Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK
< späť na článok

Diskusia : Pomalá jazda: Prečo robí vodičom veľké problémy

105 príspevkov

Pridaním príspevku súhlasite s pravidlami diskusie.

Odoslať
Ded_Santa_Moroz
9.12.2017 05:30 | |
+0 -0
Reagovať
http://daneapravo.sk/vyriesenie-dilemy-vodicov-jazda-v-obci-v-lavom-pruhu/
MMedea
8.12.2017 19:35 | |
+2 -1
Reagovať
A už je to tu zase... Stupídne historky o vození rodiacich manželiek do pôrodnice a iné primitívne výhovorky. Toto nekonečné vyplakávanie nekompetentnej bandy samoľúbych ***ov porušujúcich zákon, že tí druhí porušujú zákon ak neuvoľnia okamžite ľavý pruh... Skrátka staré známe "Zlodej kričí:"Chyťte zlodeja"".
OnlyCuriosity
8.12.2017 10:16 | |
+5 -2
Reagovať
Mimo obce vpravo a predbiehat povolenou rychlostou vlavo. V obci kde len chcete a uhnut sa jedine ked vas nemaju ako obehnut. To nieje jadrova veda ale jednoducho fungujuci system, nechapem ako sa pri takej banalite nazbieralo tolko komentarov.
Jano_1997
8.12.2017 06:24 | |
+4 -3
Reagovať
Ako to tu tak čítam, tak každý druhý je vychovávateľ. Ja osobne jazdím vpravo, keď prídem k pomalšiemu autu, obehnem ho a zaradím sa zase do pravého pruhu. Človek podvedome čaká, keďže všade je omieľané, že sa obieha zľava, tak viac kontrolujem ľavú stranu ako pravú. A ešte jedna vec. Ak chcete jazdiť 30 na 70 použite pravý pruh a neblokujte ľavý. Inak čo som si všimol, tak na BA obchvate sa rozmohla nová móda jazdiť 50, najlepšie v ľavom pruhu. Takže poznámka pre nich. Na diaľnici sa jazdí vpravo, na diaľnici v meste je minimálna rýchlosť 65km/h.
DuroDuroDuro29
8.12.2017 01:11 | |
+12 -4
Reagovať
"V obci sú síce obidva rovnocenné, ale vodič je povinný čo najskôr uvoľniť ľavý pruh rýchlejšiemu vozidlu, pokiaľ ho nepoužíva na predchádzanie, obchádzanie alebo odbočovanie." === BLBOST! Vodic je povinny uvolnit lavy jazdny pruh v obci rychlejsiemu vozidlu len vtedy ak je zablokovany aj pravy jazdny pruh.... Ak je pravy jazdny pruh v tom case volny, pretekar moze vyuzit pravy jazdny pruh kedze v obci su oba pruhy rovnocenne a vodic v lavom jazdnom pruhu ho nijako neobmadzuje.
Jano_1997
8.12.2017 06:28 | |
+7 -3
Možno to tak platí, ale podvedome očakávaš že sa obieha zľava, preto sa viac kontroluje ľavá strana ako pravá. Ak má niekto dosť času ísť 30 na 50/70/80 v meste, nech využije pravý pruh, je to lepšie z hľadiska bezpečnosť každého na ceste. Plus základy slušnosti.
josipe
8.12.2017 07:47 | |
+0 -8
Jano 1997,dobre si to napisal,lebo taki ako Duro,vobec nesleduju,ci je vobec pravy pruh volny a neuvolnia lavy pruh ani vtedy,ked su aj v pravom pruhu auta.A v Ziline vidim aj niektore autoskoly ako si v pohode jazdia 40 bezdovodne v lavom pruhu,tak potom neni sa čomu čudovat.
palipol
8.12.2017 01:01 | |
+10 -3
Reagovať
Tragédia je aj v tom, že (nevyhnutný čas) predchádzam v pravom stotridsiatkou vozidlo, ktoré ide stodvadsať a za ten čas sa bleskom dovalí zozadu týpek na bééemvééé, ktoré ide dvesto, prilepí sa mi na zadok a vynucuje si blikaním okamžité uvoľnenie pruhu. Zabrzdím, spomalím, uvoľním pravý pruh a zaradím sa za predchádzané vozidlo - obmedzím ho, som na vine. Zrýchlim na 150, aby som dokončil predchádzanie, zase som na vine...a v tom momente ma zmerajú ako prvého a vyfasujem stovku...kto mi uverí, že to bolo vynútené??
