Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Primitív za volantom? Ako vnímame značky

FOTO
Obmedzenec, milionár, primitív. Väčšine ľudí pri pohľade na určité auto napadne množstvo prívlastkov, ktoré sa doslova tradujú. A tieto názory preukázala aj najnovšia štúdia.
21 60 príspevkov 20.07.2018 / Soňa Zverková

Problém so „škatuľkovaním“ ľudí je v tom, že akonáhle sa do nejakej zásuvky dostanete, máte smolu. Vodiči to poznajú až príliš dobre. Hoci nijako nemôžu za to, aký imidž má niektorá automobilová značka, tento imidž sa na nich nalepí a nezbavia sa ho, nech sa akokoľvek snažia. Ak má niekto výkonné športové auto, môže byť akokoľvek sympatický a myslieť ekologicky, väčšina ľudí ho bude označovať prívlastkami presne opačnými.

Okolie človeka posudzuje aj na základe značky jeho vozidla 21 fotografií v galérii Okolie človeka posudzuje aj na základe značky jeho vozidla Zdroj: AUTO BILD

A je to skutočne tak, čo dokazuje aj najnovšia štúdia nemeckej konzultačnej spoločnosti Progenium.  Vo svojej ankete sa opýtala 2 013 Nemcov, ako si predstavujú typického vodiča danej automobilovej značky. Anketárov zaujímali mnohé veci, napríklad, to, či ide o ženu alebo muža, štíhlu alebo tučnú osobu, skromnú alebo arogantnú. Plus odhadovaný vek a príjem.

„Kto si kúpi aké auto, má veľa dočinenia s imidžom značky,“ hovorí šéf Progenium Michael Mandat. „Automobilové koncerny preto investujú do značky a marketingu miliardové sumy, aby vytvorili určitý obraz a oslovili tak konkrétnu cieľovú skupinu.“ Niektorým sa to celkom darí, iným ani nie, čo dokazujú aj výsledky štúdie.


>>> Vnímanie imidžu na základe značiek spoznáte v galérii <<<


Štúdia odzrkadľuje subjektívne názory respondentov, čo jej autori aj opakovane zdôraznili. Inými slovami to, čo si myslí väčšina, nemusí byť aj pravda. „Napríklad, 76 percent vodičov viacerých značiek bolo označených ako štíhlych, v skutočnosti však viac než polovica populácie trpí nadváhou,“ vysvetľuje Progenium.

6 typov vodičov, ktorí každému lezú na nervy

Aká je definícia dobrého vodiča? Existujú mnohé „zaručené pravdy“, no na ceste možno stretnúť také typy vodičov, ktorí svojím jazdným štýlom, znervózňujú všetkých naokolo.

Akonáhle vznikne určitý imidž, značka sa ho už len ťažko zbaví. Ak sa to vôbec niekedy podarí. „Je veľmi, veľmi ťažké zmeniť imidž. A práve pri autách platí viac než inde: imidž je všetko,“ dodáva psychológ Rüdiger Hossiep z Ruhrskej univerzity Bochum. Takáto povesť sa zväčša zakladá na pohľade zvonka, žiadny majiteľ značky s negatívnym imidžom by sa určite necharakterizoval negatívne. „Tieto názory sú veľmi, veľmi statické a prakticky ich nemožno zmeniť ani rozbiť,“ dodáva psychológ.


Najnovšie články
BMW Z4: Sériová verzia na fotografiách

Vo svete veteránov či automobilových zberateľov má často vysokú hodnotu aj príslušenstvo k autám. Presne to isté platí aj v tomto prípade, starý prívesný vozík...

Kus Škody 1000 MB za cenu jazdenej Fabie?

Česko vráti prepravcom niekoľko miliónov z mýta, nakoľko majú nárok na nezanedbateľnú zľavu.

Česká vláda vráti kamionistom milióny

Redakčnej skúške sme podrobili dve verzie nového japonského SUV, ktoré ponúka výhradne 1,5-litrový benzínový turbomotor.

Test Mitsubishi Eclipse Cross: Ktoré zvoliť?

V Taliansku došlo ku katastrofe, neďaleko Janova sa približne o 11:30 zrútil stometrový úsek mosta neďaleko mesta Janov. O zraneniach či úmrtiach sa ešte...

Nešťastie v Taliansku: Zrútil sa diaľničný most

Americká značka uvádza v najľudnatejšej krajine sveta SUV, ktoré technicky i dizajnovo vychádza z lokálneho modelu JMC Yusheng S330.

Ford Territory vznikol výsostne pre Čínu

Najlepšia reklama vzniká intuitívne a v priebehu krátkeho času. Aspoň tak to občas vyzerá na sociálnych sieťach. Pozrite si, ako geniálne zareagovalo Audi...

Nový hoax na Slovensku: Skvelá reakcia Audi
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×