Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Mercedes A 200: Mení pravidlá hry

FOTO
Máloktoré auto vzbudilo v poslednom období svojim príchodom taký záujem, aký sa podarilo vyvolať druhej generácii hatchbacku Mercedes-Benz triedy A. Každý je na neho zvedavý a každý sa s ním chce rozprávať. Je však naozaj taký dobrý?
78 33 príspevkov 08.08.2018 / Filip Kadlečík

História triedy A sa v Stuttgarte začala písať už v roku 1997, kedy do výroby vstúpilo prvé Áčko. V produkcii vydržalo celé dve generácie a potom sa Mercedes označený prvým písmenom abecedy výrazne zmenil. Z netradičného mini-MPV sa stal hatchback, ktorý teraz dostáva svoju druhú podobu.

Z tohto pohľadu by laik malé Áčko od modelu CLS odlíšil len ťažko 78 fotografií v galérii Z tohto pohľadu by laik malé Áčko od modelu CLS odlíšil len ťažko Zdroj: Filip Kadlečík

Možno sa to nezdá, no automobilových noviniek je neustále neúrekom. Len málo z nich však dokáže zaujať celé masy a ešte pred svojim príchodom ich navnadiť na kúpu. To sa druhej triede A podarilo. Má to byť dokonalé kompaktné auto s umelou inteligenciou, ktoré sa so šoférom bude rozprávať a časom sa naučí jeho zvyky. Je to tak aj v realite?

Malé CLS-ko

Z hľadiska dizajnu došlo medzigeneračne k výraznej zmene. Je dôležité podotknúť, iný nie je len vzhľad, ale aj celkové rozmery vozidla. Narástlo totiž do každého smeru, najviac do dĺžky a šírky. Pár centimetrov pribudlo aj na rázvore, čo môže pomôcť vnútornému priestoru. Dôležité je, že Áčko teraz v duchu dnešných trendov pôsobí nižším a širším dojmom, čomu pomáhajú aj horizontálne orientované svetlá. Sebavedomý postoj mu nechýba.

Pri pohľade z predoboku je kompakt zo Stuttgartu najkrajší 78 fotografií v galérii Pri pohľade z predoboku je kompakt zo Stuttgartu najkrajší Zdroj: Filip Kadlečík

To, že si malý Mercedes verí, dáva najavo aj dizajnom. Odvážne si na seba vzal podobu limuzíny CLS, len ju trochu prepracoval a proporčne prispôsobil. Nám sa auto páči najmä pri pohľade z predoboku i zadoboku. Na vyžarovanie prednej a zadnej časti si ešte budeme musieť zvyknúť.

V našom prípade bolo Áčko vyzdobené paketom AMG Line, teda agresívnejším stylingom. Páčilo sa nám, že napriek tomu Stuttgart myslel racionálne a 5-lúčové 18” disky kolies mali prekvapivo vysokú základňu, ktorá neprekážala dizajnu a pomáhala aerodynamike. Efektne pôsobí aj dlhá predná kapota, trochu si len nevieme zvyknúť na jej klesajúci profil.

Zadná časť je kompletne prepracovaná, škoda, že dvojica viditeľných koncoviek výfukov nie je pravá 78 fotografií v galérii Zadná časť je kompletne prepracovaná, škoda, že dvojica viditeľných koncoviek výfukov nie je pravá Zdroj: Filip Kadlečík Z tohto nás vždy bolia oči 78 fotografií v galérii Z tohto nás vždy bolia oči Zdroj: Filip Kadlečík

Dizajn kompaktného Mercedesu je bez pochýb veľmi aktuálny, dá sa doladiť smerom k športovému imidžu, ale i do elegantného šatu. Moderný prístup však má aj svoje choroby a muchy, ktoré sa prejavili aj tu. Mať atrapy športových koncoviek výfukového potrubia na aute za viac než 45 000 eur by sme rozhodne nechceli. Prečo sa Mercedes aj naďalej drží tohto smerovania? Veríme, že vkusne sa dá vyriešiť aj umiestnenie jednej reálnej výfukovej koncovky.

Udáva trendy

O stuttgartskej automobilke sa dlhodobo hovorí, že do veľkej miery diktuje trendy v automobilovom priemysle. Na starosti to pritom má najmä luxusná loď zvaná trieda S, teraz však to isté môže platiť už aj pre model na opačnej strane ponuky. Áčko totiž prichádza s interiérom, ktorý laikom vyráža dych a aj “rozmaznaní” novinári nad ním uznanlivo pokývajú hlavou. Čo sa týka “uau-efektu”, v kompaktnom segmente sa tejto koncepcii aktuálne s určitosťou žiadne auto rovnať nemôže.