dunciii
8.12.2017 03:25 | |
+0 -8
A ked na octavii tdi dvesto ide a ta vyblika?:-)
Balky515
8.12.2017 12:44 | |
+4 -1
Trošku sa nad tým zamysli. Keď ideš 130 a ten čo ho obiehaš 120 tak si zaradený pred ním za 10 max.20 sekúnd. Ten čo ide 200 ťa za sekundu tiež nedobehne. A nikto ťa nebude pokutovať keď niekoho akože obmedzuješ 10 sekúnd alebo za to že pridáš na 140!!! Ak by to videli policajti tak riešia skôr týpka za tebou čo bliká a trúby ako blázon a nie teba. Netreba tu robiť z komára somára!!! A nehnevaj sa na mňa ale takéto zmýšľanie za volantom? Keď idem obiehať tak sa pozriem pred seba a do spätného zrkadla a podľa toho sa rozhodnem či obieham alebo nie a keď už začneš niekoho predbiehať tak to dokonči!!! tak je to aj v zákone dokončíš predbiehanie a sa zaradíš.
solo42
8.12.2017 15:05 | |
+2 -0
Balky - dal by som aj desať plusiek keby sa dalo, veľmi dobre si to vystihol, v podstate to nie je žiadna veda a aj keby som nepoznal znenie zákona tak na toto stačí zdravý rozum a obyčajná ľudská slušnosť.
LSkorec
7.12.2017 22:12 | |
+11 -1
Reagovať
Stale sa tu riesi to same. Sme ludia, preto by sme mali byt ohladuplnejsi, tolerantnejsi na cestach (a vobec vsade). Nie riesit neschopny zakon. Niekto sa ponahla pustim a nezavadziam. A pre bohatych plati tiez fyzika a iba jedno zdravie, bohmi sa nestaneme, pretoze si to mozeme dovolit. Treba si uvedomit tu hodnotu, ze auto pomaha a nemusim ist peso ani netreba tahat za sebou mula. Odpust im, lebo nevedia co cinia.
solo42
8.12.2017 15:08 | |
+2 -0
Ja súhlasím akurát by som namietal, že zákon je v tomto prípade riešený celkom ok, problém je jednoznačne v ľuďoch.
Simmonss
7.12.2017 21:59 | |
+14 -1
Reagovať
Ani tie najdokonalejsie predpisy by situaciu nevyriesili, ak na seba narazia 2 pohlavne organy. Vsetko je to o ohladuplnosti a o predvidani. Ja osobne jazdim (ak to premavka a stav vozovky umoznuju) o cca 5 a 10 km/ hod. rychlejsie nez je maximalna povolena rychlost, aby som nikoho nebrzdil. Snazim sa mimo obce jazdit vyhradne v pravom pruhu a ked som v lavom /pri predbiehani alebo ak je pravy pruh v zlom stave/, tak vzdy pridam a uhnem ak za sebou vidim rychlejsie vozidlo. A neriesim ci je to Fabia alebo Ferrari a preco nejde predpisovo. A ak idem napr. Po okresnej ceste cca tachmetrovych 100 km/hod tak nemam problem ist aj blizsie ku krajnici a naznacit vozidlu za mnou /aj oravou smerovkou/ ze o nom viem a ze ho pustam. Treba byt ohladuplny lebo naozaj neviete preco ten za vami ide rychlejsie. A netreba sa rozculovat ak na vas niekto rychlejsi blikne, je to stale lepsie nez keby sa vam mal natlacat do kufra. Takze viac ohladuplnosti a potom netreba riesit predpisy.
motomotomoto1
7.12.2017 20:50 | |
+6 -12
Reagovať
tuto blbost by mali vyskrtnut, rovnako ako kopu dalsich sprostosti. Sorry ale ako moze niekto nejaky pablb napisat ze brzdit zo 130 na 110 moze byt nebezpecne hlavne teraz ked je smyklava cesta. Je predsa samozrejme ze ked je "smyklavo" nema sa co ist 130 ak je to nebezpecne-je to predsa ohrozenie ostatnych nie? Ci? Brzdit zo 120 na 100 je bezpecnejsie ked pred nim je kamion? ja sa rutim a vsetci z cesty zmiznite? Este sa chcem opytat ten lavy pruh je nejaky specialny pre vladne auta ktore nemaju potrebu jazdit v pravom?
