Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Jazda s SUV Hyundai: Nástup silnej trojice

FOTO
Automobilke Hyundai sa na poli SUV darí, Tucson patrí medzi predajné hviezdy aj na Slovensku, Santa Fe dostáva novú generáciu. Teraz Kórea do ohňa prilieva olej. Podarí sa jej rozdúchať ešte väčšiu vatru?
35 27 príspevkov 19.07.2018 / Filip Kadlečík

Hyundai Santa Fe a luxus? Ešte pred pár rokmi by tieto slová absolútne nešli dokopy. Dnes je však všetko inak a kórejci nemilosrdne pokračujú vo svojom úspešnom ťažení naprieč Európou. Progres je nezastaviteľný a rodinné sedemmiestne SUV to len dokazuje.

Hyundai Santa Fe je po novom autom, ktoré pôsobí veľmi majestátne. 35 fotografií v galérii Hyundai Santa Fe je po novom autom, ktoré pôsobí veľmi majestátne. Zdroj: Filip Kadlečík

Všimnite si už len jeho dizajn. Je sebavedomý, svalnatý a nebojí sa priniesť odvážne prvky. Veľké delené reflektory a obrovský gril vytvárajú dojem tanku na cestách. Horizontálne zadné LED svetlá s 3D efektom zasa model opticky rozširujú. Nedajte sa však obalamutiť, Santa Fe je stále kompaktné auto, s ktorým dokážete zaparkovať aj v meste. Dĺžka 4,7 metra ho radí k vozidlám typu Škoda Kodiaq či Peugeot 5008 a treba povedať, že tie sa majú čoho báť.

Prechod na ďalšiu generáciu totiž kórejské SUV zvládlo bravúrne a na interiér je radosť sa pozerať. Prístrojovka už je z veľkej časti digitalizovaná, vodič drží nový volant obalený do príjemnej kože, centrálnej konzole kraľuje veľký displej infotainmentu. Palubovka tu je nápaditá a vkusná.

Hyundai Santa Fe je po novom autom, ktoré pôsobí veľmi majestátne. 35 fotografií v galérii Hyundai Santa Fe je po novom autom, ktoré pôsobí veľmi majestátne. Zdroj: Filip Kadlečík

Teší nás, že Kórea sa nebojí experimentovať a ponúknuť automobil s názorom. Dokazuje to napríklad aj pohľad na jeho dvere. Striedajú sa tam kvalitné materiály s netradične tvarovanými krytmi reproduktorov. Je cítiť, že sa tu myslelo aj na detaily. Parkovanie v meste vám uľahčí 360° kamerový systém, nastupovanie do tretieho radu sedadiel zasa tlačidlo, ktorým zložíte operadlá druhého radu.

Mimochodom, druhý rad cestujúcich sa môže tešiť na nadštandardnú porciu priestoru a na ocot nezostane ani šiesty a siedmy pasažier. Ak pôjde o dospelých, budú v treťom rade stále trochu trpieť, no napríklad v porovnaní s Kodiaqom či 5008 sa nám tu zdali byť pomery o niečo priestrannejšie.

Sedemmiestne SUV trochu klame telom - vďaka umnému dizajnu vyzerá z mnohých uhlov väčšie, než v skutočnosti je. Šikovnú prácu dizajnérov v tomto ohľade oceňujeme. 35 fotografií v galérii Sedemmiestne SUV trochu klame telom - vďaka umnému dizajnu vyzerá z mnohých uhlov väčšie, než v skutočnosti je. Šikovnú prácu dizajnérov v tomto ohľade oceňujeme. Zdroj: Filip Kadlečík

Kufor aj v prípade sedemmiestnej verzie ponúka objem 547 litrov, po využití šiesteho a siedmeho sedadla však zostane miesto len na drobnú batožinu. Z pohľadu cestujúcich nám pri jazde s týmto SUV prekážal len výraznejší aerodynamický hluk plynúci z jedného miesta - od spätných zrkadiel. Inak bolo v kabíne ticho aj pri vyšších než diaľničných rýchlostiach.

Test Hyundai Grand Santa Fe: Otec rodiny

Veľké SUV pôsobí po modernizácii ešte robustnejšie a ponúka bohatšie základné vybavenie, no zároveň je drahšie než doposiaľ.

Hyundai bude u nás model dodávať len s naftiakmi, 2,0-litrovým motorom ladeným na 110 kW (150 k) a dva-dvojkou ponúkajúcou 147 kW (200 k). My sme si vyskúšali silnejší variant spojený s novým osemstupňom a pohonom všetkých kolies. Na asfalte sa vozidlo správalo excelentne a napriek kľukatým okreskám nemalo problém udržiavať vysoké tempo. Podvozok tu funguje nadpriemerne dobre.

