Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Opel Insignia ST: Esencia vlajkovej lode

Opel Insignia je vo všeobecnosti už dávno známy ako vynikajúci hltač kilometrov. S pohonom 4x4, osemstupňovým automatom a silným dvojlitrom tomu nebude inak. Dokáže sa však uplatniť aj ako nefalšovaná vlajková loď?
71 43 príspevkov 25.04.2018 / Filip Kadlečík

Model Insignia je už dlhé roky synonymom diaľničného krížnika, ktorý stavia na robustnej konštrukcii, vyššej hmotnosti a vynikajúcom komforte. Opel však nedávno svoju limuzínu poslal na odtučňovaciu kúru a vrátilo sa z nej podstatne krajšie a atletickejšie vozidlo.

V takejto forme Insignia Sports Tourer rozhodne patrí k najkrajším kombi dneška 71 fotografií v galérii V takejto forme Insignia Sports Tourer rozhodne patrí k najkrajším kombi dneška Zdroj: Filip Kadlečík

Napriek avizovanej úspore kilogramov stále platí, že Insignii diaľničné kilometre chutia a v prípade naftovej motorizácie ich dokáže zdolávať aj s rozumným apetítom. My sme sa však tentokrát rozhodli preveriť verziu, ktorá pred znovuzrodením skratky GSi tvorila úplný strop ponuky. Dokáže Opel Insignia Sports Tourer Exclusive OPC Line zastať úlohu vlajkovej lode?

Najkrajšie kombi súčasnosti?

S karosériou typu kombi sa väčšinou spájajú označenia ako “praktická”, “rodinná” či “priestranná”. Tie samozrejme platia aj v tomto prípade. Pokojne k nim však možno prirátať prívlastky “elegantná” či dokonca “dynamická”. Insignia ST v plnej výbave totiž rozhodne patrí k najkrajším kombi, ktoré sú u nás aktuálne dostupné.

Profil šikovne klame - strecha vôbec neklesá tak výrazne, ako by sa mohlo zdať 71 fotografií v galérii Profil šikovne klame - strecha vôbec neklesá tak výrazne, ako by sa mohlo zdať Zdroj: Filip Kadlečík

Prednú časť zdobia plne diódové Matrix svetlomety, ktoré nielenže výborne vyzerajú, ale aj delikátne svietia. Vďaka ich schopnosti vyrezávania okoloidúcich automobilov sa zaraďujú medzi technologickú špičku reflektorov súčasnosti. Veľkú čelnú masku zdobí dvojica krídel, medzi ktorými tróni logo automobilky. Predný nárazník je tvarovaný s dôrazom na športové emócie, stále je však pomerne decentný.

Profil v prípade výbavy OPC Line dotvárajú prídavné prahy, ktoré spolu s 20-palcovými ráfikmi vyzerajú famózne. Vďaka výraznej chrómovej lište, ktorá prechádza od spätných zrkadiel až po koncové svetlá, tu dizajnéri navodili dojem klesajúcej strechy. V tomto ohľade trochu Insignia klame telom - v realite pokles strechy zďaleka nie je tak výrazný. Pri pohľade na ňu nám menšie zavádzanie vôbec nevadí, dizajnéri tu jednoducho odviedli poctivú prácu.

Plne diódové reflektory svietia vynikajúco a porovnávať sa môžu aj s prémiovou triedou 71 fotografií v galérii Plne diódové reflektory svietia vynikajúco a porovnávať sa môžu aj s prémiovou triedou Zdroj: Filip Kadlečík

Experti na tvorbu exteriéru sa pomazlili aj so zadnou časťou mohutného kombi. Koncové svetlá patria rozhodne k tomu najkrajšiemu, čo sa dnes na autách dá vidieť. Ich komplikovaná architektúra pekne kontrastuje s inak jednoduchými tvarmi zadku Insignie ST. Škoda len, že ani tu sa dizajnéri nevyhli známej barličke - plastovej imitácii koncoviek výfukového potrubia. Ako celok sa nám však auto páči, napriek svojej hmotnosti a bohatým rozmerom vlajková loď značky nepôsobí ako neohrabaný mastodont. Práve naopak, je radosť sa na ňu pozerať.