Interiér Áčka vyzerá skvelo najmä za tmy, kedy krásne vynikne prepracované ambientné podsvietenie 78 fotografií v galérii Interiér Áčka vyzerá skvelo najmä za tmy, kedy krásne vynikne prepracované ambientné podsvietenie Zdroj: Filip Kadlečík

Páči sa nám pritom, že Mercedes-Benz nezabudol ani na kvalitu. Madlo dverí má netradičný tvar, no drží pevne a nevŕzga. Zvuky tu nevydávajú ani iné časti interiéru, práve naopak, všetko je krásne tiché a príjemné na dotyk. Na našej testovanej verzii bolo cítiť, že potenciálny majiteľ by sa tu ešte mal s čím vyhrať, zmeniť materiály a ich štruktúru, no i v takejto “jednoduchšej” podobe bola výborná.

Test Mercedes S 400d: Vie jazdiť autonómne?

Automobily kalibru Mercedesu-Benz triedy S v našej redakčnej garáži rozhodne neparkujú každý týždeň. Preto sme sa prémiovej nemeckej vlajkovej lodi na zúbok pozreli do detailu. Aké dobré je S-ko...

Volant je do detailu inšpirovaný tým, ktorý môžete odnedávna nájsť vo faceliftovanej S-Klasse a pocitovo je aj podobne kvalitný. Do ruky padne výborne a s jeho dotykovými ovládacími plôškami sa opätovne pracuje veľmi dobre. O klasickej prístrojovke tu nemôže byť ani reč, my sme však s jej digitálnou podobou úplne spokojní. Nechýba možnosť zobrazenia mapy cez celú 10,25-palcovú obrazovku či absolútneho prispôsobenia troch rozličných plôch obrazovky.

Takto vyzerá absolútna moderna z pohľadu vodiča 78 fotografií v galérii Takto vyzerá absolútna moderna z pohľadu vodiča Zdroj: Filip Kadlečík

O prácu s infotainmentom sa viete postarať aj cez digitálnu prístrojovku, prioritne je však na tento účel vyhradený druhý, tiež 10,25” displej. V podstate je úplne identický, poskytuje len rozšírené možnosti nastavení vozidla, mapy, zobrazenia médií a tak ďalej. Na tejto koncepcii nám prekáža fakt, že vodič si chtiac-nechtiac čiastočne prekrýva časť pravého displeja vencom volantu. Platí to nielen pri vyšších, ale aj nižších postavách. Z pozície šoféra tak nie je dobre vidieť údaj o tom, na akú teplotu je aktuálne nastavená klimatizácia. Je to detail, ale nepoteší.

Posed vo vozidle je výborný, dá sa tu vybrať medzi komfortným sedením a športovejším “ležaním”. Volant i kreslo sa nastavujú vo veľmi veľkom rozsahu, problém trafiť správnu polohu tu teda mať nebudete. Priestor na zadných sedadlách je na túto triedu priemerný a medzigeneračne sa zlepšil v oblasti kolien i hlavy. Kufor má po novom lepší tvar a k dispozícii 29 litrov naviac, jeho 370 litrov však v porovnaní s konkurentmi neohúri. Nechýba mu veľa, no na špicu segmentu v tomto ohľade nedosiahne.

Batožinový priestor nie je najväčší v segmente, má však dobrý tvar 78 fotografií v galérii Batožinový priestor nie je najväčší v segmente, má však dobrý tvar Zdroj: Filip Kadlečík

Mrzí nás, že Áčko ešte trpí niekoľkými detskými chorobami. Najiritujúcejšou z nich je veľmi problematické zatváranie dverí. Ako novinári striedame autá aj viackrát za týždeň, málokedy sa však stáva, že by človek dvere testovačky celý týždeň zatváral na druhý až tretíkrát. To už nie je o zvyku, ale o zlom nastavení.

Test Mercedes GLA: Vstupenka do sveta SUV

Mercedes-Benz si aktuálnu ponuku do veľkej miery zakladá na automobiloch s väčšou svetlou výškou. Zároveň so svetlosťou však stúpa aj cenovka. Je model GLA ideálnou kombináciou medzi nákladmi...