Ded_Santa_Moroz
7.12.2017 21:54 | |
+4 -1
Vo vyhlaske mas, ze mas prisposobit rychlost, svojim shopnostiam, technickemu stavu vozidla, stavu a povahe vozovky, poveternostnym podmienkam
motomotomoto1
8.12.2017 01:36 | |
+3 -2
Ded_Santa_Moroz a co tym chcel basnik rici ? To ze nejdem furt na plne gule neznamena ze nemam nato schopnosti ani tech. stav vozidla. Berem ohlad na ostatnych, v autach sa vozia rodiny z detmi, dochodci, sviatocny soferi a ti neletia 140km /h, len nejaky trouba co si snazi nieco dokazovat a riesit si daky komplex ....
Strazov
7.12.2017 20:32 | |
+1 -1
Reagovať
nexus asi preto lebo kamion nezastavy tak rýchlo ako osobak ::: keby sa nahodou niečo stalo tomu pred ním
ultrasfan
7.12.2017 20:22 | |
+2 -4
Reagovať
A co situacia napr pod strecnom. Ked je v pravom pruhu povolena 70-tka a v druhom bez obmedzenia 90-tka? Mozem ist cely cas v lavom 90? alebo ked je cesta volna musim ist v pravom 70?
Terradyn
7.12.2017 20:28 | |
+1 -2
Prepac, nepoznam ten usek, ale je ten usek v meste/obci alebo mimo? Ak mimo, tak smies pouzit lavy pruh LEN na predbiehanie vozidiel. Ak v meste, tak mozes ist aj v lavom pruhu, ale akonahle sa k tebe zozadu priblizi rychlejsie iduce vozidlo, tak sa mu musis uhnut do praveho pruhu a ked prejde, mozes sa vratit spat do laveho
anyuci-tot
7.12.2017 20:50 | |
+4 -2
Ultra,je to dobry priklad. Nastastie toto riesi tiez vyhlaska. Ak su pruhy s roznymi max rychlostami,mozes pouzit ten rychlejsi. Avsak nesmies v nom obmedzovat vodicov,ktori idu rychlejsie ako ty,vtedy musis pouzit t3n pomalsi s obmedzenou rychlostou. Myslim,ae je to celkom jasne a logicke.
Ded_Santa_Moroz
7.12.2017 21:55 | |
+5 -1
Pod Strecnom mozes ist v lavom
motomotomoto1
8.12.2017 01:32 | |
+1 -5
mas ist v pravom...lavy je na predbiehanie
romanosro
8.12.2017 09:11 | |
+0 -6
ultrafas to si kde videl a počul že na ceste pod strečnom je povolená 90-ka??? Na celom úsek od konca vrútok až po strečno je tvrdo a nekompromisne 70-ka!!!
Ded_Santa_Moroz
8.12.2017 19:54 | |
+1 -0
motomoto https://auto.sme.sk/c/6636839/pod-strecnom-sa-nemusite-autam-prekracujucim-rychlost-vyhyba­t-cez-pravy-pruh.html
Ded_Santa_Moroz
8.12.2017 19:57 | |
+1 -0
romanosro 70-ka je iba v pravom pruhu v ľavom je 90. máš tam dopravné značky
ultrasfan
8.12.2017 20:11 | |
+0 -0
romanosro - netaraj, pozri si napr street view - kusok za dubnou skalou je znacka KONIEC 70. to znamena ze plati max povolena rychlost mimo obce a teda 90-tka, nasledne sa o par 100 metrov cesta rozdeli na dva pruhy a znacka pri tom je V PRAVOM PRUHU 70tka v LAVOM ZAKAZ NAKLADIAKOM. Z toho je jasne, ze v pravom je maximalka 70 a v lavom 90, pricom kamionisti mozu ist len v pravom. Tak neviem odkial beries ze je v celom useku 70tka - asi mas problem s predpismi... BTW, zaujimalo kto mi dal minusky na moju povodnu otazku - minuskovat otazku k teme to predsa nedava zmysel...