Komfort a priestor na vrcholnej úrovni

Pri opise interiéru testovanej Insignie výnimočne začneme s negatívami, tých je tu totiž menej, než pozitív. Najvýraznejším z nich je, že v inak luxusnej kabíne miestami pokuľháva úroveň remeselného spracovania jednotlivých dielcov či výber materiálov. Napríklad taký ovládač smeroviek či stieračov vyzerali, akoby sem boli vložené z úplne iného a podstatne lacnejšieho automobilu.

Interiér je vkusný, páči sa nám na ňom, že sa ešte stále do veľkej miery spolieha na hardvérové tlačidlá a nielen dotykové plochy 71 fotografií v galérii Interiér je vkusný, páči sa nám na ňom, že sa ešte stále do veľkej miery spolieha na hardvérové tlačidlá a nielen dotykové plochy Zdroj: Filip Kadlečík

Ak ale Sports Toureru tento neduh odpustíte, na oplátku vás zahrnie až nečakaným luxusom. Náš kus bol vybavený hnedými koženými sedadlami Brownstone, ktoré síce stoja 4 000 eur, no sú úplne famózne. Seriózne, ak v aute budete tráviť veľa času, nebojte sa dopriať si tento luxus. Je len málo automobilov (aj v tejto cenovej hladine), kde si všetko nastavíte takto detailne.

Po nájdení ideálnej polohy sme mali pocit, že celé auto nás obopína. Nechýbalo nám nič, dokonca aj opierky hlavy sa dala prispôsobiť tak, aby ste si ani pri dlhých cestách zbytočne nenamáhali svaly krku, ale ani nemali zaklonenú hlavu. Predné kreslá sa pýšia ergonomickým certifikátom AGR, ktorý má potvrdiť ich výnimočnosť. Ak by sme podobný dávali aj my, určite by dostali aj osvedčenie AUTO BILDu. Na dlhých cestách ide o neuveriteľne príjemných spoločníkov.

Za tieto kreslá si pokojne priplaťte - ani neviete, aký luxus si nimi doprajete 71 fotografií v galérii Za tieto kreslá si pokojne priplaťte - ani neviete, aký luxus si nimi doprajete Zdroj: Filip Kadlečík

Sťažovať sa určite nebudú ani cestujúci na zadných sedadlách. Tí už síce také možnosti nastavenia od auta očakávať nemôžu, zato sa im však dostane priehrštie priestoru. Na zadné sedadlá Insignie Sports Tourer si bez problémov sadnú aj vyššie postavy. Batožinový priestor má základný objem 560 litrov, po prvom pohľade by sme mu však tipovali omnoho viac. Môže za to pravdepodobne jeho pravidelný tvar - v praxi je využiteľný výborne.

Mysleli aj na technológie

Opel sa aj v Insignii Sports Tourer môže pochváliť systémom OnStar, vďaka ktorému má šofér pomocníka na telefóne vždy k dispozícii. Okrem toho moderné trendy spĺňa aj 8” displej zakomponovaný do prístrojovky. Jej digitálno-analógové zobrazenie je praktické a páčilo sa nám. Vodičovi dokáže poskytnúť množstvo užitočných informácií. Ak by vám náhodou nestačila virtuálna prístrojovka, o stave vozidla vás bude informovať aj head-up displej premietaný priamo na čelné sklo.