Ešte viac nás nahnevalo, keď sme zistili, že trieda A sa s nedovretými dverami veselo “zamkne”, vy odídete a o ničom netušíte. Mohla by aspoň upozorniť na to, že dvere stále nie sú úplne zavreté. Pri rozjazde to zvláda. Bude zaujímavé sledovať, či Stuttgart túto chorobu časom eliminuje. My len dúfame, že áno. Je to totiž veľká škvrna na inak kvalitne spracovanom aute.

Detail, ale poteší - Mercedes pre triedu A vytvoril úplne novú páčku prevodovky a smeroviek 78 fotografií v galérii Detail, ale poteší - Mercedes pre triedu A vytvoril úplne novú páčku prevodovky a smeroviek Zdroj: Filip Kadlečík

Z pohľadu praktickosti či rozmerov Mercedes-Benz triedy A viac-menej štandardným zástupcom svojho segmentu, ktorý má svoje chyby. Kvalitou neprémiovú konkurenciu vo väčšine oblastí presahuje. Naozaj výrazne však vytŕča na poli modernistického prístupu ku kabíne a otvorenosti najnovším technológiam. Veď k tým najväčším vychytávkam tohto auta sme sa ešte ani nedostali.

V tomto nemá konkurenciu

Ahoj Mercedes, Čau Mercedes, Hej Mercedes, Hi Mercedes… Existuje milión spôsobov, ktorými z moderného prémiového hatchbacku urobíte naozaj futuristické auto. Pravdou je, že systém zvaný MBUX s vami začne hlasovo komunikovať keď začuje slovo “Mercedes”. Čo bude pred ním či za ním, je úplne jedno. Svoje auto teda nemusíte nevyhnutne zdraviť ako v reklamách. Nám do úst najlepšie sedelo oslovenie “Hej, Mercedes!”, používali sme ale často aj samotný názov značky.

   78 fotografií v galérii Zdroj: Filip Kadlečík

Akonáhle teda vyslovíte slovo “Mercedes”, infotainment sa vás opýta čo pre vás môže urobiť. Je treba povedať, že v skutočnosti otázka znie “Co pro vás mohu udělat?”, pretože systém s príjemným ženským hlasom rozpráva i rozumie len po česky (poprípade anglicky, nemecky…). Slovenčinu zatiaľ do daru nedostal, v blízkych rokoch sa však jej nástup dá očakávať.

Tak či onak, už prítomnosť samotnej češtiny je veľmi príjemná. Našinci si vďaka nej budú vedieť dvojzónovo nastaviť teplotu i intenzitu klimatizácie, ovládať osvetlenie interiéru, vyhrievanie či ventilovanie sedadiel, médiá, rádio či dokonca strešné okno a tak ďalej. Príkazov je už teraz niekoľko desiatok a to ešte Mercedes chystá veľkú aktualizáciu, ktorá aj u nás do prevádzky naplno zapojí hlasové zadávanie pokynov navigácii. To zatiaľ ešte krátky čas fungovať nebude.

    78 fotografií v galérii Zdroj: Filip Kadlečík     78 fotografií v galérii Zdroj: Filip Kadlečík        78 fotografií v galérii Zdroj: Filip Kadlečík     78 fotografií v galérii Zdroj: Filip Kadlečík     78 fotografií v galérii Zdroj: Filip Kadlečík

Samotná “umelá inteligencia” naozaj pôsobí pomerne inteligentne. Dať jej pokyn na upravenie teploty v kabíne môžete viacerými spôsobmi a vždy sa dostanete k tomu istému záveru. Už čoskoro bude vedieť reagovať aj na výzvy ako “Som hladný, nájdi reštauráciu”, poprípade “Kde to sme?” a iné. Dnes zvláda odpovede na otázky typu “Koľko je vonku stupňov?” či “Aký je dojazd?” a podobné. Bez problémov rozumie aj otázke “Aké bude počasie?”, zatiaľ na ňu však nevie odpovedať. Táto oblasť sa taktiež odomkne až blížiacou sa veľkou aktualizáciou softvéru MBUX.

Hlasové ovládanie majú aj iné vozidlá, my najčastejšie využívame príkaz na telefonovanie, napr. “Call Filip”. Tu je však už “debata” s autom na úplne inej úrovni a neobmedzuje sa len na telefonovanie. V tomto smere Áčko aktuálne nielen vo svojom segmente nemá konkurenciu. Súperov naviac fackuje aj dvomi ďalšími špecifikami.