Kabína na posádke nechá luxusný dojem, kvalita spracovania či dobrý výber materiálov sa jej uprieť nedá 35 fotografií v galérii Kabína na posádke nechá luxusný dojem, kvalita spracovania či dobrý výber materiálov sa jej uprieť nedá Zdroj: Hyundai

Agregát s výkonom 200 koní je taktiež dostatočný a Santa Fe zvláda rozhýbať svižne. Počas prezentácie sa vyskytli pochybnosti o schopnostiach pohonu 4x4 HTRAC, my sme ale off-roadové danosti auta výraznejšie nepreverovali. Pri domácom teste však neobídeme ani tento aspekt.

Test Hyundai Kona: Aký je život s exotom?

Pri SUV segmentu B sa ako hlavná výčitka často skloňuje fakt, že nedisponujú pohonom všetkých kolies. Neplatí to vo všetkých prípadoch. Testovanému modelu Hyundai Kona z hľadiska pohonnej sústavy...

Zabúdať rozhodne netreba ani na bezpečnostnú stránku vozidla. Medzi inými má totiž dva nové systémy - prvým z nich je prevencia pred otvorením dverí do cesty inému vozidlu. Druhý sa snaží riešiť problém zabudnutého dieťaťa v aute. Ak v sebe auto zaregistruje pohyb akýkoľvek, spustí alarm a upozorní vodiča či iného človeka z bezprostredného okolia.

Decentný facelift bestsellera

Na kľukatých serpentínach sme do tela dali aj Tucsonu, ktorý je bežne veľmi agilným a ľahkonohým športovo-úžitkovým vozidlom. Tentokrát sme však pod kapotou mali mild hybridný naftový dvojliter ladený na 136 kW (185 k) a 400 Nm. Podľa papierov by s ním SUV malo jazdiť nadpriemerne, nám sa však dynamický prejav tejto dvojice príliš nepáčil. Naftiak s napätím 48 voltov z atletického Tucsona akoby spravil diaľničný krížnik orientovaný len na hltanie kilometrov.

Omladený Tucson sa zmenil len decentne 35 fotografií v galérii Omladený Tucson sa zmenil len decentne Zdroj: Filip Kadlečík

Na druhú stranu, to mu pôjde naozaj výborne. V kombinácii s osemstupňovým automatom je pohodlný a napriek vyššiemu tempu si zvláda udržať rozumnú spotrebu paliva. Vylepšené je aj odhlučnenie kabíny, takže cestovanie bude komfortnejšie z každého pohľadu.

Hyundai sa nám pochválil tým, že dbá na názory klientov a novinárov. Tí už dlhšie kritizovali zastaralú koncepciu interiéru Tucsona, ktorá teraz je definitívne minulosťou. Kompaktné SUV totiž dostalo interiér plný prvkov známych z ešte stále čerstvej rodiny i30 a ide o ďalší výrazný posun vpred.

Tucsonu facelift z hľadiska dizajnu exteriéru i interiéru rozhodne prospel 35 fotografií v galérii Tucsonu facelift z hľadiska dizajnu exteriéru i interiéru rozhodne prospel Zdroj: Hyundai

Veľké zmeny sa (našťastie) vyhli exteriéru. Ten sa drží osvedčeného receptu, len ho po novom ešte trochu vylepšuje. Tucson dostáva diódové svetlá vpredu i vzadu a svedčia mu na výbornú. Okrem nich novinka prichádza aj s prepracovaným grilom, ktorý má odteraz byť výraznejší.

Zlatá stredná cesta pre Konu

Z celej osvieženej trojice sa zmeny modelu Kona dotkli najmenej. Do cenníka len pribudli dve opcie. Kúpiť si môžete už aj 1.6 T-GDi výsostne s pohonom predných kolies či naftiak generácie Smartstream. Vznetová jedna-šestka sa Kone hodí ako uliata a mestské SUV s ňou jazdí nad očakávania.

Pridanie dieselového agregátu či možnosti pohonu dvoch kolies pre motor 1.6 T-GDi Konu z hľadiska dizajnu nijako nezmení. 35 fotografií v galérii Pridanie dieselového agregátu či možnosti pohonu dvoch kolies pre motor 1.6 T-GDi Konu z hľadiska dizajnu nijako nezmení. Zdroj: Filip Kadlečík

Dobrému dojmu okrem rozumného výkonu 85 kW (115 k) rozhodne pomohla aj šikovná radiaca skriňa s výbornou kulisou. Pri tempe 130 km/h motor točí len niečo menej než 2 450 ot./min. Novinka bude časom dostupná aj v silnejšej verzii (100 kW/136 k), kde už za vás bude rýchlosti premieňať sedemstupňová dvojspojka na želanie spojená aj s pohonom všetkých kolies. Potešilo nás, že do ponuky tento motor pribudol.