Pohľady z 360° kamerového systému si môžete prepínať podľa ľubovôle 71 fotografií v galérii Pohľady z 360° kamerového systému si môžete prepínať podľa ľubovôle Zdroj: Filip Kadlečík

Infotainment tu je prehľadný, mohol by však mať o niečo rýchlejšie reakcie. Na druhú stranu mu slúži ku cti, že sa s ním do istej miery dá pracovať prostredníctvom multifuknčného volantu. Na hlavnom pracovnom nástroji vodiča sa okrem tlačidiel určených multimédiám nájde aj ovládanie tempomatu či vyhrievania venca volantu.

Test Opel Insignia ST: Ideál na dlhé cesty

Naftové kombi je výborným hltačom kilometrov. Skúšaná konfigurácia však prináša výrazne vyššiu hmotnosť i kúpnu cenu.

Okrem štandardnej prítomnosti bežných asistenčných systémov za zmienku stojí aj aktívna kapota, ktorá spolu s detekciou chodcov chráni ich život v prípade kolízie. Z ne-bezpečnostných prvkov nás potešila audiosústava Bose, ktorá hrá výborne a v porovnaní s konkurenciou ani nie je príliš drahá. Pripláca sa za ňu “len” 590 eur.

Tím snov

Testovaná Insignia bola z hľadiska pohonu vybavená tým najlepším, čo je aktuálne k dispozícii. Jej motor, dvojlitrové benzínové turbo so štyrmi valcami, použije dokonca aj verzia GSi. Jeho 191 kW (260 k) a 400 Nm dokáže mohutné kombi rozhýbať prekvapivo razantne a napriek jeho hmotnosti si s ním práve vďaka silnej jednotke možno užiť aj kopec zábavy na kľukatých okreskách.

Výkonné pohonné ústrojenstvo tu je poriadne hladné 71 fotografií v galérii Výkonné pohonné ústrojenstvo tu je poriadne hladné Zdroj: Filip Kadlečík

Tam padne vhod vynikajúci adaptívny FlexRide podvozok, ktorý sa ako jeden z mála dokáže s čistým svedomím vysporiadať aj s obrovskými 20” ráfikmi obutými do úzkej pneumatiky s rozmermi 245/35 R20. V tomto prípade sa veľkých diskov kolies naozaj netreba báť.

Samozrejme, na výrazných priečnych nerovnostiach ich pocítite, avšak inak o nich ani nebudete vedieť. Ba čo viac, vďaka ich širokej stope a nízkemu profilu sedí automobil na ceste vynikajúco. My sme mali obutý zimný dezén v čase, keď už sa sneh držal len na vrcholkoch vysokých kopcov, a napriek tomu sme si s autom užili adrenalínový prejazd horským prechodom. Jeho handling je aj vďaka pohonu všetkých kolies na vysokej úrovni. Z času na čas si dokonca pri rýchlom prejazde zákrut vie jemne nadhodiť zadok a to sa v tomto segmente často nevidí.

Detail, ktorý Insigniu odlíši od zvyšku automobilového sveta - chrómová lišta zasahuje až do koncových svetiel 71 fotografií v galérii Detail, ktorý Insigniu odlíši od zvyšku automobilového sveta - chrómová lišta zasahuje až do koncových svetiel Zdroj: Filip Kadlečík

Podvozok a motor dopĺňa klasická automatická prevodovka s ôsmimi stupňami známa pod interným označením “AF50-8”. Tá sa k športovým vlohám rodinného kombi na prvý pohľad príliš nehodí - miestami reaguje pomalšie aj na impulzy pri režime manuálneho radenia - avšak treba myslieť na to, že Insignia ST nie je dušou športovec. Preto jej občasné zaváhanie pri radení dokážeme odpustiť. Istotu totiž skriňa stráca len vo vyhrotených situáciach. Bežne radí komfortne, plynule a prakticky bez povšimnutia.

Insigniu Sports Tourer s paketom OPC Line krotia kotúčové brzdy so strmeňom nesúcim logo renomovaného výrobcu Brembo. V tomto prípade ide trochu o hru na imidž, v praxi však brzdy napriek hmotnosti vozidla na úrovni 1 700 kg istý čas vydržia aj ostrejšie zaobchádzanie. Opel tu pod jednou karosériou zoskupil tím snov - výborný štvorvalec, excelentný podvozok s pohonom všetkých kolies, komfortný automat a slušné brzdy. Jazdné vlastnosti tohto kombíka vás prekvapia a príjemne šokujú.