Mercedes-Benz A 200 7 DCT AMG Line 78 fotografií v galérii Mercedes-Benz A 200 7 DCT AMG Line Zdroj: Filip Kadlečík

Okrem hlasového ovládanie existujú tri cesty, pomocou ktorých môžete pracovať s infotainmentom. Nám najviac sedí ovládanie dotykovými plôškami na volante, okrem nich však na stredovom tuneli nájdete aj veľký touchpad a aby to nebolo málo, obrazovka je ešte aj dotyková. S autom teda možno “komunikovať” štvoricou kanálov, čo je unikátne a praktické - každý si nájde ten svoj spôsob.

Trieda A ako prvá vo svojom segmente využíva možnosti rozšírenej reality. Za vnútorným spätným zrkadlom sa nachádza kamera, ktorá pri zapnutej navigácii obraz takmer bez omeškania premieta na centrálny displej a naviguje vás tak, že priamo na cestu umiestňuje šípky v bodoch, kde máte odbočiť resp. inak zmeniť smer jazdy. Stratiť sa s touto navigáciou je takmer nemožné.

AMG Line obsahuje aj športové kreslá, za ktoré sa oplatí priplatiť - sedí sa v nich vynikajúco 78 fotografií v galérii AMG Line obsahuje aj športové kreslá, za ktoré sa oplatí priplatiť - sedí sa v nich vynikajúco Zdroj: Filip Kadlečík

Treba však pripustiť, že viac pomôže spolujazdcovi než vodičovi - sledovať ju totiž je pri šoférovaní pomerne obtiažne. Na druhú stranu, posádka vďaka nej šoférovi dokáže dávať veľmi špecifické a presné informácie. Opäť ide o futuristický prvok, ktorý sme si okamžite zamilovali. Áčko nás niekoľkými nedokonalosťami hnevalo, no po technickej stránke je fascinujúce.

Pod kapotou len párny počet valcov

Neprajníci trojvalcov budú Áčko určite milovať.  Mercedes mu totiž aktuálne doprial len štvorvalce. My sme testovali aktuálny stred ponuky, zážihový variant A 200 poháňaný prepĺňanou jedna-trojkou ladenou na 120 kW (163 k) a 250 Nm. Motor vyvíjaný v spolupráci s Renaultom je spojený so samočinnou dvojspojkovou radiacou skriňou vybavenou siedmimi prevodovými stupňami.

Pod kapotou sa skrýva jeden z klenotov tohto vozidla - výborná štvorvalcová jedna-trojka 78 fotografií v galérii Pod kapotou sa skrýva jeden z klenotov tohto vozidla - výborná štvorvalcová jedna-trojka Zdroj: Filip Kadlečík

Agregát väčšinou funguje veľmi potichu a je výnimočne dobre odhlučnený. Ak však z neho chcete reálne vydolovať vysoký výkon, začne nepríjemne vrčať a ani ťah nie je až taký, ako by ste si pri dávke 163 koní predstavovali. Domnievame sa však, že za oneskorené reakcie na plyn môže aj súhra s prevodovkou. Po zatlačení plynového pedála totiž máte chvíľu pocit, že sa nič nedeje, no motor už vrčí, a až potom príde ťah.

Test Mercedes E220d: Demonštrácia pokroku

Aktuálny Mercedes-Benz triedy E sme už vyskúšali v dvoch nadupaných verziách. Do tela sme dali variantu E350d i E400. Tentokrát prišiel rad na umiernenejšie, no podstatne praktickejšie kombi...

Ak by sme s Áčkom plánovali jazdiť vyslovene dynamicky, siahli by sme po variante A 250. Prevedenie A 200 je vynikajúce najmä na všestranné denné používanie s príležitostným obiehaním a rýchlou jazdou. Univerzálnosť potvrdzuje aj jeho prejav pri diaľničnej 130-tke - je tichý a na svoj chod vtedy v realite potrebuje len 5,3 litra benzínu na 100 kilometrov.

Mercedes-Benz A 200 7 DCT AMG Line 78 fotografií v galérii Mercedes-Benz A 200 7 DCT AMG Line Zdroj: Filip Kadlečík

V meste je apetít vyšší, tam Áčko vyžaduje 6,9 l/100 km. Naozaj exceluje pri pokojnej vidieckej jazde rýchlosťami od 50 do 90 km/h, kedy štvorvalec na 100 kilometrov jazdy spáli len štyri litre benzínu. Energetická efektivita tohto agregátu nás dostala a už teraz sme jeho fanúšikmi. Veď v kombinovanom režime sa tu so spotrebou na zreteli dá jazdiť za 5,4 l/100 km. Ak vás apetít riešiť nebaví, mali by ste sa zmestiť približne do 6,5 l/100 km.

