Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Mazda MX-5: Roadster bude mať 184 koní

Atmosférický dvojliter má posunutý obmedzovač otáčok a upravené piesty či ojnice. Medzi novinkami je tiež hĺbkové nastavenie volantu.
5 8 príspevkov 14.06.2018 / Marek Pokrývka

Výkonová vojna sa vedie dlhé desaťročia. Napriek neustálej snahe o dosiahnutie špičkových čísiel existuje viacero automobilov dokazujúcich, že silný motor ani zďaleka nie je všetko. Populárnym príkladom tohto tvrdenia je Mazda MX-5. Ľahký japonský roadster dokáže náramne zabaviť aj bez obrovského stáda pod kapotou, v najsilnejšej sériovej verzii mu doposiaľ stačilo necelých 160 žrebcov. No situácia sa momentálne mení. Roadster prešiel úpravami a bude mať 184 koní.

Mazda MX-5 dostala v dvojlitrovej verzii do vienka 24 žrebcov navyše 5 fotografií v galérii Mazda MX-5 dostala v dvojlitrovej verzii do vienka 24 žrebcov navyše Zdroj: Mazda

Atmosférický dvojliter Skyactiv-G má v tomto aute čoskoro produkovať výkon 135 kW (184 k) a krútiaci moment 205 Nm. Posilnenie o 24 čísel nevyzerá v dnešnej dobe nijak úžasne, pri otvorenom stroji vážiacom čosi vyše tony to však vie urobiť veľký rozdiel. Dôležitým bodom je posunutie obmedzovača z 6 800 na 7 500 otáčok. Japonci zmeny docielili úpravou piestov, ojníc i sacieho systému, samozrejmosťou bola implementácia odlišného programu pre riadiacu jednotku.

Niekoľko zásahov absolvoval aj 1,5-litrový variant, jeho parametre však zostali viac-menej zachované. Maximálny výkon teraz dosahuje 97 kW (132 k). Pribudol teda jediný kilowatt a drobný nárast zaznamenal aj krútiaci moment s maximom 152 Nm. Oproti predchodcovi však má byť motor úspornejší. To isté platí pre dvojliter, konkrétne čísla týkajúce sa hospodárnosti Mazda zatiaľ nezverejnila.

Mazda MX-5 RF: Naozaj zábavné origami

PRVÁ JAZDA Druhé vyhotovenie triedneho bestselleru prináša viac každodennej použiteľnosti bez obetovania dôležitých hodnôt.

Okrem úprav motorov japonská automobilka uvádza vec, ktorá doteraz mnohým ľuďom chýbala. Roadster dostal volant s možnosťou hĺbkového nastavenia. Za ním sa nachádza odlišný displej palubného počítača, okrem toho pribudla opcia oranžového koženého čalúnenia, hnedej plátennej strechy či tmavých šestnásťpalcových kolies. Predaj upraveného modelu MX-5 sa na domácom trhu začne v júli. Zatiaľ nie je jasné, kedy príde bestseller svojej triedy do slovenských obchodov.


Najnovšie články
Polícia: Chodci a cyklisti vystrájajú na cestách

Japonské kupé ohuruje svojím futuristickým dizajnom, honosným interiérom, hybridnou technikou i perfektne naladeným podvozkom.

Test Lexus LC500h: Sexsymbol na kolesách

Segment C je v európe naďalej extrémne dôležitý a každý automobilka sa ho snaží mať vyplnený prinajmenšom niekoľkými autami. BMW má medzi kompaktnými...

Test BMW 120d xDrive: Delikátna záležitosť

Bavorský roadster absolvoval predčasný debut, živé zábery odhalili dizajn špičkového modelu M40i. Technické detaily zatiaľ nepoznáme.

BMW Z4: Sériová verzia na fotografiách

Vo svete veteránov či automobilových zberateľov má často vysokú hodnotu aj príslušenstvo k autám. Presne to isté platí aj v tomto prípade, starý prívesný vozík...

Kus Škody 1000 MB za cenu jazdenej Fabie?

Česko vráti prepravcom niekoľko miliónov z mýta, nakoľko majú nárok na nezanedbateľnú zľavu.

Česká vláda vráti kamionistom milióny

Redakčnej skúške sme podrobili dve verzie nového japonského SUV, ktoré ponúka výhradne 1,5-litrový benzínový turbomotor.

Test Mitsubishi Eclipse Cross: Ktoré zvoliť?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×