Napriek anti-dieselovým náladám ide o dobrú voľbu najmä pre ľudí, ktorí častejšie absolvujú dlhšie trasy. Zároveň motor krásne poslúži ako akási zlatá stredná cessta medzi nízkoobjemovým litrovým trojvalcom a výkonnou prepĺňanou jedna-šestkou. Okrem zmien motorizácií sa na Kone zatiaľ, podľa očakávaní, nič nemení.

Finálne zhrnutie

Konkurencia sa nástupom nového Santa Fe “má na čo tešiť”. Hyundai postavil seriózne rodinné SUV, ktoré do lukratívneho segmentu prináša nový vietor. Páči sa nám dizajn exteriéru či interiéru, množstvo šikovných riešení a poctivé spracovanie kabíny. Výčitky sa dajú smerovať najmä k pohonu či odhlučneniu kabíny. Inak sme so športovo-úžitkovm modelom boli spokojní.

Vďaka šikovným kamerkám s obstojným rozlíšením už s veľkým SUV dokážete zaparkovať k obrubníku presne aj bez toho, aby ste si poškodili disky. 35 fotografií v galérii Vďaka šikovným kamerkám s obstojným rozlíšením už s veľkým SUV dokážete zaparkovať k obrubníku presne aj bez toho, aby ste si poškodili disky. Zdroj: Filip Kadlečík

Tucsonu modernizácia prospela z hľadiska dizajnu karosérie, ale i kabíny. Palubovka teraz vyzerá adekvátne k exteriéru. Mild hybridný diesel je technologicky fascinujúci, no na prvých kilometroch na nás bezchybný dojem nezanechal. Ľahký a mrštný Tucson sa s ním zmení na menej obratné, pocitovo o niečo väčšie a ťažšie auto.

Test Hyundai i30 kombi: Ideál pre celú rodinku

Testovali sme auto, ktoré vyznáva klasický recept ideálneho rodinného vozidla. Nemá najvyššiu výbavu, pod kapotou mu pracuje dieselový agregát 1.6 CRDi a ponúka nevídaný vnútorný priestor. Splní však...

Kone pridanie opcie naftového agregátu len prospelo. Výkonné 1.6 T-GDi nie je práve úsporné a malý trojvalec sa na dlhé cesty natoľko nehodí. Teraz SUV dostáva všestranný motor s veľkým potenciálom, ktorý si môže nájsť cestu k množstvu klientov.

Diódové koncové svetlá s 3D efektom vyzerajú skvelo aj naživo 35 fotografií v galérii Diódové koncové svetlá s 3D efektom vyzerajú skvelo aj naživo Zdroj: Hyundai

Kórea teda do sveta vypúšťa silnú trojicu a tá takmer určite zamieša karty aj na našom trhu. Pravda, testované modely nie sú úplne bezchybné, no držia si svoj vysoký štandard. Pre všetky tri platí, že po zmene sú omnoho lepšie, než boli pred ňou. Santa Fe sa s predchodcom porovnávať takmer ani nedá, Tucson vyliečil chyby svojho predchodcu a to isté sa dá povedať o naftiaku pre Konu. Konkurenti, pozor! Už toto leto a jeseň u nás na trh nastupuje silná trojica.


Najnovšie články
BMW Z4: Sériová verzia na fotografiách

Vo svete veteránov či automobilových zberateľov má často vysokú hodnotu aj príslušenstvo k autám. Presne to isté platí aj v tomto prípade, starý prívesný vozík...

Kus Škody 1000 MB za cenu jazdenej Fabie?

Česko vráti prepravcom niekoľko miliónov z mýta, nakoľko majú nárok na nezanedbateľnú zľavu.

Česká vláda vráti kamionistom milióny

Redakčnej skúške sme podrobili dve verzie nového japonského SUV, ktoré ponúka výhradne 1,5-litrový benzínový turbomotor.

Test Mitsubishi Eclipse Cross: Ktoré zvoliť?

V Taliansku došlo ku katastrofe, neďaleko Janova sa približne o 11:30 zrútil stometrový úsek mosta neďaleko mesta Janov. O zraneniach či úmrtiach sa ešte...

Nešťastie v Taliansku: Zrútil sa diaľničný most

Americká značka uvádza v najľudnatejšej krajine sveta SUV, ktoré technicky i dizajnovo vychádza z lokálneho modelu JMC Yusheng S330.

Ford Territory vznikol výsostne pre Čínu

Najlepšia reklama vzniká intuitívne a v priebehu krátkeho času. Aspoň tak to občas vyzerá na sociálnych sieťach. Pozrite si, ako geniálne zareagovalo Audi...

Nový hoax na Slovensku: Skvelá reakcia Audi
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×