Orientácia na bezpečie a komfort

Priľnavosť triedy A je veľmi vysoká a s ľahkým motorom dokáže krásne rezať zákruty našich okresiek. Pre športovo založeného vodiča však môže byť problémom, že podvozok je prioritne ladený smerom ku komfortu a tak má akýsi neutrálny prejav, ktorý za srdce príliš nechytí. Jednoduchšia zadná náprava tejto verzie bola stále pomerne pohodlná, no Mercedes by mohol popracovať na zvukovom odfiltrovaní jej buchnutí, ktoré boli na niektorých priečnych nerovnostiach pomerne výrazné.

Predné reflektory sme nemali v najvyššej špecifikácii, napriek tomu však svietili nadpriemerne 78 fotografií v galérii Predné reflektory sme nemali v najvyššej špecifikácii, napriek tomu však svietili nadpriemerne Zdroj: Filip Kadlečík

Ak hľadáte vyslovene jazdecký kompakt, prinajmenšom do príchodu ostrého AMG zablúďte radšej do showroomov konkurencie z Mníchova. BMW vám v prémiovom segmente naozaj dá viac radosti z jazdy. Mercedes-Benz je jednoducho strojovo presný a istým spôsobom až tak profesorský, že s ním nie je taká sranda, akú by niekto mohol očakávať.

Ďalšia výčitka smeruje k nastaveniu systému na udržanie vozidla v jazdnom pruhu. To, že je prítomný spolu s inými asistentmi, považujeme za skvelý fakt, Áčko však činnosť udržiavania v jazdnom pruhu nerobí tak plynulo ako napríklad väčšie Sko. Kompakt jednoducho pribrzdí kolesá tak, aby vás v prípade potreby vrátil naspäť do jazdného pruhu. Toto sa však deje pomerne často i pri nižšej citlivosti systému a spravidla ide o prekvapivý a rázny zásah do trajektórie vozidla, s ktorým vodič nemusí rátať.

K vynikajúcej spotrebe nepochybne prispel aj rozumný dizajn ráfikov kolies 78 fotografií v galérii K vynikajúcej spotrebe nepochybne prispel aj rozumný dizajn ráfikov kolies Zdroj: Filip Kadlečík

Je pravda, že dnešné vozidlá plné pomocných systémov občas môžu byť otravné, počas testovania si však jednotlivé asistenty takmer nikdy nevypíname. Tu sme však museli urobiť výnimku a systém na udržanie v jazdnom pruhu sme deaktivovali. Na našich okreskách bola jazda s ním vyslovene nepríjemná a vodič nevedel, kedy najbližšie mu auto “skočí na brzdu”.

Pokrok nie je zadarmo

Technologická bomba menom trieda A samozrejme nebude úplne lacná. Aktuálne u nás začína na hodnote 22 500 eur, testovaný exemplár však stál dvakrát toľko - 45 528 eur. Najväčším príplatkom boli peniaze investované do AMG Line (3 750 eur), samočinnej prevodovky (1 760 eur) či panoramatickej posuvnej strechy (930 eur).

O príslušnosti k prémiovému segmentu svedčí aj fakt, že dvere sa bezdotykovo otvárajú vpredu i vzadu 78 fotografií v galérii O príslušnosti k prémiovému segmentu svedčí aj fakt, že dvere sa bezdotykovo otvárajú vpredu i vzadu Zdroj: Filip Kadlečík O príslušnosti k prémiovému segmentu svedčí aj fakt, že dvere sa bezdotykovo otvárajú vpredu i vzadu 78 fotografií v galérii O príslušnosti k prémiovému segmentu svedčí aj fakt, že dvere sa bezdotykovo otvárajú vpredu i vzadu Zdroj: Filip Kadlečík

Áčko rozhodne nie je lacné, ponúkané technológie však veľké vstupné náklady vyvažujú. Aj mimo nich ide o kvalitne vypracovaný a jazdiaci model, ktorý si svoju prémiovú cenovku dokáže obhájiť. Na druhú stranu, toto zďaleka nebol vrcholne vybavený model, veď nedisponoval napríklad ani svetlami Multibeam LED. Do akých výšin sa cena triedy A dokáže vyšplhať, to je pre bežného smrteľníka až nepredstaviteľné, v luxusnom segmente však úplne prirodzené.