NEXUS_999
7.12.2017 19:33 | |
+3 -6
Reagovať
Čo tu riešite ... vidim že sa vali auto za mnou uhnem sa ak sa dá a idem ďalej či som na diaľnici alebo v obci ... nerozumiem len jednému prečo kamioňaci v kolone nechávajú medzeru aj na 10-20 aút ??? Tomu vážne nechápem je tu niekto kto jazdi kamión a vie to vysvetliť ...
anyuci-tot
7.12.2017 20:52 | |
+5 -0
Ak je medzera na 20 aut,je to ok. Ale nesmie byt medzera,ktora neumoznuje ostatným sa bezpecne medzi ne zaradit.
FocalNicko
7.12.2017 18:17 | |
+15 -17
Reagovať
Každý si myslí že ide max. predpísanou na dialnici a tak mu patrí ľavý pruh. Pritom ide 130 a v reáli 122km/h. Navyše radar má toleranciu 5km/h takže ten chlap brzí pruh o 13 až 15 km/h. Každý skúsený šofer vie, že sa jazdí 135km/h podla GPS a si furt v tolerancii. Slovákovy s ojazdenými gumami matador mu bude tachometer klamať ešte o dalšie 2km/h.
Intermediary
7.12.2017 16:56 | |
+5 -3
Reagovať
Niekedy sa pridá aj vychovávať. Minule mi tak diaľkovými cez deň svietila jedna pani tak som spomalil, že nech ma predbehne, a ona sa držala za mnou ako ploštica. Potom som jej zapol výstražné smerovky, konečne pochopila a prepla na tlmené. A ajhľa...svietil jej iba jeden reflektor.
beeeee
7.12.2017 17:46 | |
+4 -3
Un!formovaná t€roristická pažravá ploštica ala jednoreflektorová pol!cajná vyžla nekromanka turbo ZDERU -_- beeeee hh
tesonnr
7.12.2017 16:22 | |
+13 -6
Reagovať
co je vzdy prve v kolone??? Nie avia to nie je. Vzdy je to cierna alebo strieborna oktavia 1,9 tedei.
Intermediary
7.12.2017 16:59 | |
+9 -2
V kolóne v pravom pruhu ma nezaujíma kto je na čele kolóny. Ak som v ľavom tak spätné zrkadlo ma zaujíma najčastejšie.
tesonnr
7.12.2017 18:35 | |
+7 -1
Inter, vies, len vela ludi nevie na co ma spetaky...
OnlyCuriosity
8.12.2017 01:47 | |
+3 -0
Zasadne je v kolone prvy semafor pripadne pripajaci pruh. Kazdy kto ma aspon co to odjazdene by to uz mal vediet.
Humenne9999
7.12.2017 15:50 | |
+14 -17
Reagovať
Uvolniť ľavý pruh v meste, keď tam ide šofér 50 km/h, je prachsprostý policajný alibizmus. Chcú tak zabrániť konfliktom a iným agresiám od "rýchlejších" ***ov.
beeeee
7.12.2017 15:49 | |
+5 -11
Reagovať
Keď nie zodratým OVCIAM beeeee tak zase pomalým SLIMÁKOM tie zmagoreté pol!cajné prost!tútky nekromanky turbo ZDERU ... vytvárajú automatické umelé problémy, aby mali na svačinku -_- beeeee hh
likeahorse
7.12.2017 14:55 | |
+14 -37
Reagovať
Pokial ide o jazdu v obci je tu jedna vynimka, ktoru si neuvedomuju mnohe vygumenovane mozgy v bavorakoch a im podobnych vozidlach, Ak vodic v lavom jazdnom pruhu ide rychlostou 50 km/ hod vy ho uz nemozete predbiehat takze vam ani nemoze branit v jazde
anyuci-tot
7.12.2017 15:05 | |
+31 -10
Like,co ti brani pustit auto ored seba,ked ide povedzme 60? Ten niekto moze viezt manzelku do porodnice,moze ist darovat krv niekomu z tvojich blizkych,o ktorom este nevies,ze lezi v nemocnici... Aj tak ti stoji za to robit zo seba moralistu a policajta?
