Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

23 lacných jazdeniek: Ktorá sa vám nepokazí?

FOTO
Kúpu jazdeného automobilu mnohí preferujú z princípu, iní si zasa nové vozidlo jednoducho dovoliť nemôžu. Nech už je to akokoľvek, aj medzi autami z druhej ruky sa nájdu také, ktoré vás spoľahlivosťou prekvapia. Či už v dobrom, alebo zlom.
47 34 príspevkov 10.05.2018 / Filip Kadlečík

Medzi motoristami sa nájdu mnohí, ktorí si nový automobil nekúpia už len z princípu. Podľa jednej časti vodičov totiž ide o zbytočnú investíciu. Na druhú stranu sú však medzi nami aj takí, ktorí si potrpia na nové auto. Ďalšia skupina zasa do automobilu nechce, alebo jednoducho nemôže, investovať zbytočne veľa.

Populárne jazdenky môžu byť časovanou bombou, nie všetky sú naozaj spoľahlivé 47 fotografií v galérii Populárne jazdenky môžu byť časovanou bombou, nie všetky sú naozaj spoľahlivé Zdroj: AUTO BILD

Jazdené automobily s cenou ďaleko pod 10 000 eur sú preto jednou z najvyhľadávanejších komodít na trhu s vozidlami z druhej ruky. Dá sa však na takéto autá spoľahnúť? Nazreli sme do archívov nemeckého AUTO BILDu, aby sme zistili, ako na tom boli, keď boli úplne nové.

Teraz prinášame prehľad 23 modelov zoradených od najmenej spoľahlivého po majstra, ktorý test na 100 000 kilometrov zdolal absolútne bez závady. Finálne poradie automobilov určuje známkovanie našich nemeckých kolegov, ktoré do veľkej miery vychádza práve zo spoľahlivosti konkrétneho automobilu.


>>> Veľký rebríček jazdeniek podľa spoľahlivosti nájdete v galérii <<<


Pri dlhodobých testoch na 100 000 kilometrov však nie je rozhodujúcim faktorom len samotná spoľahlivosť. Známkovanie ovplyvňuje aj pomer cena/výkon, jazdné vlastnosti, komfort, výbava, úspora paliva či náklady na prevádzku daného automobilu. Práve poruchovosť je však v každom prípade faktorom, ktorý užívateľov koniec-koncov zaujíma najviac a preto má váhu aj v tvorbe finálneho výsledku.

Jazdené SUV: Ktoré z nich sa takmer nekazia?

Slováci čoraz častejšie siahajú po SUV z druhej ruky, nevyhýbajú sa pritom ani luxusným modelom prémiových automobiliek. Pri nich však hrozia zvýšené náklady v podobe drahého servisu. Na ktoré...

V zozname sa nájdu aj automobily, ktoré stotisícové testovanie neprežili bez ujmy. Niektoré z nich totiž museli byť dvakrát odtiahnuté, inde sa menila spojka či prevodovka. Samozrejme, po rokoch už na jazdenky vplývajú aj externé faktory, najmä pozornosť a servis predchádzajúcich majiteľov. Ak však model nebol spoľahlivý po 100 000 kilometroch, nie je dôvod veriť, že bude bezporuchový v druhej, tretej či dokonca štvrtej stotisícke.


Najnovšie články
Vlečenie auta: Pozor na nečakané nástrahy

Nové berlíske letisko BER je pre rad problémov nevyužité. Keďže Volkswagen zaostáva s prípravami na WLTP, využije zatiaľ voľné letiskové plochy a parkoviská.

VW parkuje tisíce áut na letisku

Obchodné spory, ktoré vyvolávajú USA, vedú k obavám ropných trhov a zosunu cien ropy. To by mohlo už čoskoro znamenať prestávku v zdražovaní palív.

Benzín a nafta: Koniec stúpania cien je blízko

Porsche plánuje za tri roky ušetriť šesť miliárd eur a v najbližšom období sa mieni zamerať na vývoj elektromobilov.

Porsche chce ušetriť šesť miliárd eur

Taliansky superšport nemusí byť iba Lamborghini či Ferrari. Vlastný model má totiž aj karosárska firma Italdesign. Jeden z piatich exemplárov je momentálne...

Unikátne Zerouno si hľadá nového majiteľa

Slovensko má čo zahraničným investorom ponúknuť, no podľa ZAP automobilkám môže prekážať chýbajúce prepojenie medzi západom a východom krajiny.

ZAP: Automobilkám vadia chýbajúce diaľnice

Superšport s dizajnom evokujúcim slávneho predchodcu má mať upravený desaťvalec s objemom 5,6 litra a výkon minimálne 650 koní.

Ares Panther: Ožijú vyklápacie svetlá?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×