Mení pravidlá hry

Mercedes-Benz triedy A je pravdepodobne prvým plnohodnotným autom, pri ktorom bežných ľudí vôbec nezaujíma jeho podvozok, motor či prevodovka. Ide o akýsi bod zlomu. Keď si sem totiž sadne laik, nepýta sa koľko má koní, ale rovno povie “Hej, Mercedes!” a čaká, čo sa stane. Áčko potvrdzuje ústup “starých dobrých časov”, smutný trend, že ľudia pomaly autá prestanú kupovať kvôli konkrétnemu motoru či dobrým jazdným vlastnostiam. Na druhú stranu sa niet čomu diviť - tieto technológie naozaj fungujú a sú lákavé.

Toto auto si vás skôr či neskôr musí získať - je príliš univerzálne a dobré na to, aby mu človek odolával 78 fotografií v galérii Toto auto si vás skôr či neskôr musí získať - je príliš univerzálne a dobré na to, aby mu človek odolával Zdroj: Filip Kadlečík

Jeden zo základných cieľov, ktorý sme si stanovili pred testom tohto auta, bolo zistiť, či je naozaj až také dokonalé ako sa tvári a vyzerá. Áno, je… Takmer. Musí sa totiž ešte vyliečiť z niekoľkých detských chorôb, ktoré nám strpčovali život a pili krv. Potom bude na základe svojej všestrannosti a sebavedomia môcť zasadnúť na trón kompaktného segmentu.

TECHNICKÉ ÚDAJE
MOTOR A POHONNÝ SYSTÉM
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 332 cm3
Max. výkon
120 kW/163 k
pri otáčkach
5 500/min
Max. krútiaci moment
250 Nm
pri otáčkach
1 620 /min
Palivo
benzín
Pohon
predné kolesá
Prevodovka
7-stupňová automatická DCT
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka
4 531 mm
Šírka
1 796 mm
Výška
1 440 mm
Rázvor náprav
2 729 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 355 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 430 kg
Užitočná hmotnosť
515 kg
Celková hmotnosť
1 870 kg
Objem batožinového priestoru
370/1 210 l
Objem palivovej nádrže
43 l
JAZDNÉ VÝKONY
Max. rýchlosť
225 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
8,2 s
SPOTREBA
Mesto - normovaná
6,8 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
4,7 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
5,5 l/100 km
Mesto - počas testu
6,9 l/100 km
Diaľnica - počas testu
5,3 l/100 km
Vidiek - počas testu
4,0 l/100 km
EMISIE
Emisie CO2 kombinované
125 g/km
Emisná norma
Euro 6
ŠTANDARDNÉ CENNÍKOVÉ CENY S DPH
Základná cena modelu
od 22 500 €
Základná cena verzie
od 30 186 €
Cena testovaného exemplára
45 528 €

Najnovšie články
Brabus šľachtí Mercedes-Benz G500

Na internete sa objavilo sedem kvalitných záberov, ktoré zachytávajú exteriér, kabínu i motor špičkovej verzie M40i.

Prvé oficiálne fotky nového BMW Z4

Slovensko v súčasnosti investuje najviac peňazí do výstavby diaľnic a cestnej infraštruktúry, opravy a údržba sú až na druhom mieste. V dôsledku toho je...

Na Slovensku je tisíc mostov v havarijnom stave

Autom okolo sveta? S týmto strojom sa to dá a dokonca v pohodlí domova. Chýbať vám nebude kuchyňa, kúpeľňa, ba ani funkčná toaleta či práčka. Naviac s ním...

Extrém: Karavan Unimog pripravený na všetko

Prejsť okolo sveta na motorke? Marek Slobodník už tomu pri vstupe do Uzbekistanu bol celkom blízko. Podarí sa však jemu a jeho partii dosiahnuť vytúžený Beyneu?

Na motorke v Ázii: Finiš cesty okolo sveta

Štát v júli vybral na diaľničnom mýte o vyše 1,5 milióna eur viac než vlani. Do štátnej pokladne prispeli domáci a zahraniční kamionisti zhruba rovným dielom.

Na mýte sa v júli vybralo o 1,5 milióna eur viac

Japonské vozidlo prešlo decentnými zmenami dizajnu a interiéru, paleta motorov sa rozšíri na jar budúceho roka.

Honda HR-V: Po facelifte aj turbobenzín
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×