej vete napísanej v spodnej časti spotu potom v reklame na vozidlo začínajúce na údajne fantastickej cene 9 990 eur jazdí typ nakonfigurovaný na 30 000 eur. Problém nastáva, keď nadšený spotrebiteľ narazí na realitu. “Veď to auto za desať tisíc je škaredé” si už pri živom stretnutí povedal nejeden z nás. Veru, dobré svetlo, efektný lak s dvojfarebnou kombináciou, veľké ráfiky či full-LED svetlomety s vozidlami vedia spraviť svoje.


>>> Priame porovnanie plnej a základnej výbavy nájdete v galérii <<<


Rozdiely sú však v niektorých prípadoch doslova šokujúce. Za kráľov zmeny možno bezpochyby považovať Volkswagen Polo či Seat Arona, ktoré taktiež nájdete vo veľkej galérii. V úplnom základe by ste jeho interiér ani nespoznali. Samotné zobrazovanie plnej výbavy však nie je jediným trikom. Veriť by ste totiž niekedy nemali ani svojim očiam.

Čoraz viac výrobcov využíva moderné grafické postupy na to, aby fotografiu auta či jeho reklamu vytvorili vo virtuálnom svete. Niekedy sa môže stať, že na snímke nie je reálne ani len samotné vozidlo či jeho prostredie. Platí to napríklad aj o oficiálnom zábere športovo rezaných modelov Škody. “Odfotené” autá sa v danom okolí nikdy nenachádzali a boli do neho vložené - preto fotka vyzerá tak dokonale.

Taktiež obdivujete profesionálne fotografie áut? Sú takmer dokonalé, pretože často vznikajú takýmto spôsobom 46 fotografií v galérii Taktiež obdivujete profesionálne fotografie áut? Sú takmer dokonalé, pretože často vznikajú takýmto spôsobom Zdroj: AUTO BILD

Ďalším trikom automobiliek, ale aj reklám vo všeobecnosti, je vytváranie akejsi alternatívnej reality plnej dobrodružstiev, aktívneho životného štýlu, neustáleho úsmevu a zábavy. To im však vyčítať nemožno. De facto im nemožno zazlievať ani fakt, že svoje produkty prezentujú v čo najlepšom svetle.

Čo reklama neukáže: Plná vs. základná výbava

Snáď každý z nás sa už presvedčil o tom, že reklamy treba brať s rezervou. Vozidlo, ktoré je v nej vyobrazené je vec jedna, cena začínajúca od istej sumy zasa druhá. Pozrite si obrovské rozdiely...

Fráza “od 9 990 eur” však pri aute, ktoré cenovkou reálne prekračuje hodnotu dvadsať tisíc však znie vtipne. V každom prípade si tento postup treba uvedomovať už pri sledovaní reklamy. Výber nových modelov, pri ktorých porovnávame plnú so základnou výbavou, nájdete vo veľkej galérii. Ktorý zmenou najviac prekvapil vás?


Najnovšie články
Vlečenie auta: Pozor na nečakané nástrahy

Nové berlíske letisko BER je pre rad problémov nevyužité. Keďže Volkswagen zaostáva s prípravami na WLTP, využije zatiaľ voľné letiskové plochy a parkoviská.

VW parkuje tisíce áut na letisku

Obchodné spory, ktoré vyvolávajú USA, vedú k obavám ropných trhov a zosunu cien ropy. To by mohlo už čoskoro znamenať prestávku v zdražovaní palív.

Benzín a nafta: Koniec stúpania cien je blízko

Porsche plánuje za tri roky ušetriť šesť miliárd eur a v najbližšom období sa mieni zamerať na vývoj elektromobilov.

Porsche chce ušetriť šesť miliárd eur

Taliansky superšport nemusí byť iba Lamborghini či Ferrari. Vlastný model má totiž aj karosárska firma Italdesign. Jeden z piatich exemplárov je momentálne...

Unikátne Zerouno si hľadá nového majiteľa

Slovensko má čo zahraničným investorom ponúknuť, no podľa ZAP automobilkám môže prekážať chýbajúce prepojenie medzi západom a východom krajiny.

ZAP: Automobilkám vadia chýbajúce diaľnice

Superšport s dizajnom evokujúcim slávneho predchodcu má mať upravený desaťvalec s objemom 5,6 litra a výkon minimálne 650 koní.

Ares Panther: Ožijú vyklápacie svetlá?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×