Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Slováci sú verní jednej značke

Je v podstate známy fakt, že ak je motorista spokojný s určitou automobilovou značkou, zostane jej verný aj pri kúpe ďalšieho auta. Toto pravidlo platí aj na trhu jazdených vozidiel.
13 príspevkov 19.04.2018 / TASR

Každý piaty Slovák si kúpi svoje ďalšie vozidlo tej istej značky, ako mal aj predtým. Priemerná vernosť značke sa v slovenských autocentrách AAA AUTO vlani pohybovala nad úrovňou 20 percent. Zo všetkých štyroch krajín, kde sieť pôsobí, sú najvernejší svojej značke Česi. Naopak najmenej motoristov, ktorí si kúpili tú istú značku auta, akú predávali, je v Poľsku. Rovnakú značku vozidla si tu zaobstaralo iba 14 percent zákazníkov.

Na Slovensku je dlhodobo najžiadanejšou značkou medzi "jazdenkami" Škoda zo susednej Českej republiky. Každý tretí zákazník, ktorý prišiel do autocentier AAA AUTO so škodovkou, si zaobstaral opäť vozidlo tejto značky. "Škodovka má u slovenských zákazníkov, rovnako ako aj u českých, v podstate neotrasiteľnú pozíciu. Ľudia ju vnímajú ako kvalitnú a rokmi preverenú značku a pri kúpe novšieho vozidla sú veľmi konzervatívni," hovorí Petr Vaněček, prevádzkový riaditeľ siete autocentier AAA AUTO. Na opačnom konci rebríčka sa objavujú značky Seat, Hyundai a Fiat. Na Slovensku si tieto tri značky znova vybralo menej ako 10 percent zákazníkov. 

Škodovka vedie štatistiky aj v Českej republike. Tam si vozidlá domácej výroby opätovne kúpi takmer každý druhý zákazník. V Poľsku už ale majú preferencie odlišné. Škoda je až na štvrtom mieste, prvú pozíciu si drží Volkswagen. V Maďarsku sú ľudia najvernejší značke Suzuki, ktorá ako jediná prekonala vernostnú hranicu 30 percent.

"V podstate rovnaké výsledky, okrem značky Hyundai, sme zaznamenali aj v Českej republike. V Maďarsku desaťpercentnú hranicu neprekročili štyri značky a v Poľsku dokonca šesť značiek. V oboch prípadoch sa jednalo o autá francúzskej a ázijskej výroby," dopĺňa Vaněček.

(TASR)


Najnovšie články
Vlečenie auta: Pozor na nečakané nástrahy

Nové berlíske letisko BER je pre rad problémov nevyužité. Keďže Volkswagen zaostáva s prípravami na WLTP, využije zatiaľ voľné letiskové plochy a parkoviská.

VW parkuje tisíce áut na letisku

Obchodné spory, ktoré vyvolávajú USA, vedú k obavám ropných trhov a zosunu cien ropy. To by mohlo už čoskoro znamenať prestávku v zdražovaní palív.

Benzín a nafta: Koniec stúpania cien je blízko

Porsche plánuje za tri roky ušetriť šesť miliárd eur a v najbližšom období sa mieni zamerať na vývoj elektromobilov.

Porsche chce ušetriť šesť miliárd eur

Taliansky superšport nemusí byť iba Lamborghini či Ferrari. Vlastný model má totiž aj karosárska firma Italdesign. Jeden z piatich exemplárov je momentálne...

Unikátne Zerouno si hľadá nového majiteľa

Slovensko má čo zahraničným investorom ponúknuť, no podľa ZAP automobilkám môže prekážať chýbajúce prepojenie medzi západom a východom krajiny.

ZAP: Automobilkám vadia chýbajúce diaľnice

Superšport s dizajnom evokujúcim slávneho predchodcu má mať upravený desaťvalec s objemom 5,6 litra a výkon minimálne 650 koní.

Ares Panther: Ožijú vyklápacie svetlá?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×