HCMA
7.12.2017 15:08 | |
+34 -9
ty nie si policajt... teba nemá co zaujímať rýchlosť akou pôjde. aj keby ide 120 cez mesto a ty si prdkas 50 si mu povinný uvoľniť ľavý pruh ak je pravý voľný
likeahorse
7.12.2017 15:10 | |
+16 -29
anyuci-tot keby si netaral. Ti co idu 60 a viac po obci urcite neujdu darovat krv ani nevezu manzelku do porodnice. Mozno raz daruju organy, ale to je uz iny pribeh
anyuci-tot
7.12.2017 15:15 | |
+25 -4
Cize tvoje ego je dolezitejsie, ako to,ze niekto moze viezt dieta na pohotovost,manzelku do porodnice a pod? Velmi ti orajem,aby si mal zlcnikovy zachvat a viezol ta niekto z blizkych na pohotovost. A velmi ti orajem,aby si mal stastie na takeho moralistu pred sebou,ako si ty..
nespiii
7.12.2017 15:56 | |
+30 -5
likeahorse ty primitivny zdegenerovany chudak, na to si ako dosiel ze ta nemozem predbiehat ked ty ides 50km/h ? ukaz mi zakon kde sa to pise a poslem ti kvety, teba absolutne nema co trapit kto kolko ide, na to je tu policia a radary, to mas napisane v zakone a potvrdil ti to aj pan abel, ak by tam tvoja vynimka bola, urcite by ju spomenul.... Dalsia vec je ze ked ty ides vo svojom zadretom serbli a zavidis vodicom bavorakov a vidis na tachometri rucicku presne na 50km/h neznamena ze ides realne 50, mozes ist 45 kludne aj 40... Cize vo vysledku si jediny vygumovany mozog ty a este sa hras na moralistu a policajta ale pritom si obycajny *** ktory brzdi premavku a mal by vratit vodicak a jazdit a moralizovat v autobuse.
solo42
7.12.2017 15:56 | |
+24 -4
Žiadny vodič, teda ani ty, nie je kompetentný na to, aby riešil rýchlosť iných vodičov. Patríš presne do tej problémovej skupiny vodičov, ktorí nedokážu pochopiť jednoznačné znenie zákona, že rýchlejšiemu autu máš čo najrýchlejšie umožniť predbiehanie, tobôž sa netrepať do ľavého pruhu ak sa na ňom rúti rýchle auto bez ohľadu na to, či ide nad limit alebo ide správnou rýchlosťou. Ak niekoho prinútiš náhle znížiť rýchlosť tak ohrozíš všetkých, podobne ako je to pri nedaní prednosti v jazde.
dunciii
7.12.2017 16:17 | |
+6 -8
Nikto ma nemoze predbehnut ja som kral :-) to rakusania su toto machri najvedsi , na diaonici vas nepusti kilometre a sa odbavuje :-)
dunciii
7.12.2017 16:18 | |
+4 -7
Like si kupil svet a cesty on si moze robit co chce:-) a rozhoduje o vsetkom riaditel zemegule :-)
zoro9831
7.12.2017 16:49 | |
+7 -14
HCMA Ak ti decko v meste prejde oot čo pôjde 120 uvidíme čo by si na to potom povedal
dunciii
7.12.2017 17:10 | |
+3 -5
Zoro kto pise ze 120 ide?:-) a deti na ceste by nemali co robit alebo ak do extremu pojdeme ked ho prejde aj v 50 tke asi to boli ci? Pisem prejde lebo si tak napisal nepisal si o zabrzdeni:-)
opal8
7.12.2017 17:26 | |
+7 -4
prečo by nemohol? tak ako ty nemáš čo jazdiť v ľavom pruhu a jazdíš, tak on môže ísť vyššou rýchlosťou... nedodržuješ vyhlášku rovnako on...
