Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Ford Focus: Hľadá sa vodič, Zn.: Rýchly

FOTO
Posledný Focus tretej generácie sme testovali len nedávno a vedeli sme, že novinka bude mať jazdecký potenciál. O tom, aká je v skutočnosti dobrá, sa nám však ani nesnívalo...
58 42 príspevkov 11.08.2018 / Filip Kadlečík

Sú autá, na ktorých sa odveziete z bodu A do bodu v maximálnom komforte, nič vám na nich neprekáža, ale ani ani extra nezaujmú. No a potom sú tu vozidlá, medzi ktoré patrí aj štvrtá generácia Fordu Focus. Tá sa vám zaryje pod kožu a nenechá vás spávať.

Dizajnovo je nový Focus na inej úrovni, pôsobí omnoho športovejším dojmom 58 fotografií v galérii Dizajnovo je nový Focus na inej úrovni, pôsobí omnoho športovejším dojmom Zdroj: Filip Kadlečík

Novej karosérii kompaktného bestselleru to vo výbave ST Line sekne ako nikdy predtým, z hľadiska dizajnu sa medzigeneračne posunul o celé kilometre vpred. Ak by sme dizajnovo Focusu mali niečo vyčítať, išlo by o trochu utopené kolesá. Ani 17” disky tu neboli dostatočne výrazné. Inak sa nám ale páči aj zadná časť, ktorá dostala pekné LED trubice.

Teší nás, že na interiéri je stále cítiť, že ide o Focus. Je spracovaný solídne a kvalitne, dobrá je aj voľbá materiálov - úplne tu absentuje nenávidený klavírny lak. Ak by sme mali vypichnúť nedostatky, išlo by o príliš jednoduchú prístrojovku, pekný, no neprakticky lesklý dotykový displej, statickú lakťovú opierku a absenciu viacerých vstupov USB.

Ford Focus ST Line vo verzii kombi vyzerá ako 58 fotografií v galérii Ford Focus ST Line vo verzii kombi vyzerá ako "polovičné R.S." Zdroj: Ford

Tempomat sa konečne presunul priamo na rameno volantu a my tlieskame. Predchádzajúce riešenie nebolo ergonomicky úplne šťastné, teraz už tu je všetko tak ako má byť. Na zadných sedadlách sa nebude tlačiť ani priemerne vysoký muž. Pred kolenami či nad hlavou mu ešte zostane pár čísel voľného miesta. Batožinový priestor ponúka serióznych 608 litrov, kombi sa teda do očí môže pozrieť takmer celej konkurencii. Po zložení sedadiel sa kapacita navýši na 1 653 litrov. Bežnému hatchbacku Ford nadelil 375 litrov.

Slasť za volantom

Počas prvých jázd sme mali možnosť vyskúšať si výkonnejšie kombi vo výbave ST Line a “bežný” hatchback v prevedení Titanium. Obidve verzie nás chytili za srdce, no rozhodne by sme siahli po ST Line. Tak jazdecky potentné a krásne zladené kombi sa nevidí často.

Najviac nás nadchlo kombi vo výbave ST Line, jazdilo naozaj výnimočne 58 fotografií v galérii Najviac nás nadchlo kombi vo výbave ST Line, jazdilo naozaj výnimočne Zdroj: Filip Kadlečík

Pri zachovaní všetkého bežného pohodlia, modernej technologickej výbavy i nadštandardného priestoru totiž ponúka naviac niečo, čo sa nedá kúpiť. Emócie. Pod jeho kapotou bije možno najlepší trojvalec súčasnosti s označením 1.5 EcoBoost ladený na 134 kW (182 k).

Euro NCAP: Päť hviezd pre Focus aj XC40

Po druhej generácii elektromobilu Nissan absolvovala testy dvojica noviniek Ford a Volvo, obe získali perfektné hodnotenia.

Motor má krásny prejav a kultivovaný chod, nik by nepovedal, že nemá párny počet valcov. V nízkych otáčkach má hutný zvuk, vo vysokých zasa nádherne ťahá. Fordu sa ho podarilo spojiť s výborným šesťstupňovým manuálom, ktorý má excelentnú kulisu. Najväčšou delikatesou je však jeho jemne znížený podvozok.

