Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Primitív za volantom? Ako vnímame značky

FOTO
Obmedzenec, milionár, primitív. Väčšine ľudí pri pohľade na určité auto napadne množstvo prívlastkov, ktoré sa doslova tradujú. A tieto názory preukázala aj najnovšia štúdia.
21 60 príspevkov 20.07.2018 / Soňa Zverková

Problém so „škatuľkovaním“ ľudí je v tom, že akonáhle sa do nejakej zásuvky dostanete, máte smolu. Vodiči to poznajú až príliš dobre. Hoci nijako nemôžu za to, aký imidž má niektorá automobilová značka, tento imidž sa na nich nalepí a nezbavia sa ho, nech sa akokoľvek snažia. Ak má niekto výkonné športové auto, môže byť akokoľvek sympatický a myslieť ekologicky, väčšina ľudí ho bude označovať prívlastkami presne opačnými.

Okolie človeka posudzuje aj na základe značky jeho vozidla 21 fotografií v galérii Okolie človeka posudzuje aj na základe značky jeho vozidla Zdroj: AUTO BILD

A je to skutočne tak, čo dokazuje aj najnovšia štúdia nemeckej konzultačnej spoločnosti Progenium.  Vo svojej ankete sa opýtala 2 013 Nemcov, ako si predstavujú typického vodiča danej automobilovej značky. Anketárov zaujímali mnohé veci, napríklad, to, či ide o ženu alebo muža, štíhlu alebo tučnú osobu, skromnú alebo arogantnú. Plus odhadovaný vek a príjem.

„Kto si kúpi aké auto, má veľa dočinenia s imidžom značky,“ hovorí šéf Progenium Michael Mandat. „Automobilové koncerny preto investujú do značky a marketingu miliardové sumy, aby vytvorili určitý obraz a oslovili tak konkrétnu cieľovú skupinu.“ Niektorým sa to celkom darí, iným ani nie, čo dokazujú aj výsledky štúdie.


>>> Vnímanie imidžu na základe značiek spoznáte v galérii <<<


Štúdia odzrkadľuje subjektívne názory respondentov, čo jej autori aj opakovane zdôraznili. Inými slovami to, čo si myslí väčšina, nemusí byť aj pravda. „Napríklad, 76 percent vodičov viacerých značiek bolo označených ako štíhlych, v skutočnosti však viac než polovica populácie trpí nadváhou,“ vysvetľuje Progenium.

6 typov vodičov, ktorí každému lezú na nervy

Aká je definícia dobrého vodiča? Existujú mnohé „zaručené pravdy“, no na ceste možno stretnúť také typy vodičov, ktorí svojím jazdným štýlom, znervózňujú všetkých naokolo.

Akonáhle vznikne určitý imidž, značka sa ho už len ťažko zbaví. Ak sa to vôbec niekedy podarí. „Je veľmi, veľmi ťažké zmeniť imidž. A práve pri autách platí viac než inde: imidž je všetko,“ dodáva psychológ Rüdiger Hossiep z Ruhrskej univerzity Bochum. Takáto povesť sa zväčša zakladá na pohľade zvonka, žiadny majiteľ značky s negatívnym imidžom by sa určite necharakterizoval negatívne. „Tieto názory sú veľmi, veľmi statické a prakticky ich nemožno zmeniť ani rozbiť,“ dodáva psychológ.


Najnovšie články
Brabus šľachtí Mercedes-Benz G500

Na internete sa objavilo sedem kvalitných záberov, ktoré zachytávajú exteriér, kabínu i motor špičkovej verzie M40i.

Prvé oficiálne fotky nového BMW Z4

Slovensko v súčasnosti investuje najviac peňazí do výstavby diaľnic a cestnej infraštruktúry, opravy a údržba sú až na druhom mieste. V dôsledku toho je...

Na Slovensku je tisíc mostov v havarijnom stave

Autom okolo sveta? S týmto strojom sa to dá a dokonca v pohodlí domova. Chýbať vám nebude kuchyňa, kúpeľňa, ba ani funkčná toaleta či práčka. Naviac s ním...

Extrém: Karavan Unimog pripravený na všetko

Prejsť okolo sveta na motorke? Marek Slobodník už tomu pri vstupe do Uzbekistanu bol celkom blízko. Podarí sa však jemu a jeho partii dosiahnuť vytúžený Beyneu?

Na motorke v Ázii: Finiš cesty okolo sveta

Štát v júli vybral na diaľničnom mýte o vyše 1,5 milióna eur viac než vlani. Do štátnej pokladne prispeli domáci a zahraniční kamionisti zhruba rovným dielom.

Na mýte sa v júli vybralo o 1,5 milióna eur viac

Japonské vozidlo prešlo decentnými zmenami dizajnu a interiéru, paleta motorov sa rozšíri na jar budúceho roka.

Honda HR-V: Po facelifte aj turbobenzín
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×