Night.Wolf
7.12.2017 18:27 | |
+6 -5
likeahorse no ty si tomu dal...dakujem ti, za vychovavanie ostatnych, brzdenie premavky atd... a zavist ludom co maju poriadne auta... skus si precitat zakon nabuduce
zurivypitbull11
7.12.2017 20:51 | |
+2 -7
like utekaj matke do p.l.c.e..
zurivypitbull11
7.12.2017 20:52 | |
+1 -7
ti žebrák konský
Vidicon
7.12.2017 14:19 | |
+17 -3
Reagovať
Vas vyklad o jazde v obci sa nezhoduje so zakonom, este raz si to precjtajte, pise sa tam o uvolneni laveho pruhu len ak idu 2 vozidla subezne v oboch pruhoch, takze lavy mozete pouzivat ak je pravy volny, nemhsite bezpodmienecne jazdit v pravom.
chrapun1710
7.12.2017 14:48 | |
+23 -8
Mas sice pravdu, ale uznaj sam, ze ist 15km po BA obchvate cely cas v lavom ak v pravom nic nejde je niekde na hranici mentalnej retardacie.
likeahorse
7.12.2017 14:57 | |
+14 -21
taktiez je ale na hranici mentalnej retardacie ak ja idem 50 a nejaky magor na mna blika ze mu branim v jazde
anyuci-tot
7.12.2017 15:06 | |
+17 -7
Like,preco takemu jednoducho neuhnes? Aky s tym mas problém?
likeahorse
7.12.2017 15:25 | |
+14 -23
preco by som mu mal uhnut ked ma pravy pruh volny
solo42
7.12.2017 16:10 | |
+14 -8
Pretože ti to prikazuje zákon (a okrem toho aj zdravý rozum a normálna ľudská ohľaduplnosť), a pri predbiehaní pravým pruhom nikdy nemáš istotu, či si to brzda v ľavom pruhu nerozmyslí preradiť sa späť do pravého a či si ťa vôbec všimne.
dunciii
7.12.2017 16:20 | |
+3 -5
Like kde prosim ta ked po meste ides vyblikava niekto na teba tak toto som nezazil vazne jedine ze slimaci vedla seba sa motkate a strati niekto nervy zase si nevymyslaj:-)
anyuci-tot
7.12.2017 16:34 | |
+6 -8
Like,lebo sprava sa predbiehať nemoze. Ak nie je suvisle pravy pruh rychlesi ako lavy,nemas dovolene predbiehat. Ty evidentne nepoznas vyhlasku!
dunciii
7.12.2017 17:11 | |
+2 -2
Teraz som domyleny v meste nemozem predbiehat v lavom?:-)
Carlo73
7.12.2017 18:34 | |
+9 -8
Absolútny súhlas. Ak je pravý pruh voľný, tak môžem ísť stále vľavo. Ak sa prirúti nejaký blb, tak na môže predbehnúť v pravom pruhu. Ja tak jazdím už roky a nemienim to meniť kvôli blbcom.
Vidicon
7.12.2017 18:45 | |
+8 -0
Anyuci, Solo42, v meste mozete predbiehat v pravom, neplette tu ludi. Pozrite si clanok, su tam odfotene prislusne paragrafy.
Vidicon
7.12.2017 18:48 | |
+5 -1
Chrapun, jasne to je uz retard. Ale ja jazdim napriklad po roznavskej v lavom, lebo v pravom auta stale odbacaju, pripajaju sa alebo ho zablokuje trolejbus, co ma cez pruh zastavku. A neuhnem kvoli tomu blbovi, co nedovidi na tachometer a ja sa tym spomalim.
dunciii
7.12.2017 20:53 | |
+2 -2
Vidicon jasne v meste jazdis lavy pravy ja to nechapem co sa tu riesi:-)
canaky
7.12.2017 14:09 | |
+17 -6
Reagovať
aj ranné presuny zaspatých vodičov je pekne na nervy, keď v mieste kde je 90-ka idú 50 km tak to by som tiež pokutoval. To sú takzvaní znervoznovači a aj to je dôvod havárii keď sa ich snaží človek obehnúť.
SeatAteca
7.12.2017 16:09 | |
+12 -5
Súhlasím.Mám tento problém každý den cestou do roboty.Tzv 70-tkári zdržujú nás normálnych,ktorí na 90 chodia 90 a nie 70.A ked ide oproti nekonečná kolona ludí,čo zas idú smerom do práce,tak obehnúť re-tar-da,čo ide 70tkou a vytvára za sebou akurát kolonu nervvoznych vodičov je takmer nemožné
dunciii
7.12.2017 16:21 | |
+1 -8
Ja mam rad spacov a hlavne odstupy ak ma tak na 7 aut:-)
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×