Všetky výbavové verzie pokope 58 fotografií v galérii Všetky výbavové verzie pokope Zdroj: Ford

Viacprvková zadná náprava je komunikatívna, informuje o aktuálnej trakcii kolies a dovoľuje intuitívne pracovať s hmotnosťou vozidla. V zákrutách bude toto kombi ťažko hľadať rovnocenného súpera. Jeho jazdecký talent je prekvapivý, no pozor, plný potenciál tu dokáže rozvinuť len rýchly vodič. Na Slovensko čoskoro dorazí flotila Focusov, ktoré takých budú hľadať, so základnou cenovkou 14 990 eur pre hatchback a 15 990 eur pre kombi. Cenníku sme sa už venovali aj detailne.

Zameranie na pohodlie

Nepotrebujete športový vzhľad, podvozok a o 10 mm menšiu svetlú výšku? Focus Titanium stále jazdí nadpriemerne a ponúka umiernenejší dizajn. V jeho kabíne nám však chýbali sedadlá ST Line, ktoré mali nielen lepšie bočné vedenie, ale sa nám zdali byť aj pohodlnejšie.

Ford Focus Titanium 58 fotografií v galérii Ford Focus Titanium Zdroj: Ford

Motor 1.0 EcoBoost s funkciou Overboost (krátkodobé navýšenie krútiaceho momentu na 200 Nm) opäť nesklamal a auto jazdilo obstojne aj napriek prítomnosti vlečnej zadnej nápravy. Variant Titanium je v podstate vrcholnou výbavou mimo línie ST. Má uhľadenejšie tvary a v interiéri sa zameriava skôr na komfort.

Prekvapil nás

Focus na nás zanechal obrovský dojem. Prekvapil nás viac, než sme si vedeli predstaviť. Ešte teraz máme pred očami tie zákruty, cez ktoré sa kompaktné rodinné kombi či hatchback valí s talentom prislúchajúcim skôr hot-hatchom. Našli sme ale aj nedostatky v interiéri, na ktorých by Ford mohol do budúcnosti popracovať.

Ford Focus: Poznáme ceny pre Slovensko

Štvrtá generácia bestselleru ide do predaja, v našich končinách bude hatchback stáť od 14 990 eur. Za kombi sa pripláca tisícka.

Štvrtá generácia má svoje nevýhody, ktoré by nám v nej vedeli znepríjemniť život. Za to, ako má naladený podvozok, si však Ford zaslúži jednotku s hviezdičkou. Za srdce vás chytí aj verzia s jednoduchšou zadnou nápravou a litrovým EcoBoostom, o silnej jedna-päťke so sofistikovanejším podvozkom ani nehovoriac. Ak ste šofér či šoférka, teraz ale myslíme naozaj tých, ktorí si auto vedia užiť, Focus si rozhodne choďte prinajmenšom vyskúšať.


Najnovšie články
Brabus šľachtí Mercedes-Benz G500

Na internete sa objavilo sedem kvalitných záberov, ktoré zachytávajú exteriér, kabínu i motor špičkovej verzie M40i.

Prvé oficiálne fotky nového BMW Z4

Slovensko v súčasnosti investuje najviac peňazí do výstavby diaľnic a cestnej infraštruktúry, opravy a údržba sú až na druhom mieste. V dôsledku toho je...

Na Slovensku je tisíc mostov v havarijnom stave

Autom okolo sveta? S týmto strojom sa to dá a dokonca v pohodlí domova. Chýbať vám nebude kuchyňa, kúpeľňa, ba ani funkčná toaleta či práčka. Naviac s ním...

Extrém: Karavan Unimog pripravený na všetko

Prejsť okolo sveta na motorke? Marek Slobodník už tomu pri vstupe do Uzbekistanu bol celkom blízko. Podarí sa však jemu a jeho partii dosiahnuť vytúžený Beyneu?

Na motorke v Ázii: Finiš cesty okolo sveta

Štát v júli vybral na diaľničnom mýte o vyše 1,5 milióna eur viac než vlani. Do štátnej pokladne prispeli domáci a zahraniční kamionisti zhruba rovným dielom.

Na mýte sa v júli vybralo o 1,5 milióna eur viac

Japonské vozidlo prešlo decentnými zmenami dizajnu a interiéru, paleta motorov sa rozšíri na jar budúceho roka.

Honda HR-V: Po facelifte aj turbobenzín
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×