Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

100 najkrajších áut v histórii: Ktoré zvíťazí?

FOTO
Automobilový dizajn rozhodne netreba podceňovať, častokrát stojí za úspechom toho-ktorého modelu. Mnohé typy sú vďaka nemu dokonca nesmrteľnými. Pozrite si stovku najkrajších.
101 31 príspevkov 15.05.2018 / Filip Kadlečík

Pri kúpe automobilu budúci majiteľ zohľadňuje predovšetkým cenu, efektivitu modelu či jazdné vlastnosti. Popri komforte, nízkej spotrebe a dobrej technologickej úrovni však svoju úlohu často zohráva aj dizajn. Ten rozhodne netreba podceňovať - množstvo vozidiel sa práve vďaka nemu stalo nesmrteľnými.

Do prestížneho zoznamu sa popri starších kúskoch dostalo aj množstvo dnešných modelov 101 fotografií v galérii Do prestížneho zoznamu sa popri starších kúskoch dostalo aj množstvo dnešných modelov Zdroj: AUTO BILD

Ako exemplárny príklad efektu estetického vzhľadu karosérie sa možno pozrieť napríklad na posledné roky Mazdy. Japonské automobily boli málokedy považované za vyslovene pekné, Mazde sa však podaril parádny prerod. Aj vďaka tomu v posledných rokoch automobilka rastie a naďalej si zakladá na úspešnom dizajnovom jazyku Kodo.

Krásne autá však nevznikajú len poslednú dekádu. Práve naopak, viacerí sú presvedčení o tom, že množstvo typov starne do krásy a za udržiavaným veteránom sa častokrát otočí viac hláv, než za atraktívnou, no ešte stále horúcou, novinkou. Čo je teda krajšie? Sú pohľadnejšie dnešné modely alebo typy, ktoré vznikli v hĺbke dvadsiateho storočia?


>>> Veľký prehľad stovky najkrajších automobilov nájdete v galérii <<<


Pod hlavičkou magazínu AUTO BILD Klassik sa zišla medzinárodná porota zložená z 55 profesionálov, ktorá hlasovala a zostavila finálny rebríček zahŕňajúci stovku najkrajších automobilov všetkých čias. Odborníci pochádzali z celej Európy, Ameriky či východnej Ázie. Vo finálnom poradí sa preto vedľa seba postavili majestátne veterány, ale i futuristické hybridy dnešných dní z celého sveta.

Najkrajší interiér v aute: Ktorému modelu patrí?

Interiér, jeho kvalita, vypracovanie a ergonómia sú jednou z kľúčových vlastností automobilu. Pri kúpe potenciálnych majiteľov neraz ovplyvňuje viac než deklarovaná spotreba či jazdné parametre...

O objektivite voľby najkrajšieho vozidla histórie netreba pochybovať. Porota sa skladala z dizajnových mágov ako sú Peter Schreyer, Paul Bracq, Ulrich Knieps či Uwe Mertin. Okrem nich do jury zasadli aj prezidenti automobilových zväzov, riaditelia technických múzeí či dokonca pretekári kalibru Hansa-Joachima Stucka a Waltera Röhrla. Podmienka bola len jedna - nik nemohol uprednostňovať automobily konkrétnej značky.

100. miesto: Alfa Romeo Canguro 101 fotografií v galérii 100. miesto: Alfa Romeo Canguro Zdroj: AUTO BILD  

Hlasovanie malo tri jednoduché kroky. V prvom si každý odborník vybral päť ľubovoľných favoritov zo súčasnosti či histórie a zoradil ich podľa svojho estetického cítenia. Na základe poradia im bolo pridelené skóre. Ak mali vo finálnom zúčtovaní dva typy rovnaké množstvo bodov, rozhodovalo to, na ktorom mieste ich experti umiestňovali vo svojich rebríčkoch. V prípade, že sa aj potom našla bodová zhoda, o konečnom poradí rozhodla redakcia AUTO BILD Klassik. Ako dopadlo rozsiahle porovnávanie? To zistíte v našej veľkej galérii.


Najnovšie články
Vlečenie auta: Pozor na nečakané nástrahy

Nové berlíske letisko BER je pre rad problémov nevyužité. Keďže Volkswagen zaostáva s prípravami na WLTP, využije zatiaľ voľné letiskové plochy a parkoviská.

VW parkuje tisíce áut na letisku

Obchodné spory, ktoré vyvolávajú USA, vedú k obavám ropných trhov a zosunu cien ropy. To by mohlo už čoskoro znamenať prestávku v zdražovaní palív.

Benzín a nafta: Koniec stúpania cien je blízko

Porsche plánuje za tri roky ušetriť šesť miliárd eur a v najbližšom období sa mieni zamerať na vývoj elektromobilov.

Porsche chce ušetriť šesť miliárd eur

Taliansky superšport nemusí byť iba Lamborghini či Ferrari. Vlastný model má totiž aj karosárska firma Italdesign. Jeden z piatich exemplárov je momentálne...

Unikátne Zerouno si hľadá nového majiteľa

Slovensko má čo zahraničným investorom ponúknuť, no podľa ZAP automobilkám môže prekážať chýbajúce prepojenie medzi západom a východom krajiny.

ZAP: Automobilkám vadia chýbajúce diaľnice

Superšport s dizajnom evokujúcim slávneho predchodcu má mať upravený desaťvalec s objemom 5,6 litra a výkon minimálne 650 koní.

Ares Panther: Ožijú vyklápacie svetlá?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×