Studená sprcha

Znie to až príliš dobre na to, aby všetko bolo reálne? To je možno pravda. Preto aj spomínaný tím snov má svoje nevýhody - spotrebu paliva a cenu. Obidve korešpondujú s tým, čo automobil ponúka. Zároveň však presahujú hranicu, ktorú by si mohol dovoliť bežný smrteľník. Koniec-koncov, pri vlajkovej lodi to aj tak nie je ničím nezvyčajné.

Obrovských diskov kolies sme sa najskôr zľakli, tento Opel ich však zvláda s gráciou 71 fotografií v galérii Obrovských diskov kolies sme sa najskôr zľakli, tento Opel ich však zvláda s gráciou Zdroj: Filip Kadlečík  

Pri bežnom jazdení s Insigniou ST OPC Line treba rátať s tým, že spotreba v kombinovanom cykle dosiahne úroveň približne 9,4 benzínu na 100 kilometrov jazdy. Hovoríme pritom o jemnej práci s plynovým pedálom a neagresívnom rozbiehaní. Chcete z motora občas vyžmýkať aj ten posledný kilowatt? Potom treba rátať s tým, že 62-litrovú auto bez zaváhania zhltne za menej než 500 kilometrov.

Test Renault Talisman kombi: Výkonný benzín

Renault prechádza dizajnovou obrodou. Jedným z plodov tohto obdobia je podarené kombi Talisman Grandtour. My sme ho testovali v najvyššej výbave s výkonným benzínovým srdcom.

Pokojné posúvanie v rámci mesta vás vyjde na 11,8 l/100 km. Vidiek je podstatne menej náročný na palivo, tam veľkému kombi stačí aj 7,4 l/100 km. Diaľnica Insignii chutí, je na nej sebavedomá a vďaka výkonovej rezerve vpred vystrelí aj pri rýchlosti 130 km/h. Ak však budete jazdiť pokojne a v rámci rýchlostných limitov, na sto kilometrov jazdy môžete rátať s tým, že Sports Tourer si z nádrže cucne cca 8,9 litra benzínu.

Neduh zvaný imitácia výfukových koncoviek neobišiel ani toto podarené Kombi 71 fotografií v galérii Neduh zvaný imitácia výfukových koncoviek neobišiel ani toto podarené Kombi Zdroj: Filip Kadlečík

Ďalším nepríjemným prekvapením môže byť cenovka. Zoznam príplatkovej výbavy je tu dlhočizný. Len špeciálne žiarivé lakovanie karosérie, ergonomické sedadlá a veľké disky kolies dokopy stoja 7 700 eur. Bez nich by sa cena dala stlačiť omnoho nižšie, za štýl a luxus sa však platí. Preto testované kombi stojí 47 285 eur. Nie je to málo, no nemusí to nevyhnutne byť ani veľa. Prečo?

Esencia vlajkovej lode

Vyššiu cenovku dokážeme pochopiť preto, lebo tento typ je pýchou Opla a nesie to najlepšie, čo v svojom arzenáli automobilka má. Áno, do rúk sa nám čoskoro určite dostane aj verzia GSi, tá však z hľadiska jazdnej dynamiky toto kombi nezatieni. Opel Insignia Sports Tourer Exclusive OPC Line má niečo, čo sa príliš nedá kvantifikovať a aj za peniaze to kúpite len ťažko.

Pohľad na zadnú časť ukazuje, aké pekné proporcie má vlastne Insignia ST 71 fotografií v galérii Pohľad na zadnú časť ukazuje, aké pekné proporcie má vlastne Insignia ST Zdroj: Filip Kadlečík

Z tohto Nemca je cítiť esenciu vlajkovej lode. Má všetko, čo by mal mať. Krásny dizajn, prestížny a reprezentatívny vzhľad, moderné technológie, priestranný a komfortný interiér, ale aj vynikajúce pohonné ústrojenstvo. Inžinierom sa v tomto prípade podarilo stvoriť pohodlný koráb, ktorý vás odvezie “do nekonečna a ešte ďalej”.

Test BMW 530d xDrive Touring: Zabijak SUV

BMW je známe tým, že svoje automobily orientuje smerom k dynamickým jazdným vlastnostiam. To však neznamená, že nemôžu byť až delikátne komfortné. Dôkazom je model 530d xDrive Touring.

Popri zdolávaní kilometrov vás naviac ešte aj dokáže zabaviť a to si do neho môžete zbaliť celú rodinu na dvojtýždňovú dovolenku. Podobne všestranných cestných automobilov je málo aj v danej kategórii. Preto Oplu za Insigniu ST v športovo rezanej výbave tlieskame. Toto auto sa podarilo, nech žije Rüsselsheim!

TECHNICKÉ ÚDAJE
MOTOR A POHONNÝ SYSTÉM
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 998 cm3
Max. výkon
191 kW/260 k
pri otáčkach
5 500/min
Max. krútiaci moment
400 Nm
pri otáčkach
3 000 - 4 000/min
Palivo
benzín
Pohon
všetky kolesá
Prevodovka
8-stupňová samočinná
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka
4 986 mm
Šírka
1 863 mm
Výška
1 500 mm
Rázvor náprav
2 829 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 608 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 683 kg
Užitočná hmotnosť
687 kg
Celková hmotnosť
2 295 kg
Objem batožinového priestoru
560/1 665 l
Objem palivovej nádrže
62 l
JAZDNÉ VÝKONY
Max. rýchlosť
245 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
7,5 s
SPOTREBA
Mesto - normovaná
11,5 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
7,1 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
8,7 l/100 km
Mesto - počas testu
11,8 l/100 km
Diaľnica - počas testu
8,9 l/100 km
Vidiek - počas testu
7,4 l/100 km
EMISIE
Emisie CO2 kombinované
139 g/km
Emisná norma
Euro 6
AKTUÁLNE CENNÍKOVÉ CENY S DPH
Základná cena modelu
od 24 990 €
Základná cena verzie
od 37 190 €
Cena testovaného exemplára
47 285 €

Najnovšie články
Vlečenie auta: Pozor na nečakané nástrahy

Nové berlíske letisko BER je pre rad problémov nevyužité. Keďže Volkswagen zaostáva s prípravami na WLTP, využije zatiaľ voľné letiskové plochy a parkoviská.

VW parkuje tisíce áut na letisku

Obchodné spory, ktoré vyvolávajú USA, vedú k obavám ropných trhov a zosunu cien ropy. To by mohlo už čoskoro znamenať prestávku v zdražovaní palív.

Benzín a nafta: Koniec stúpania cien je blízko

Porsche plánuje za tri roky ušetriť šesť miliárd eur a v najbližšom období sa mieni zamerať na vývoj elektromobilov.

Porsche chce ušetriť šesť miliárd eur

Taliansky superšport nemusí byť iba Lamborghini či Ferrari. Vlastný model má totiž aj karosárska firma Italdesign. Jeden z piatich exemplárov je momentálne...

Unikátne Zerouno si hľadá nového majiteľa

Slovensko má čo zahraničným investorom ponúknuť, no podľa ZAP automobilkám môže prekážať chýbajúce prepojenie medzi západom a východom krajiny.

ZAP: Automobilkám vadia chýbajúce diaľnice

Superšport s dizajnom evokujúcim slávneho predchodcu má mať upravený desaťvalec s objemom 5,6 litra a výkon minimálne 650 koní.

Ares Panther: Ožijú vyklápacie svetlá?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×